Opel Vectra A:n tuulilasin vaihtaminen itse.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Opel Vectra A:n tuulilasin vaihtaminen itse.

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Elikkäs kysyisin sellaista kun koskaan aikaisemmin moista operaatio en ole tehnyt tahi en oo koskaan nähnyt :roll: Näillä todella hyvillä työmarkkina aikoina pakko on säästää viimeisestäkin sentistä. Mutta asiaan, auto olisi Opel Vectra A ja vuosimallia -91 jos se jotain muuttaa tuulilasin vaihdossa. Elikkäs olisiko jollakin hyviä vinkkejä ja vihjeitä tuulilasin irroittamiseen ja takaisin laittoon? Ja nykyinen tuulilasi on huono, ei kelpaa enää leimalle. Siellä täällä halkeamia ja lasia hävinnyt sieltä täältä.

Ja kiinnostusta olisi tietää välineitä millä asia hoitaa? Liimalasihan tuossa on, eli liiman "sahaaminen" pois. Jollain siimalla? Ja mites liima; tuulilasiliimaa vai mitä se on nimeltään vaiko perus sikaa? Ja tuulilasin ympärillä oleva tiiviste, niin laitetaanko se sitten vasta paikoilleen kun lasi on liimattu? Ja onko kuivumisaikoja tiedossa? Tässä kyseisessä yksilössä ei ole airbaggeja kun jotkut tuolla ffp-foorumilla höyrysivät että jos airbagit on niin pitäisi antaa kuivua pitempään, pitääkö kutinsa?

Ja ei sattunut silmään haulla moista :hammer:

Kaikki neuvot tarpeen. Ja kyllä meinasin itse yrittää kaverin avustuksella vaihtaa. :bye:

Kiitos
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
lepo89
'Admiral'
'Admiral'

Re: Opel Vectra A:n tuulilasin vaihtaminen itse.

Viesti Kirjoittaja lepo89 »

ei oo kummonen homma

ostat lasin ja kysyt mukaan siihen liimatuubin ja ne tartunta aineet
siinä tulee mukana myös lankaa jolla lasi leikataan irti..

isoin työ vanhan lasin irroitus..

mutta säästö on vain jotain 40 euroa joten kannattaako??

ite en toista kertaa alakais :yawn:
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Kiitos vastauksesta, tässä tilanteessa on. Ihan sama missä säästää kuhan säästää :no:

edittiä sen verran: Miltä kuullostaisi Sika Tack Drive?
http://www.sika.fi/home/industry/ind-aj ... ikaasi.htm
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
lepo89
'Admiral'
'Admiral'

ite liimasin dinitrolin liimalla http://www.dinitrol.fi/index.html?n=11090 pysy ja piti ei vuotanu etes :o

sai liikkestä josta ostin lasin 25 euroa makso sisälsi liiman, tartuntapohjat, lasin irroitus langan ja liiman levitys pään siihen liima tuubiin. yksi tuubi liimaa riittää lasiin kun on oikean korkuinen se liima sauma..

on sitte muuten tehokasta sotkijaa se liima..

lasin hain oulusta http://www.pohjolanlasi.fi/

oli siihen aikaan (2007) halvin paikka ..

kaikkineen tuli maksaan 190 euroa asennettuna ois maksanu 250€

muista laittaa tiiviste lasin ympärille heti kuhan lasi on paikoillaan muuten jouvut liimaan sen tiiviteen erikseen paikolleen..
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

mutta tuohan tulee kalliiksi, täällä roissa laitetaan n.150€ kaikkineen systeemeineen paikalleen, ei tarvi kun vie auton ja hakee pois, niin tai saattaa tulla jotain listan kiinnikkeitä muutama kymppi lisää, olisko ollut kaikkineen n.30€, mutta ei välttämättä. kannattaa kysyä liikkeistä ennenkuin alat itse röpeltään sen kanssa, ja on takuutyö.
opel vectra c 2,2 gts
lepo89
'Admiral'
'Admiral'

lmb-58 kirjoitti:mutta tuohan tulee kalliiksi, täällä roissa laitetaan n.150€ kaikkineen systeemeineen paikalleen, ei tarvi kun vie auton ja hakee pois, niin tai saattaa tulla jotain listan kiinnikkeitä muutama kymppi lisää, olisko ollut kaikkineen n.30€, mutta ei välttämättä. kannattaa kysyä liikkeistä ennenkuin alat itse röpeltään sen kanssa, ja on takuutyö.

