Omega b2 ja outo pärinä+käyntihäiriö "vika löytyi"
Re: Omega b2 ja outo pärinä+käyntihäiriö
miun vectrassa pärisee tietyllä kierrosalueella pakoputken suojapelti.
koko auto tärrää tuolloin.
koko auto tärrää tuolloin.
Vectra A -90 c16nz Vectra A CDX -94 x20xev Astra F -94 x16sz
Olen koittanut sitä putkeakin heilutella ja eihän se mihinkään ota kiinni vaikka kuinka sitä kurmuutti.
Tuo pärinä loppuu tosiaan silloinkin kun painaa kytkimen pohjaan ja alkaa tietysti heti kun olen nostanut jalan kytkimeltä.
Auto kyllä tärisee edelleen käynnissä ollessaan mutta tuo varmaan johtuu rikkimenneestä moottorinkannatustyynystä, en tosin ole vielä todennut sitä rikkoontuneeksi. Luulisi että jos putki ottaisi johonkin kiinni, niin se tekisi sitä pelkästään kierroksia nostamalla... en tiedä , kai mä käyn ihan varmuuden vuoksi taas heiluttelemassa putkistoa
Tuo pärinä loppuu tosiaan silloinkin kun painaa kytkimen pohjaan ja alkaa tietysti heti kun olen nostanut jalan kytkimeltä.
Auto kyllä tärisee edelleen käynnissä ollessaan mutta tuo varmaan johtuu rikkimenneestä moottorinkannatustyynystä, en tosin ole vielä todennut sitä rikkoontuneeksi. Luulisi että jos putki ottaisi johonkin kiinni, niin se tekisi sitä pelkästään kierroksia nostamalla... en tiedä , kai mä käyn ihan varmuuden vuoksi taas heiluttelemassa putkistoa
Opel Astra H Z18XE
En ole näköjään kertonut miten se pärinä tuli. Tultiin viime kesänä lomamatkalta pohjoisesta ja ohittaessani autoa jyrkkään ylämäkeen takaosasta, (ehkä keskeltä) kuului kolahdus ja sitä säikähdessä nostin jalan kaasulta, jolloin tuo ääni sitten rupesi kuulumaan . Tulisko tästä mitään uusia näkökulmia kenellekkään?
Opel Astra H Z18XE
Pitäisi nostaa perä ylös tukevasti pukeille,ja laittaa kaveri kaasuttelemaan vaihde päällä samalla kun itse kuuntelee ,ja katselee äänen aiheuttajaa. (Kardaani,vetoakselit,vaihdelaatikko)
Täytyis viedä korjaamolle, tuota temppua en uskalla tehdä itse. Tuotahan koitettiin jo Akaan-autossa, ei vaan oikein onnistunut kun sutimisenesto pilasi yrityksen, ukot kun ei löytänyt kojelaudasta tc-nappia
jota painamalla olisi kiihdytys onnistunut. Vaihtelunkin vuoksi voisi jo viedä muualle kun Akaan-autossa on jo pari kertaa tutkittu, eikä löytynyt kuin rikkinäiset vetoakselit joiden vaihto ei poistanut prrrr-ääntä. 
Opel Astra H Z18XE
koitappa antaa sellasia napakoita iskuja siihen putkeen varsinkin vaimentajien ja kattien kohdalle.. sillain kyllä huomaa jos ne rämähtelee ja niitä lämpöpeltejäkin ois hyvä kopistella vähän..
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
Z22XE
En saanut pakoputkia rämisemään taaskaan mitenkään kun niitä kolistelin.
Kuuluuko kardaanissa olla yhtään väljää? Koitin pyöritellä kardaania käsin ja sentin verran se pyörähti , sen verran oli siis löysää.
Tuli käytyä pohjoisessa tällä viikolla ja mittariin pärähti n.1300 km. Ei se pärisevä osa onneksi pettänyt matkalla.
Kuuluuko kardaanissa olla yhtään väljää? Koitin pyöritellä kardaania käsin ja sentin verran se pyörähti , sen verran oli siis löysää.
Tuli käytyä pohjoisessa tällä viikolla ja mittariin pärähti n.1300 km. Ei se pärisevä osa onneksi pettänyt matkalla.
