C20NE A vectraa ostamassa, auto syö öljyä, mutta miksi?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: C20NE A vectraa ostamassa, auto syö öljyä, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja makemu »

tarkotin omaa autoa että vetää 10tkm välillä 1-1.5 litraa ja että se ei vielä ole paljoa. tuo 0.75 litraa mistä puhuin mitä tehdas on antanu ohjearvoks maksimi kulutukselleper 1000 km on taas omasta mielestäni kova kulutus.

eli puhuin pelkästään omasta autosta vertailuksi tuohon tehtaan ilmoittamaan maksimikulutukseen.
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

sorry taisin ymmärtää väärin, tässä kaljaa juodessa tulee lukihäiriöitä, tai tulee jo selvinpäinkin. mutta outo juttu, kun mulla oli a-vectra ja laitoin uudet opelin öljyt niin parituhatta ja katoin, niin tikku ei kastunut ja sitten mobilit, niin ei ongelmia, ei syönyt yhtään, en ymmärrä mihin ne opelin ölpät katos, mutta katos on kyllä tosi, opin sen että ei enää ikinä muuta kun mobil 1 tai 3000.
opel vectra c 2,2 gts
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

terokimmo kirjoitti:
|vectraman| kirjoitti:.....
Tässä nyt on annettu neuvoja.Ja siis en kaipaa neuvoja siitä kannattaako autoa ostaa vai ei, sen päätän itse otanko riskin ja ostan sen. Mutta kaipaisin neuvoja mistä kaikesta voi tuo öljynsyöminen johtua niin tietää onko mahdollisesti minkälaista remonttia tiedossa jos tuon ostaa pätkäyttää :hammer:
älä lyö hyvää kaveria,"makedeus".
neuvomassa sua ollaan perk.... KUKAAN meistä ei voi tietää,mikä vitu... rempaa siiihen on tehty.KONEREMONTTEJA KAIKILLA UUSILLA OSILLA ,on tullut vastaan ,enemmän kuin....
KYSY PERK...:Sanon 100% varmuudella.Että jompi kumpi vastaa sulle riitävän määrän tietoa joka "RIITÄNEE" . Juho M-P .(Ja jos ei riitä),ni jpisteh.
VITT...kysy.OOn Kun mun avut ei riitä enään ymmärrykseen.)
Anteeksi jos sain sut pahalle tuulelle :o Tottakai otan kaiken neuvon vastaan ja luen aina kaikki viestit mitä tänne kirjoitetaan, mutta kun täällä puhutaan siitä kannattaako minun ostaa tuota autoa niin ajattelin mainita vain, että päätän itse otanko riskin ja ostan auton.

Tuollainen reilu öljynkulutus remontoidussa koneessa voi johtua siitä että männänrenkaat on asennettu väärin,eli renkaiden katkoskohdat on samassa kohdassa mäntää.
Jos näin on,sitä ei konetta purkamatta ilman ohivuotomittausta voi oikein mitenkään todeta.
Tuota hieman epäilisin, nimittäin kaveri ajoi ekat tuhat kilsaa yksillä öljyillä ja kun hän sen jälkeen rupesi öljyjä vaihtamaan ei kone ollut syönyt öljyä siihen mennessä, mutta sen jälkeen oli alkanut syödä. Eikait ne männänrenkaat nyt sentään pyörimään siellä koneessa pääse keskenkaiken :P Unohdin tuon aiemmin mainita.
olisko niin että ne öljyrenkaitten jouset on päällekkäin jossain pytyssä ja sillä nielee öljyä, ne menee herkästi päällekkäin eikö tulppien väri kerro mitään.
Voiko ne liikkua itsestään? Koska niinkuin aiemmin sanoin ei auto ekalla tonnilla syönyt öljyä.
Käy biltemasta ostamassa adapteri.Kestää se pari mittausta
No hyvä jos voi tehdä itsekin, pitää tuo luultavasti ostaa ja kysäistä jos sais tehdä mittauksen ennenkuin ostaa auton, ns. tutuntuttu kun on kyseessä niin luulis järjestyvän :)
lmb-58 kirjoitti:sorry taisin ymmärtää väärin, tässä kaljaa juodessa tulee lukihäiriöitä, tai tulee jo selvinpäinkin. mutta outo juttu, kun mulla oli a-vectra ja laitoin uudet opelin öljyt niin parituhatta ja katoin, niin tikku ei kastunut ja sitten mobilit, niin ei ongelmia, ei syönyt yhtään, en ymmärrä mihin ne opelin ölpät katos, mutta katos on kyllä tosi, opin sen että ei enää ikinä muuta kun mobil 1 tai 3000.
Voiko öljyn merkkikin vaikuttaa siihen syökö öljyä :bonk: Tietenkin se, jos edelliset öljyt oli notkeampaa tavaraa kuin uudet niin voi ehkä hitusen vaikuttaa, mutta oliko ne?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