samaa mieltä minäki vaihtotyö työläs ite säästöön nähen..
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

lepo89 kirjoitti:
lmb-58 kirjoitti:mutta tuohan tulee kalliiksi, täällä roissa laitetaan n.150€ kaikkineen systeemeineen paikalleen, ei tarvi kun vie auton ja hakee pois, niin tai saattaa tulla jotain listan kiinnikkeitä muutama kymppi lisää, olisko ollut kaikkineen n.30€, mutta ei välttämättä. kannattaa kysyä liikkeistä ennenkuin alat itse röpeltään sen kanssa, ja on takuutyö.

samaa mieltä minäki vaihtotyö työläs ite säästöön nähen..
Kiitoksia vaan. Mutta oikeesti säästö se on pienikin säästö...

edittiä sen verran, että miten paksu liimavana ois soppeli?
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Onkohan näissä vanhemmissa tapana olla ruostetta siellä jossain lasin välissä? Meinaan jos liikkeeseen vie niin joutuuhan nekin korjaamaan. Itse vois nekin sitten laitella jos itse asentaa lasin. Tämmönen pointti vaan tuli mieleen kun ittelläki joskus edessä tuo vaihto.
Ehkä vielä joskus....
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

calluman kirjoitti:Onkohan näissä vanhemmissa tapana olla ruostetta siellä jossain lasin välissä? Meinaan jos liikkeeseen vie niin joutuuhan nekin korjaamaan. Itse vois nekin sitten laitella jos itse asentaa lasin. Tämmönen pointti vaan tuli mieleen kun ittelläki joskus edessä tuo vaihto.
aivan, se etu siinä on, tuskin ne lasiliikkeessä alkaa niitä korjaan, ei ainakaan ilmaiseksi.
opel vectra c 2,2 gts
Vectraktori
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Vectraktori »

Laitetaas samaan topicciin, eli mun pitäs vaihtaa vectrasta takalasi. Varaosa autosta pitäs ottaa takalasi toiseen vectraan, kun nykysessä lasissa on jälkiä rälläkän kipinöistä :banghead: Onko millainen operaatio?
räpeltäjä
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja räpeltäjä »

Eli mikä on paras kein lasin irroitukseen?vaijjeri sahaus?.kuinka paras vaijjeri tunkea sieltä alta? :)
Opel Vectra A -89 2.0i kat. hatchback
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Viesti Kirjoittaja JNN »

Pianolankaa jotkut kehuneet irroitukseen. Tiiviste kun on irti, niin siitä liimasauman läpi ulkopuolelta survoen, ja sitten toinen vetää sisältä ja toinen ulkoa, kapulat langan päihin niin menee mukavasti kun maltilla ja rauhassa etenee.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Itsellä on myös sama suunnitteilla sama juttu / perusteina pieni säästö ja rauha tarkastaa mahdolliset ruosteet ja se että varaosiksi ostetussa romussa oli juuri ennen kolaria vaihdettu uusi tuulilasi.
Saksan Ebaysta ostin irroitus satsin jossa on : saha , vaijeri kahvoineen , leikkuu terä kahvoineen + joitain muita tunnistamattomia työkaluja . Voin kuvata satsin jos auttaa jotakuta.
Vielä on homma tekemättä mutta näyttäis että noilla värkeillä pitäs luonata .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Vastaa Viestiin