Opel Astra H Z18XE
Itellä ainaki vanhassa B-vectrassa keskimmäisen änkän ja pohjan välinen peltipala oisko ny joku lämpösuoja...enivei.. se piti pärinää...
Omega 3.0 V6 -99
katalysaattorien "kuoret" tai pakosarjan suojapellit? jos putkisto muuten kunnolla kiinni... 
Vectra c Vectra B
http://www.nousurakenne.fi/
http://www.nousurakenne.fi/
Ensi viikon keskiviikkona menee Metroautoon Hatanpäälle tutkimuksiin, itse luovutin jo tuon pärinän suhteen.
Opel Astra H Z18XE
No niin, nyt se pärinän aiheuttaja löytyi! Perä pärisee
. Perän laakerit tai tasauspyörästö tai sitten kaikki nuo pitää sitä mekkalaa. Perän purkamalla saisi tietää mikä tarkalleen on hajalla.
Uudet laakerit maksaisi Metroautossa n.500€. ja tasauspyörästö kuulemma ihan liikaa. Kannattaa kuulemma ostaa käytetty perä jos löytyy vähänkin vähemmän ajettu. Fustilla perien hinnat on 500€ molemmin puolin mutta nytkään ei ollut yhtään lukollista perää.
Kai sitä vois ensin purkaa tuon perän ja tutkia mikä siitä on mennyt tai tietysti ostan koko perän jos joku ehjää kauppaa sopuhintaan.
Uudet laakerit maksaisi Metroautossa n.500€. ja tasauspyörästö kuulemma ihan liikaa. Kannattaa kuulemma ostaa käytetty perä jos löytyy vähänkin vähemmän ajettu. Fustilla perien hinnat on 500€ molemmin puolin mutta nytkään ei ollut yhtään lukollista perää.
Kai sitä vois ensin purkaa tuon perän ja tutkia mikä siitä on mennyt tai tietysti ostan koko perän jos joku ehjää kauppaa sopuhintaan.
Opel Astra H Z18XE
Olisiko kenelläkään ehdottaa paikkoja mistä tuota perää kyselisi täällä Pirkanmaalla. Mistä sen sitten muuten tarkalleen tietää että on lukkoperä jos tyyppikilpi on tippunut pois?
Opel Astra H Z18XE
Mun pärinä selvisi, kun laitoin auton korjaajalle hoitoon. Kylmä rinki hanurissa odottelin tulosta... Ei hätää, katin suojapellit pärisee! Huono puoli on, ettei suositellut niiden vaihtoa/korjaamista, kun ovat kertakäyttötavaraa. Nyt sit mennään päristen, voi voi...
Avaa koppa ja kato onko rattaita vai lukko. Tyyppikilpi ei pääse tippumaan vaan on semmosta tosi hentoa tekstiä siinä valuraudassa, joten kirjaimet vaan ruostuu pois. Renkaasta pyörittämällä tuo lukko ei ilmene mutta muistaakseni kardaania pyörittämällä taas ilmenee.
Edit: Ne laakerit ei maksa satasia jos itse vaihdat, jos ne siinä ovat rikki.
Edit: Ne laakerit ei maksa satasia jos itse vaihdat, jos ne siinä ovat rikki.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Siis pelkät laakerit ilman vaihtotyötä maksoi 500€, näin siis sanottiin kaupassa.
Tänään pitäisi vaihtaa uusi perä. Se on kyllä lukoton mutta kunnossa tai ainakin myyjä väitti niin.
Vanhan perän voisi aukaista ja tutkia mikä siinä on rikki. Miten sen aukaisu, voiko vaan irrottaa takakannen, eihän sieltä putoo sälää heti mitä ei saa enää takaisin paikalleen?
Tänään pitäisi vaihtaa uusi perä. Se on kyllä lukoton mutta kunnossa tai ainakin myyjä väitti niin.
Vanhan perän voisi aukaista ja tutkia mikä siinä on rikki. Miten sen aukaisu, voiko vaan irrottaa takakannen, eihän sieltä putoo sälää heti mitä ei saa enää takaisin paikalleen?
Opel Astra H Z18XE