Lukkoperä b-omppuun.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Terza
'Senator'
'Senator'

Lukkoperä b-omppuun.

Viesti Kirjoittaja Terza »

Sigun autosta kyse, joku saksan tuonti, ei oo lukkoperää. Niksun kanssa tuosta oli jo vähän juttua hötsissä, mut nyt vähän enemmän kaipais vikkejä.

Ihan ekaks, kuinka työläs homma tuo olis tehdä pukkien varassa? Talli olis mut ei nosturia. Käykö v6:sen perä suoran tohon nelkkun perän tilalle, vai jotuuko vaihtaa vetareita, kardaania yms.?

Paljonkos tollasesta perästä kannattais maksaa.
Kuva
Bomppu 2.0 16v
Hiljaa hyvä tulee, minä liian nopesti
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää
JoGo
'Senator'
'Senator'

Re: Lukkoperä b-omppuun.

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Mulla ois samahomma edessä tohon x20xev omegaan kun sekin on saksantuonti eikä oo lukkoa.. Vissiin mistä tahansa b-omegasta sinne perä menee, asennuksesta haluaisin minäkin tietoa. Käytettyillä perillä näkyy oleva hintaa 100€-250€.
Kuva
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Samassa veneesä ollaan...Kuinkas tollasella lukottomalla perällä pärjää talvella?
Terza
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Terza »

Kyl silläki pärjää, mut aika lipakkaa menoa on välil. En tiiä miten lukon kans sit on, muuten ku liikkelle lähdöt voi helpottua.
Kuva
Bomppu 2.0 16v
Hiljaa hyvä tulee, minä liian nopesti
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

Tänään pitäisi vaihtaa omaan omegaan perä ja ajattelin tehdä sen tallissa ihan pukkien varassa. Ei pitäis olla paha homma kun se perä on siinä niin tyrkylläkin.
Kai sitä lukottomalla perällä pärjää ihan hyvin talvella kun suurin osa on varmaan lukottomia omegoita mitä teillä liikkuu. Itsellenikin vaihdan nyt ehjän lukottoman kun ei lukollista löytynyt mistään tähän hätään, mulla on onneks tc apuna.
Opel Astra H Z18XE
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Noita A Omegoiden isoja lukkojahan pyörii myynnissä vaivaksi asti. Ei pitäisi olla mahdoton tehtävä ostaa moinen ja toimittaa perämurikka jollekin esim moottoriurheilupuolelta löytyvälle perän kasaajalle joka tyrkkää lukon sisään ja tarkastaa, että hammaskosketukset on ok.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Niin tai sitte laittaa suoraan sen A-omegan perän sinne. Tarttee porata apurunkoon 3 reikää ja vaihtaa takakansi B:stä.
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Terza kirjoitti:Kyl silläki pärjää, mut aika lipakkaa menoa on välil. En tiiä miten lukon kans sit on, muuten ku liikkelle lähdöt voi helpottua.
Jep jep.Mielenkiinnolla ensilumia odotellessa...
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

No niin, vanha perä on irti ja ihan samoilla numeroillahan se on kuin uusi eli lukoton. Auton myyjä vaan tais vakuuttaa mulle että on lukkoperä, no eipä sillä ole väliä. Perän irroitukseen meni n.45 minsaa, ei ole todellakaan paha homma.Rohkeasti kimppuun vaan. Kaikki pultit irtosi ilman sen kummempia ongelmia ja kaikissa kierteet aivan puhtaat.
Uuden perän asennus kävikin vähän nopeammin kuin vanhan irroitus
Opel Astra H Z18XE
A_Manta_1972
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A_Manta_1972 »

Olen hieman ristiriitaista tietoa lukenut asiasta elikkä koitetaan nyt saada selkoa: Onko B-Omegoissa suoraan vaihtokelpoiset perät moottorista/laatikosta riippumatta, vai onko niissä eroja välityksissä/koossa("iso"/"pieni")/vetareissa? Onko luistonesto paha siirtää perästä toiseen?

Mieli tekisi saada MV6/manuaali farkkuun lukkoperä, käykö sinne siis mistä vaan B-omegasta perä vai ei?
motorsport kirjoitti:Noita A Omegoiden isoja lukkojahan pyörii myynnissä vaivaksi asti. Ei pitäisi olla mahdoton tehtävä ostaa moinen ja toimittaa perämurikka jollekin esim moottoriurheilupuolelta löytyvälle perän kasaajalle joka tyrkkää lukon sisään ja tarkastaa, että hammaskosketukset on ok.
Ja juu, tämäkin olisi tietty vaihtoehto muuten, mutta ei oikein päivittäisessä käytössä olevaa työmatka-autoa pysty seisottamaan... Pitäisi hommata toinen perä, jos näin meinaisi asian hoitaa, ja sitten se on jo sama vaiva etsiä lukollinen kerralla.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Ei ole samat välitykset kaikissa, itse olen ajanut ainakin 2.5 v6 sedanilla jossa oli selvästi lyhyemmät välitykset kuin mv6. Ja Noita A-omegan isoja lukkoja on laitettu noihin b-omegan periin, tai siis laitettu samalla koko välitys sinne b-omegan kuoriin.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Tuolta löytyy noi välitykset sun muut tarvittavat tiedot

http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html

Itellä oli MV 6 ilman lukkoa heikoilla talvirenkailla. Talvella ei päässy kunnolla liikkeelle, kun vaan yksi pyörä jauho tyhjää. TC päällä ei päässy edes sitä vähää. Lukko oli hommattava, oli 200 euron väärti laite.
Omega B2 2.6 executive
m-iksu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja m-iksu »

Mistähän vehkeestä Timpan lukkko on sitten alunperin lähtösin?
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Mun lukko oli A-mallin 2 litrasesta farkusta, vaihdettiin vaan se lukko-osa vanhaan perään.
Omega B2 2.6 executive
Vastaa Viestiin