Calibra 8v:hen 2.0 turbo
-
Päivystäjä
- 'Agila'
Re: Calibra 8v:hen 2.0 turbo
sillä ei ole väliä onko auto etu vai neliveto vaan oli niinku ajatuksena että kun voisin mahdollisesti saada koneen halvalla siis tosi halvalla, että kannataako ruveta tuollaista hommailee... sen takia etuvetoisena ajattelin että säästyy kardaanin ja muitten härppäkeiden sovittamisessa
mutta tuo laatikon hintaluokka on vähän korkeempi ko odotin... mutta mieli kyllä tekis ruveta väsäilemään tuollaista hommaa 
osta tuo, valmista kauraa.. http://www.nettiauto.com/opel/calibra/2911927
Ei se muutos nyt hirveen kalliiksi tullut vaikka ei kokonaista elinten luovuttajaa ollutkaan. kuten joku sanoikin vaati vaan enemmän aikaa kun etti osia yks kerrallaan.
Johtosarja kävi suoraan ainakin c20xe kanssa suoraan. boksi tietysti letin
Mä teetin noita sarjoja sillon 5kpl mut myin jo ne kaikki
holkki (laakeripronssista) sinne laatikkoon vetarin tueksi sitten laatikon laippa vaikka f16laatikosta ja sen sorvauttaa silleen et sopii f28 ja vielä 1 o-rengas siihen laippaan. ei paha homma vaikka siltä saattaa kuulostaakkin.
Johtosarja kävi suoraan ainakin c20xe kanssa suoraan. boksi tietysti letin
Mä teetin noita sarjoja sillon 5kpl mut myin jo ne kaikki
Opel Calibra C20LET FWD ------------ c20xe --> c20let (valmis)
Siinä holkin mitat:
Pit. 26mm
Ulkohalk. 35,1mm
Sisähalk. 27,1mm
Materiaali: laakeripronssi
Pit. 26mm
Ulkohalk. 35,1mm
Sisähalk. 27,1mm
Materiaali: laakeripronssi
oon kyllä vähän sitä mieltä että pistät sen 8-tappisen vaikka suikaleiksi ja myyt osina tai kokonaisena ja hommaat suosiolla orkkisturbon. voihan tuon koneen tietysti istuttaa etuvetoonki mut epäilen että menee hermo siihen pito-ongelmaan..se on tooooooooooooosi mukava ku raapii tyhjää ja repii vitusti ohjausta
itellä arvostus aika vähissä noihin tekniikanvaihtohässäköihin jos samaan koriin saa jo saman tai paremman tekniikan tehdasasennuksena. älä turhaan tuhlaa aikaa , vaivaa ja rahaa tollaseen ku se kuitenki tulee maksamaan aika paljon vaikka tuntuukin että "oo, saan koneen halvalla, eihän siihen muut nippelit enää paljon maksa" senki rahan ku laittaa johonki saksan turbo caliin niin sillä saa jo melkein koko auton (varsinki ku laskee sen f28 hinnan) ja siihen ei nykyään verotkaan enää oo hirveitä niin kallistuisin uhä enemmän tuon orkkisturbon kannalle.
tuhmasta päästä nauttii koko ruumis
oon kyllä hiukan samaa mieltä.
itse laitoin vain sen takia tohon xe:n tilalle letin koska auto on ollut mulla 6vuotta ja aihio oli calibraksi tosi hyvässä kunnossa...
niin ja sit vielä sekin jos sattuu f28 olemaan sähköinen mittari tieto ja vanhassa vaijerilla niin senkin joutuu muuttaa jos haluaa nähdä nopeuden.
itse tein muutoksen ja eikä ollut ihan helpoimmasta päästä. abs yksikön vaihto, johtosarja poikki ja uudempi isompi liitin tilalle missä nopeus tulee abs antureilta. kolvailu hommia ja ihmettelyä että toimiiko mutta sain sen lopulta toimimaan
itse laitoin vain sen takia tohon xe:n tilalle letin koska auto on ollut mulla 6vuotta ja aihio oli calibraksi tosi hyvässä kunnossa...
niin ja sit vielä sekin jos sattuu f28 olemaan sähköinen mittari tieto ja vanhassa vaijerilla niin senkin joutuu muuttaa jos haluaa nähdä nopeuden.
itse tein muutoksen ja eikä ollut ihan helpoimmasta päästä. abs yksikön vaihto, johtosarja poikki ja uudempi isompi liitin tilalle missä nopeus tulee abs antureilta. kolvailu hommia ja ihmettelyä että toimiiko mutta sain sen lopulta toimimaan
Itse tein 20NE->C20LET swapin -89 Vectraan vuonna 2002. Hommasin kevyesti pusikkoon ajetun tax free Turbo Calibran ja otin kaikki osat siitä, tuon sulkulaipan tilasin Tunexilta. Myin vanhan 20NE tekniikan ja loput Calibran jämät ja vaihdon hinnaksi tuli tasan 0euroa, tietenkin jos omaa työtä ei lasketa.