no ainakin minun autossa vaikutti ja paljon, kuten jo sanoin, en laita muuta kun mobil jotain. ja eikö kaikki muut ole paskaa paitsi kusi.
opel vectra c 2,2 gts
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Miksi asiasta edes enään keskustellan.Jos auto on muuten hyvä(topicin alottelijan silmin),ja hinta on kohallaan vaikka ilman konetta.
Voihan sitä arpoa ja mietiskellä mitä mottorin osalle on käynyt,vai onko ees käynyt mitään.
Moottori omisnaisuutena on ottaa öljyä,mutta jso sinne joutuu kerran parissa viikossa lisäämään,niin jokinhan siellä pielessä on.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

|vectraman| kirjoitti: mutta kun täällä puhutaan siitä kannattaako minun ostaa tuota autoa niin ajattelin mainita vain, että päätän itse otanko riskin ja ostan auton.
mä olen sanonut oman mielipiteeni asiasta enkä että ÄLÄ OSTA/EI KANNATA vaan että kannattaa miettiä!
ja sanoin oman kokemukseni. ja luulis sun nyt jo tietävän kerrasta itse sekin ettei käy samalla tavalla ku viime projektissas... :roll:

eli anteeksi nyt kamalasti tästäkin synnistä ja pahanmielen viljelystä, lähden kirkkoon puhdistamaan taakkani hartioilta.... :lol:
terokimmo
in memoriam
in memoriam

makemu kirjoitti:
|vectraman| kirjoitti: mutta kun täällä puhutaan siitä kannattaako minun ostaa tuota autoa niin ajattelin mainita vain, että päätän itse otanko riskin ja ostan auton.
mä olen sanonut oman mielipiteeni asiasta enkä että ÄLÄ OSTA/EI KANNATA vaan että kannattaa miettiä!
ja sanoin oman kokemukseni. ja luulis sun nyt jo tietävän kerrasta itse sekin ettei käy samalla tavalla ku viime projektissas... :roll:

eli anteeksi nyt kamalasti tästäkin synnistä ja pahanmielen viljelystä, lähden kirkkoon puhdistamaan taakkani hartioilta.... :lol:
Makemu,vetää täysillä :)
Ton kirkko asian oisit voinu jättää kirjotamatta.??
Kommenttis ,kyllä on asiaa,niinkun tiiät. :wink:
Pari asiaa tässä nyt vois kysyä
-Oletko ostamassa autoon litettuja lisä varusteita vai ,autoa?
Lisä varusteet maksaa,miten paljon vaan.Auto itsessään on kuiteni ,niikuin tiedät 500e paikkeilla.mutta oli siinä kiinni mvaikka mitä lamppua ,hifiä,niin parkki paikallakaan niist'ä ei saa huuattaa.
En ymmärrä nyky hifistä juuri mitään,mutta niinkuin kirjotin mitä oot ostamassa.
Itse päätät,mutta ,takuuhan on koneistamon remonteista.Jos itse tehty,niin kuittia löytynee???vaihetuista osista. ja vaikka on vaihettu ja tehty mmitävaan,niin mun mielipide on ,että jätä ostamatt.tai osta ja laita kuntoon.ö
KuvaKuva
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

OT: en mä ole tosiuskovainen, tosi uskomaton lähinnä, kaikin puolin ei niin positiivisin mielin jos kauneimmilta sukupuolilta kysyy (ruma,lihava ja köyhä) :lollis:

mutta vetäsen nyt suuni suppuun koska tuskin tässä enempää apuja pystyy antamaan ennenku ohivuotomittaustakaan on tehty. mahdollisesti jatkan jos ja kun informaatiota tulee lisää josta voidaan mahdollisesti päätellä lisää missä ongelma piilee. eli tuo ohivuotomittaus olis hyvä ekana nyt ainaki tehdä...

