Astran korin/maalipinnan takuu?
Astran korin/maalipinnan takuu?
Ostin kuukausi sitten 2005 vuoden 1.6 enjoy farkku astran. auto kävi korintarkistuksessa ja tulos oli aika ikävä.. Ovien alalaidat, etu- takakaaret täynnä kuplia eli maalipinnan alla olevaa ruostetta. Meneekö tollainen maahantuojan takuuseen enää? Autolla ajettu n. 80000tkm ja sain autoon liikkeestä vuoden takuun, mutta se ei tietenkään kata koria.
Eli olen kuullut et opel myöntäs 5 vuoden takuun maalipinnalle? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Eli olen kuullut et opel myöntäs 5 vuoden takuun maalipinnalle? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Re: Astran korin/maalipinnan takuu?
Maalipinnan takuusta ei tietoa, mutta aika tuore auto on kukkiakseen
Onko koritarkastus tehty joka vuosi? Vaativat käsittääkseni sen, että puhkiruostumattomuustakuu säilyy. Puhkiruostumattomuustakuu korvaa tietysti vain puhkiruostuneiden kohtien korjauksen mikäli ruostuminen ei ole alkanut kiveniskemästä tms.
Onko koritarkastus tehty joka vuosi? Vaativat käsittääkseni sen, että puhkiruostumattomuustakuu säilyy. Puhkiruostumattomuustakuu korvaa tietysti vain puhkiruostuneiden kohtien korjauksen mikäli ruostuminen ei ole alkanut kiveniskemästä tms.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
tarkastukset on tehty ajallaan. Kuplien kohdalta maalipinta ehjä eli ei oo kiveniskuista alkanut.
Ostitko yksityiseltä vai liikkeestä?
auto ostettu bilialta n. kuukausi sitten sain tähän vuoden finntakuun mut se vaan kata koria. ovien alalaidat kuplii pahiten.
Jos kuplat ovat paljaalla silmällä havaittavissa, niin virhevastuuseenkaan lienee turha yrittää saada.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
kyllä ne paljaalla silmällä nyt havaitsee kun tietää mistä katsoa kunnolla. ostohetkellä syynäsin auton lävitse tarkkaan ja mitään en huomannut..
huomenna opel huollossa maahantuojan haluama korintarkastus missä katotaan nuo viat ja se kuka maksaa ja mitä.
Itsellä samoja ongelmia 06 zafirassa, tarkastettu kesällä, ja päätös oli ettei korvata mitään, autolla 24kk takuukesseli82 kirjoitti:kyllä ne paljaalla silmällä nyt havaitsee kun tietää mistä katsoa kunnolla. ostohetkellä syynäsin auton lävitse tarkkaan ja mitään en huomannut..huomenna opel huollossa maahantuojan haluama korintarkastus missä katotaan nuo viat ja se kuka maksaa ja mitä.
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
- A_Manta_1972
- 'Senator'

- Viesti:
Mikäs oli tuosta lopputulema?kesseli82 kirjoitti:huomenna opel huollossa maahantuojan haluama korintarkastus missä katotaan nuo viat ja se kuka maksaa ja mitä.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Eli erillisestä koritarkastuksesta on leimat joko vuodelta (korjatkaa toki jos olen väärässä mutta itse olen ollut siinä luulossa että normaaliin kausi/määräaikaishuoltoon ei kuulu koritarkastus?) ja huoltokirjaan on merkattu mahdolliset vauriot?kesseli82 kirjoitti:tarkastukset on tehty ajallaan. Kuplien kohdalta maalipinta ehjä eli ei oo kiveniskuista alkanut.
Mulla merkinnät huoltokirjassa koritarkastuksista ja vaurioista, ensimmäinen alle vuoden vanhana ja, kun auto on vanha taksi niin eipä niitä ole korjattu, ja nyt sitten eivät kyllä korjaa, kun auto jo 3,5 vuotta vanha
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
tarkastukset tehty ajoissa eli 2v välein. Lopputulos oli et kaikki omasta pussista kun 24kk takuu oli jo mennyt umpeen. Kuplat maalipinnan alla kuulema "tyyppivikoja"...
Itsellä corsassa takaovessa ikkunan alapuolella ruostetta/kukkii, auto on vm. 2007 (helmikuu) ja ostettu noin kuukausi sitten autoliikkeestä (laakkonen). Maahantuoja ei suostunut maksamaan koska 24 kk takuu mennyt, mutta todennäköisesti laakkonen maksaa maalauksen (asia selvityksessä, mutta myyjä sanoi korjauttavansa, jos maahantuoja ei suostu). Eli kannattaa kysyä josko bilia korvaisi maalauksen? Ymmärsin että autoliike korvaa myyntihetkellä autossa olleet viat/virheet. Korjatkaa jos olen väärässä.

Golf GT ´06
Corsa D CDTI ´07
Ex. Corsa C ´01
Voi olla Laakkosella, mutta käsittääkseni yleensä käytetyn auton takuu kattaa vain moottorin ja voimansiirron. Muut "ominaisuudet" jää ostajan kontolle tarkastaa ennen kaupan lukkoonlyömistä.niklas89 kirjoitti:Ymmärsin että autoliike korvaa myyntihetkellä autossa olleet viat/virheet. Korjatkaa jos olen väärässä.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
Vähän heikoissa kantimissa lähteä neuvottelemaan virheistä jos nimet on jo paperissa. Ja virheet selkeästi nähtävissä ostohetkellä. Mutta hienoa jos joiltain autoliikkeiltä löytyy goodwilliä lähteä virheitä kauppojenteon jälkeen korjauttamaan. Maahantuojalta kyllä ihme perseilyä koritakuun kanssa. Kyllä luo luottamusta Opeliin. Ehdottomasti pitäisi tuollaiset virheet korjata.Vsq kirjoitti:Voi olla Laakkosella, mutta käsittääkseni yleensä käytetyn auton takuu kattaa vain moottorin ja voimansiirron. Muut "ominaisuudet" jää ostajan kontolle tarkastaa ennen kaupan lukkoonlyömistä.niklas89 kirjoitti:Ymmärsin että autoliike korvaa myyntihetkellä autossa olleet viat/virheet. Korjatkaa jos olen väärässä.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987