Ja toi pito-ongelma jauhanta on ihan aiheetonta, hyvällä alustalla etuveto vakio LET menee vartilla samaan aikaan kuin vakio neliveto LET. Etuveto ehkä jopa hieman nopeampikin. Tietty jos on leikki-iässä ja haluaa pyöritellä kakkarinkiä niin se ei etuvedolla näyttävästi onnistu. Ei tosin Opelin vakio nelikollakaan kuin talviliukkailla ellei jakolaatikkoon ole tehty muutoksia.
Työnä homma on tosiaan helpohko, lähes kaikki osat on pulttaa kiinni menetelmällä. Anna mennä vaan jos löydät jostain edulliset osat.
Ja toi pito-ongelma jauhanta on ihan aiheetonta, hyvällä alustalla etuveto vakio LET menee vartilla samaan aikaan kuin vakio neliveto LET. Etuveto ehkä jopa hieman nopeampikin. Tietty jos on leikki-iässä ja haluaa pyöritellä kakkarinkiä niin se ei etuvedolla näyttävästi onnistu. Ei tosin Opelin vakio nelikollakaan kuin talviliukkailla ellei jakolaatikkoon ole tehty muutoksia.
Työnä homma on tosiaan helpohko, lähes kaikki osat on pulttaa kiinni menetelmällä. Anna mennä vaan jos löydät jostain edulliset osat.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Kannattaa muistaa myös että Saabilta löytyy bolt-on turbotekniikka.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Joo, uusimmassa Total Vauxhall-lehdessäkin oli just esittelyssä F-Astra mihin oli tuollainen Saabin tekniikka laitettu. Ja F-Astra ja Calibra ovat noilta osin käytännössä vastaavia, kuten se Saabikin (A-CC-Vectraan perustuva ns. uusikoppainen 900 tai ns. vanhakoppainen 9-3) siis.Jarno kirjoitti:Kannattaa muistaa myös että Saabilta löytyy bolt-on turbotekniikka.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
samaa mieltä.itse tehnyt kahteen calibraan tuon saman swapin.vectraTBO kirjoitti:Itse tein 20NE->C20LET swapin -89 Vectraan vuonna 2002. Hommasin kevyesti pusikkoon ajetun tax free Turbo Calibran ja otin kaikki osat siitä, tuon sulkulaipan tilasin Tunexilta. Myin vanhan 20NE tekniikan ja loput Calibran jämät ja vaihdon hinnaksi tuli tasan 0euroa, tietenkin jos omaa työtä ei lasketa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Ketjun aloittajalle on tiedossa jo halpa letti kone jos en väärin ole ymmärtänyt, eihän sinne mitään sabattimen konetta silloin kannata laittaaJarno kirjoitti:Kannattaa muistaa myös että Saabilta löytyy bolt-on turbotekniikka.
Tuntuu joillekkin täällä foorumilla tuo tekniikan vaihto olevan punainen vaate mikä ei kannata missään tapauksessa
Ei se vaihto tosiaan mitään avaruustiedettä ole, kunhan ottaa asioista selvää ennenkö aloittaa tekemään.
Käy konttorilta taikka parilta kysymässä niiden mielipiteen vaihdettavista osista.
Jos tämä kyseinen 8v calikka on ruosteinen
Mutta jos kori on hyväkuntoinen/ulkokuoreltansa laitettu niin mikä jottei se vaihto kannattaisi jos tilat löytyy ja aikaa on
EDIT:
Muistu mieleen että joskus aikasemminkin ollut asiasta puhetta:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=161368
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Olen juurikin samaa mieltähercules kirjoitti:Ketjun aloittajalle on tiedossa jo halpa letti kone jos en väärin ole ymmärtänyt, eihän sinne mitään sabattimen konetta silloin kannata laittaaJarno kirjoitti:Kannattaa muistaa myös että Saabilta löytyy bolt-on turbotekniikka.![]()
Tuntuu joillekkin täällä foorumilla tuo tekniikan vaihto olevan punainen vaate mikä ei kannata missään tapauksessa![]()
Ei se vaihto tosiaan mitään avaruustiedettä ole, kunhan ottaa asioista selvää ennenkö aloittaa tekemään.
Käy konttorilta taikka parilta kysymässä niiden mielipiteen vaihdettavista osista.
Jos tämä kyseinen 8v calikka on ruosteinenniin harkitsisin sitten aidon turbo-nelikon ostoa.
Mutta jos kori on hyväkuntoinen/ulkokuoreltansa laitettu niin mikä jottei se vaihto kannattaisi jos tilat löytyy ja aikaa on
EDIT:
Muistu mieleen että joskus aikasemminkin ollut asiasta puhetta:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=161368