Kyseisellä moottorilla varustettu astra tekee seuraavaa:
Ajossa sekunnin murto-osassa vikavalo välähtää ja kierroslukumittari käy lähellä nollaa tai hitaassa nopeudessa nollassa ja auto nykäisee sen verran, että meinää löydä päänsä rattiin ja sitten taas mennään normaalisti. Tehnyt samaa jo viime talvena ja viime kesänä, välillä saattaa olla, ettei asia tapahdu kuukauteen, mutta sitten taas välillä jokapäivä vähintään kerran. Kesällä ensimmäisen kerran sammui kyseisen temppuilun seurauksena, risteykseen tullessani kytkin pohjaan ja auto sammui. Nyt tuntuu suuttuneen viileistä ilmoista oikein kunnolla, koska viimeaikoina tehnyt nykimistä tiuhaan. Sammumisen jälkeen lähtenyt käyntiin tai ei. Kesällä meni tovi ennenkuin suostui lähtemään käyntiin, kaikkia johtoja aikani heiluttelin konehuoneessa. Nyt lähtenyt kaksi viimeistä kertaa ensimmäisellä tai toisella uudelleen starttaamisella ilman johtojen heiluttelua.
Tulpat, ilmansuodattimen ja bensansuodattimen vaihdoin pari viikkoa sitten, aikaisemmasta huoltohistoriasta ei tietoa. Kulkee jonkinverran pirteämmin varmaankin tulpista johtuen. Auto alunperin ollut X16XEL moottorilla, tekniikanvaihtopeli siis. Mistä aloittaisin tutkimisen?
Astra C20XE outo pätkiminen
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Astra C20XE outo pätkiminen
Sytys puoli tulisi minulle ekaksi mieleen... ettei olis joku anturi hapettunut tai sytkän osat kuluneet?
voi olla toki joku bensa pumpun rele tai vastaavakin vika mut suosittelen aloittamaan halvimmasta päästä ettei käy niin kuin minulle
kone vinku aika paljon, vika selvis silleen et se tuli apu laite hihnan luota. ostin uuden laturin 120€ uus ohjaustehostimen pumppu 270€ mut vika olikin rullassa 60€
voi olla toki joku bensa pumpun rele tai vastaavakin vika mut suosittelen aloittamaan halvimmasta päästä ettei käy niin kuin minulle
kone vinku aika paljon, vika selvis silleen et se tuli apu laite hihnan luota. ostin uuden laturin 120€ uus ohjaustehostimen pumppu 270€ mut vika olikin rullassa 60€
Astra F Turbo (B204)