eli sitä odotellessa :food:
|vectraman|
OCF Member 2021

Toivottavasti kukaan ei ole menettänyt hermojaan kun alkaa sellaista tekstiä tulla että vaikuttaa porukka hermostuneelta :oops: Käytetyn auton ostossa on aina riskinsä, tajuan sen kyllä, mutta jos liikaa alkaa pelkäämään riskejä niin ei silloin kannata laittaa autoa ollenkaan.. :lol:
Pari asiaa tässä nyt vois kysyä
-Oletko ostamassa autoon litettuja lisä varusteita vai ,autoa? Jos itse tehty,niin kuittia löytynee???
Olen ostamassa autoa sen takia kun se olisi valmiiksi hyvännäköinen,remontoitu jne. niin sillä ei siis tarvitsisi sen puolesta muutakuin ajaa ja ennenkaikkea se on halpa johtuen myyjän lopahtaneesta innostuksesta jonka takia auto on tyhjänpanttina ollut viimeaikoina. Olen jo puoli vuotta ollut varma tuon auton hankkimisesta (pari vuotta jo tiennyt autosta kun tutun kautta kuulin autosta), mutta nyt vähän aikaa sitten oli myyjä huomannut, että se on sitä öljyä tykännyt syödä niin siksi täällä kyselen vähän osviittaa että minkälainen remontti on tiedossa mikäli tuon auton laitan siltikin. Kuiteista en ole vielä kysellyt, mutta uskoisin että niitäkin löytyy ja kysyn niitä vielä.

Kokoajan mietinkin sitä, siksi täällä kyselenkin että saan vähän apuja päätöksen teon kanssa kun olette kertoneet mahdollisista vioista mitä tuossa VOISI olla. :wink: Sais nopeasti tuon tallin tyhjäksi ja jonkinlaisen lämmityksen sinne niin sitten olisi paikka missä laittaa autoa jos sitä nyt tarvitsee laittaa edes kun ei tosiaan tiedä kuinka paljon se sitä öljyä syö.
eli tuo ohivuotomittaus olis hyvä ekana nyt ainaki tehdä...

eli sitä odotellessa :food:
Kysyn myyjältä saako sitä tehdä ennenkuin ostan auton ja teen sen seuraavana ennenkuin täällä taas kyselen jotain :) Jatketaan sitten spekulointia kun olen taas hieman viisastunut ja minulla on teille lisää kerrottavaa, kiitos vinkeistä ja neuvoista tähän asti ja anteeksi mielipahan aiheuttamisesta :oops: :hypocrite:
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Se ohivuoto,mittaus nyt juurikaan kerro tilanteesta.
Kulkeeko se auto niinkuin pitää ja pöllyttääkö ,onko kone oljystö märkä.Onko sivu ääniä???
KuvaKuva
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

eihän tuo ohivuotomittaus nyt kaikkea kerro. mutta kertoo ainakin sen että jos joku pytty päästää paineen kampikammioon normaalia enemmän ja sitä kautta huohottaa alakerran kautta imupuolelle...

toki sillon jos huohottaa suhteettoman paljon öljypaskaa imusarjaan niin pitäs jo näkyä kyllä ajossakin kun taas topicin aloittaja antanut sen kuvan ettei pölläytä eikä myöskään vuoda ulospäin...

vähemmän tuo taas varmasti siitä kertoo että jos siellä on esim. männänrenkaiden urat suorassa toisiinsa nähden eikä lomittain, mutta ainakin sen että jos siellä ei palikat istu sylintereihinsä... toki luulis sitte kyllä tuntuvan ajossakin.. vaikea tapaus kyllä kun infoakaan ei vielä kauheasti ole...
|vectraman|
OCF Member 2021

terokimmo kirjoitti:Se ohivuoto,mittaus nyt juurikaan kerro tilanteesta.
Kulkeeko se auto niinkuin pitää ja pöllyttääkö ,onko kone oljystö märkä.Onko sivu ääniä???
Auto kulkee niinkuin pitää, ei pöllytä, ja sen jo aiemmin mielestäni sanoinkin. Kone ei vuoda ulos mistään eli ei ole märkä eikä ole sivuääniä.
kun infoakaan ei vielä kauheasti ole...
Tottakai saatte kysyä minulta jos on kysyttävää niin vastaan parhaani mukaan ja voin tarvittaessa soittaa myyjälle ja kysyä häneltäkin :wink:
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

tarkotin lähinnä juuri sitä että kun ei varmoja tietoja ole kuitenkaan mitä se öljynkulutus on jne joita ei omistajakaan osannut tarkalleen sanoa :D

onko sinne sylintereihin tehty ylipäätänsä mitään muuta ku katottu että näyttää olevan kunnossa ja mitä kaikkea sinne nyt sitte on uusittu?
|vectraman|
OCF Member 2021

makemu kirjoitti:onko sinne sylintereihin tehty ylipäätänsä mitään muuta ku katottu että näyttää olevan kunnossa ja mitä kaikkea sinne nyt sitte on uusittu?
vectraman kirjoitti:Venttiilinvarren kumit on uudet, kansi portattu,venttiilit hiottu, sylinterit porautettu ja tietenkin männät uusittu jne. ja oikeastaan ainoat vanhat osat koneessa on lohkot.
Eli siis kaikki kuluva koneessa on uutta ja voin varmasti sanoa, että myyjä ei ainakaan kuseta :)
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

sorry ei muistanu enää tota :oops:
Vastaa Viestiin