Homma vois olla yksinkertainen mutta ei vain taida olla...
Mulla oli kaksi avainta toinen käy vänkärin puolelle ja takakonttiin, toinen taas kuskin puolelle ja virtalukkoon... eli ovia on tosiaan vaihettu mutta kun ei ole harmainta aavistustakaan että kumpi on alkuperäinen, mutta luultavasti on just virtalukko/kuskinoven lukot vaihettu ja se avain on hävinnyt taivaan tuuliin! Opelin liike sano että alkuperäisen avaimen saa tilattua sieltä sarjanumeroitten perusteella, noin 20 euroa... mutta jos se ei sitten käy kuin vänkärin puolelle ja takakonttiin onkin homma ihan eri hintanen ne kuulema laittais ne lukot ja tilaisivat avaimet joka maksais jotain 250 euroa... huih, noh romikselta varmaan sais ne lukot halvemmalla mutta mutta, kuinkahan monimutkainen homma sitten loppujen lopuksi on itse laittaa? siis sekä oven lukon että virtalukon vaihtamiset... onko kellään vinkkejä? mitä ite tekisitte tässä tilanteessa?
-91 omega, 2.6l avain hukassa!
-
myfirstlove86
- 'Agila'
Re: -91 omega, 2.6l avain hukassa!
Itse kävisin ostamassa uuden virtalukon ja kuskinpuolen ovilukkosylinterin ja sarjoittaisin samalle avaimelle kuin takakontti ja apparin ovi(nämä todnäk alkuperäiset lukot).
Homma ei kummoisia taitoja vaadi.
Työnnät uuteen lukkosylinteriin tuon tallella olevan avaimen, niin näet heti mitkä haittalevyt tartte vaihtaa tai muokata.
Sitten yksitellen haittalevyjä vertailemalla ja vaihtamalla paikkaa saat lukon ja avaimen pelaamaan yksiin.
Pienet muutaman kymmenyksen heitot voi korjata hiomalla, jos joku haitoista jää ylös.
Homma ei kummoisia taitoja vaadi.
Työnnät uuteen lukkosylinteriin tuon tallella olevan avaimen, niin näet heti mitkä haittalevyt tartte vaihtaa tai muokata.
Sitten yksitellen haittalevyjä vertailemalla ja vaihtamalla paikkaa saat lukon ja avaimen pelaamaan yksiin.
Pienet muutaman kymmenyksen heitot voi korjata hiomalla, jos joku haitoista jää ylös.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri