Kartanlukuvalot
Huomasin ettei Vectra Sport Voyage -99:ssä ole kartanlukuvaloja. Tai sanotaan näin että jos on valmius, mutta ei ole käyttökytkimiä ym, koska se sisävalo on siinä keskellä ja kartanlukuvalolasin tapaiset molemmilla puolilla jotka ei ole toiminnassa? Voisiko joku ystävällisesti valaista minua, että saako niitä asennettua jälkikäteen, tarvettakin voisi vielä olla, nyt kun illatkin pimenee entisestään. Ihmettelen myös miksi sisävalossa ei ole off kytkintä jolla sen voisi kytkeä pois silloin kun pitää ovia auki esim. työpaikalla sisällä päivän ja valo palaa turhaan:(
Matthew: Jep, tilasin sen toisenmallisen etuvalon (kartankukuvaloilla), mutta missä siellä on ne lisäjohdot niille karttavaloille kun en nähnyt tai tuntenut mitään lisäjohtoja kuin vaan ne jotka tuli sille sisävalolle. Haluaisin myös ne takasivuille tulevat sisä/lukuvalot kahvoilla koska ei tuota valoa ole liikaa sisällä kun on oikeesti pimeetä iltaisin. Ne kai toimii kaikki kimpassa kun sisävalot palaa? Meinaatko, että siellä takana niille kahvavaloille olisi johdot valmiina? Ois hienoa jos näin on. Tarkotit varmaan sitä sisävaloajastinta että se sammuu n. 20sec kuluttua, vai??On 2003-09-01 12:14, matthew wrote:
Johdot ovat valmiina kartanlukuvaloille, samoin kuin takana kauhukahvojen sisään tuleville valoille. Itse tilasin Osatoimituksen kautta tarvittavat kilkkeet ja hyvin pelittää. Luulisin, että etusisävalossa on ajastin, että sammuu 20-30 min. sisällä.
Kaikissa B-vectran malleissa ei ole sellaista johtosarjaa, jossa esim. takaosan valaisimelle johdot olisi valmiina. Itse laitoin valot takapenkille viime keväänä, ja mun vecussa ne johdot oli siellä, kun taas Opel-varaosamyyjän vecussa ei ollut. Kannattaa tarkistaa ennen kuin hankkii kamat, ovat vain kahdella ruuvilla kiinni.
<font size=-1>[ This Message was edited by: on 2003-09-01 18:37 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: on 2003-09-01 18:37 ]</font>
[quote]
On 2003-09-01 18:37, Garlo Gee wrote:
Kaikissa B-vectran malleissa ei ole sellaista johtosarjaa, jossa esim. takaosan valaisimelle johdot olisi valmiina. Itse laitoin valot takapenkille viime keväänä, ja mun vecussa ne johdot oli siellä, kun taas Opel-varaosamyyjän vecussa ei ollut. Kannattaa tarkistaa ennen kuin hankkii kamat, ovat vain kahdella ruuvilla kiinni.
Juuh. Otin toisenpuolen kahvan irti ja siellä meni joku johto suojamuovissa reiän ohi uraa pitkin taaksepäin, meinasin mutten uskaltanut ruveta repimään sitä kovin suurella voimalla ettei olisi tullut takavalot johtonipun perässä;)
En tiedä montako johtoa siinä sitten on ja minne ne meni? En tiedä mitä tehdä ja apu olisi nyt tarpeen.
On 2003-09-01 18:37, Garlo Gee wrote:
Juuh. Otin toisenpuolen kahvan irti ja siellä meni joku johto suojamuovissa reiän ohi uraa pitkin taaksepäin, meinasin mutten uskaltanut ruveta repimään sitä kovin suurella voimalla ettei olisi tullut takavalot johtonipun perässä;)
En tiedä montako johtoa siinä sitten on ja minne ne meni? En tiedä mitä tehdä ja apu olisi nyt tarpeen.
[/quote]
Matthew: Jep, tilasin sen toisenmallisen etuvalon (kartankukuvaloilla), mutta missä siellä on ne lisäjohdot niille karttavaloille kun en nähnyt tai tuntenut mitään lisäjohtoja kuin vaan ne jotka tuli sille sisävalolle. Haluaisin myös ne takasivuille tulevat sisä/lukuvalot kahvoilla koska ei tuota valoa ole liikaa sisällä kun on oikeesti pimeetä iltaisin. Ne kai toimii kaikki kimpassa kun sisävalot palaa? Meinaatko, että siellä takana niille kahvavaloille olisi johdot valmiina? Ois hienoa jos näin on. Tarkotit varmaan sitä sisävaloajastinta että se sammuu n. 20sec kuluttua, vai??
[/quote]
Liittimien pitäisi löytyä suht helposti, on vaan suojattuna vaahtomuovimytyssä tms. On näköjään sitten kahdenlaisia johtosarjoja asenneltu, riippuneeko alihankkijasta kummat on laitettu. Testasin etusisävalon toiminnan ja valo sammuu noin 30 min. kuluttua siitä, kun etuovi on avattu ja jätetty auki.
Matthew: Jep, tilasin sen toisenmallisen etuvalon (kartankukuvaloilla), mutta missä siellä on ne lisäjohdot niille karttavaloille kun en nähnyt tai tuntenut mitään lisäjohtoja kuin vaan ne jotka tuli sille sisävalolle. Haluaisin myös ne takasivuille tulevat sisä/lukuvalot kahvoilla koska ei tuota valoa ole liikaa sisällä kun on oikeesti pimeetä iltaisin. Ne kai toimii kaikki kimpassa kun sisävalot palaa? Meinaatko, että siellä takana niille kahvavaloille olisi johdot valmiina? Ois hienoa jos näin on. Tarkotit varmaan sitä sisävaloajastinta että se sammuu n. 20sec kuluttua, vai??
[/quote]
Liittimien pitäisi löytyä suht helposti, on vaan suojattuna vaahtomuovimytyssä tms. On näköjään sitten kahdenlaisia johtosarjoja asenneltu, riippuneeko alihankkijasta kummat on laitettu. Testasin etusisävalon toiminnan ja valo sammuu noin 30 min. kuluttua siitä, kun etuovi on avattu ja jätetty auki.
Juu, täytyy ruveta raottelemaan niitä verhoiluja tuossa viikonlopulla ajankanssa että ne oikeat johtokimput löytyy. Koht puoliin saan ne sivuvalot taakse ja kartanluku/sisävalon eteen niin pitää ruveta tutkimaan asiaa.
Sen verran katsoin meillä automyynnissä olevaa CD-mallin sedania -98 että kun on niitä sisävaloja ne useat tuossa mallissa niin oven kun panee kiinni niin ne takasivuvalot ja ovivalot sammuu samantien, mutta se etuvalo sammuu n. 10sec viiveellä.
Tutkittu juttu;)
Sen verran katsoin meillä automyynnissä olevaa CD-mallin sedania -98 että kun on niitä sisävaloja ne useat tuossa mallissa niin oven kun panee kiinni niin ne takasivuvalot ja ovivalot sammuu samantien, mutta se etuvalo sammuu n. 10sec viiveellä.
Tutkittu juttu;)