Kuinka ruosteherkkiä Opelit nykyään ovat
Kuinka ruosteherkkiä Opelit nykyään ovat
Kauppalehden jutussa:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false
puhutaan etuakselistojen vaihdoista.
Onko osunut kohdalle ja mitä muuta Opeleista nykyään mätänee käsiin?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false
puhutaan etuakselistojen vaihdoista.
Onko osunut kohdalle ja mitä muuta Opeleista nykyään mätänee käsiin?
Re: Kuinka ruosteherkkiä Opelit nykyään ovat
Tuo akseliston ruostuminen koskee vain diesel moottorilla varustettuja G-Astroja ja A-Zafiraa. Tekstissä lukee että muutaman vuoden vanhoja..hah. Molempien valmistus alkoi 1998 ja loppui joskus 2004. Ja kaikilla vaihtoon tulleilla autoilla mitä olen itse vaihtanut niin kilometrejäkin oli jo n.200tkm----> 450tkm. Yksikään ei ollut mielestäni ns. hengenvaarallisesti ruosteessa.
Olen tutuilta kuullut että -99 mersuun jolla kilometrejä 150tkm, hitsattiin 8-paikkaa leimalle ja yms yms. Ei tulisi edes mieleenikään kolautella vielä niiden 400tkm ajettujen astrojen pohjia, niin timmin näköisiä vielä olivat.
Toki vakiopaikat alkoivat jo niissäkin rakoilla ruostetta, etulokasuojien alareunat ja takakaaret. Mutta sen antaisin 10-vuotta vanhalle autolle jo anteeksi
Olen tutuilta kuullut että -99 mersuun jolla kilometrejä 150tkm, hitsattiin 8-paikkaa leimalle ja yms yms. Ei tulisi edes mieleenikään kolautella vielä niiden 400tkm ajettujen astrojen pohjia, niin timmin näköisiä vielä olivat.
Toki vakiopaikat alkoivat jo niissäkin rakoilla ruostetta, etulokasuojien alareunat ja takakaaret. Mutta sen antaisin 10-vuotta vanhalle autolle jo anteeksi
Opel Senator C30SE.
No niin, kyllähän sitä on kuultu näkkileipää rapeammista väyrysen etupalkeista ja alaosattomista hopan ja matukan ovista, mutta tuo Opel juttu oli mulle uutta.
Mikä niissä dieseleissä sen akseliston mädättää?
Unoissahan aikanaan pissapojan täyttöaukon pullautukset huuhtelivat ruosteeneston mennessään ja etupalkki happani siltä puolen vielä muuta autoa nopeammin.
Mikä niissä dieseleissä sen akseliston mädättää?
Unoissahan aikanaan pissapojan täyttöaukon pullautukset huuhtelivat ruosteeneston mennessään ja etupalkki happani siltä puolen vielä muuta autoa nopeammin.
eikös joissain H-astroissa ollut persluukuissa mätävikaa. Mä en ainakaan ole muista ruostevioista kuullutkaan, siis 2000-luvun alun jälkeen.
Kauppalehden jutussa meinattiin, että akselisto on hankautunut pohjalevyyn?.. miten vi.ussa, kun akselistoista nyt on erinäisten apurunkojen takia jo aika paljon matkaa pohjalevyyn.
Mitä osia Arskari olet sinne vaihtanut? tukivarsia, apurungon kiinnikkeitä tms?
Viimesen mallin primerassa apurungot tykkäs kanssa hävitä. Yhden tapauksen näinkin, missä se oli lähtenyt ruostumaan yläpuolelta, mutta alapuoli oli vielä ihan ehjä.
Kauppalehden jutussa meinattiin, että akselisto on hankautunut pohjalevyyn?.. miten vi.ussa, kun akselistoista nyt on erinäisten apurunkojen takia jo aika paljon matkaa pohjalevyyn.
Mitä osia Arskari olet sinne vaihtanut? tukivarsia, apurungon kiinnikkeitä tms?
Viimesen mallin primerassa apurungot tykkäs kanssa hävitä. Yhden tapauksen näinkin, missä se oli lähtenyt ruostumaan yläpuolelta, mutta alapuoli oli vielä ihan ehjä.
apurungothan niisstä ruostuu ja just sen takia että sinne pohjamuovin päälle missä on äänieriste kertyy heikkaa, vettä ja tiesuolaa joka ajan myötä ruostuttaa apurungon eli etuakseliston.:J:J kirjoitti: Kauppalehden jutussa meinattiin, että akselisto on hankautunut pohjalevyyn?.. miten vi.ussa, kun akselistoista nyt on erinäisten apurunkojen takia jo aika paljon matkaa pohjalevyyn.
oukkidouksi joo mä ajattelin et toi pohjalevy meinaa ihan konkreettista auton pohjalevyä. Mut joo tolleenhan siinä on jopa järkeä.
Ja kuten sanottu ongelma on vain dieselissä. Siinä on moottorin alla se alasuoja jonka päälle kaikki pa*ka ja kosteus jää makaamaan ja akselistopalkki ottaa silloin itseensä. Tuohan on Opelilta ihan asiallinen teko että ottavat autot syyniin ja kunnostavat sen, kyllä niitä joitain on uusittukin kun on kai olleet aika pahojakin joissain. Aika monessa merkissä noita kampanjatarkastuksia on, mm.vanhempia Yariksia on otettu merkkiliikkeisiin takuukorjauksiin ja sisältä puretaan aikalaillakin verhoiluita jonkun pohjalevyvaivan korjaamisen takia. Mutta kyllä tuo Mazda on aivan ylitse muiden, aika hurjan näköistä jälkeä kun 5-vuotiaassa autossa on hitsattu lokasuojan sisä/ja ulkokaaret uusiksi, uusittu ovia ym ja vaikka ne korjataankin jäljelle jää vielä läpeensä ruskea pohjalevy ym. Aivan hirveitä laitteita, ja vika ei ole vain kutosessa vaan yhtälailla kolmosessa ja muissakin malleissa. Sinänsä harmi muuten asialliselle laitteelle.
Joo siis kokonainen etukelkka tuli uusia ruostevaurion saaneisiin autoihin. Tampereella vaihtoon meni varmaankin, 30-50 etukelkkaa.
Lievemmän ruostevaurion saaneet autot sitten vain korjattiin hiomalla, maalaamalla ja massaamalla.
Lievemmän ruostevaurion saaneet autot sitten vain korjattiin hiomalla, maalaamalla ja massaamalla.
Opel Senator C30SE.
Onkos muuten diesel B-Vectran pohjamuovi vähemmän hautovaa mallia kuin Astrassa? Ilmeisesti, koska Vectrasta ei olla huolestuttu. Itse en olisi ihan varma apurungon kunnosta, jos en olisi heittänyt riekaleita pois. Viltti oli aika hautovaa jo 250 tuhatta ajettuna 
- putkikardaani
- 'Diplomat'

on noissa sitte ainakin yksi hyvä puoli jos kattelee yleisesti diesel auton pohjapanssaria on ne yleensä niin öljyssä ettei ne voi ruostua . mutta uudet ooppelin käyttämät dieselit ei siis vuoda allensa. vaan eiks ne ookki fiiun tekemiä
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!