Elikkäs kyseessä on -95 mallin farkku astra alkuperäisellä kattoluukulla(ikkunalla).Ongelmana on ettei vesi oikein halua poistua luukun "kaukalosta" vaan vuotaa joskus aukaisuveivin juuresta sisälle.En ole onnistunut paikallistamaan vedenpoistoreiän sijaintia katon sisään katsomalla ja siksi kysynkin tietävämmiltä,että missä tuo sijaitsee ja mihin sieltä veden pois johtava letku päättyy.Ton ulostulonkin kun löytäs niin vois vaikka paineilmalla koittaa avata röörit.Ei vaan kauheesti kiinnosta ryömiä auton alle kadunvarressa etsimään letkun päätä summamutikassa .
Toivottavasti joltakulta tuo tieto löytyis kun uituttaa välillä riittävästi kun kesken ajon rupeaa satamaan vettä katosta vaihdekepin kohdille.
Aina sateen jälkeen liikkeelle lähtiessä kuuluu katon sisältä melkoinen loiske
Eiköhän siinä ole poistoletkut samaan tapaan kuin Kadettissa ja Vectrassa (ilmeisesti sama luukku). Etukulmista lähtee putket A-tolppaa pitkin etulokasuojan sisään, takakulmista C-tolppaa pitkin jonnekin taakse. Kadettissa ja C-Asconassa menee ilmanpoistoritilän taakse, Astrasta en tiedä.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Kiitos tiedosta.Täytyypä kurkkia sinne katon sisään uudestaan joku päivä kun vaan olis satamatta.Tänään ollu sellanen syysmyrsky ettei työmatkoja lukuunottamatta ole ulos ollut asiaa.Täytyy yrittää löytää ne letkujen päät sieltä edestä kun nimenomaan on kai etupään reiät tukossa.Auto on sekä kotona,että töissä parkissa keula alamäkeen ja silloin vesi jää tonne seisoon.Onhan toi muutenkin etukenossa koko kottero kun toi perä on taivasta kohti aika rankasti.Onkohan joku laittanu sinne jotkut normaalia pidemmät jouset kun on mun mielestä luonnottoman etukenossa.No pitääpä hommata siihen jotain matalampaa alustaa.
Kyllä sinne etupäähänkin kertyy pa**aa. Mutta ne pari luukkua, mitkä olen purkanut, on ollut ylhäältä "kaukalosta" tukossa. Etenkin takapäästä.
Mun Kadettin projektitopicissa on toisella sivulla kuva luukusta, siitä näkee jotenkin ne etuletkujen lähdöt. Samalla sivulla on kuvia helman korjauksesta, yhdessä kuvassa näkyy letkun alapää.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT