G Astra sammuu eikä käynnisty hetkeen
G Astra sammuu eikä käynnisty hetkeen
Auto on siis opel astra 1,8 sport vm. 99.
Auttakaa minua kiitos!
Eilen auto sammui moottoritielle ajettuani n. 100km. Yhtäkkiä kierrosluku mittari vain värähti ja auto sammui, liuin tien sivuun ja koitin uudelleen käymään ei millään starttasi vain, mutta ei edes luvannu. Mittaristoon syttyi öljypaineen ja latauksen varotusvalo sekä TC valo vasta kun olin hetken koittanut sitä käymään syttyi myös moottorin vikavalo. Tarkistimme öljyt, ja veden määrän ihan riittävästi oli, eikä lämmötkään noussut korkealle. No ojoteltuani jonkin aikaa (0,5 tuntia) auto lähti käymään. Kerkesin ajamaan n. 15km kun auto taas sammui, mutta nyt kun se lähti käymään ei enää TC valo palanut. Tätä se teki muutaman kerran ennen kuin olin perillä ja kun ajattelin lähteä takaisin kotiin jatkui sama ongelma, joskus pääsi 5km joskus taas 15km tai 20km ettei auto sammunut ja joutunut odottelee et se suostuis käynnistyy. Loppujen lopuksi pääsimme reilut 100km ilman sammumista kunnes 300m ennen kuin olimme perillä se taas sammui eikä lähtenyt käymään. Joskus saattoi TC valo palaa ja joskus ei, muuta ainakun se ei suostunut käynnistymään paloi se TC valo. Ajoin täänäänkin pienen lenkin sillä ja kun sammutin auton ja lähdin taas ajamaan sammui se eikä suostunut taaskaan lähtemään käymään. Eli siis haluaisin nyt teiltä viisaammilta kysyä apua.
Mikä tätä vaivaa???
Auttakaa minua kiitos!
Eilen auto sammui moottoritielle ajettuani n. 100km. Yhtäkkiä kierrosluku mittari vain värähti ja auto sammui, liuin tien sivuun ja koitin uudelleen käymään ei millään starttasi vain, mutta ei edes luvannu. Mittaristoon syttyi öljypaineen ja latauksen varotusvalo sekä TC valo vasta kun olin hetken koittanut sitä käymään syttyi myös moottorin vikavalo. Tarkistimme öljyt, ja veden määrän ihan riittävästi oli, eikä lämmötkään noussut korkealle. No ojoteltuani jonkin aikaa (0,5 tuntia) auto lähti käymään. Kerkesin ajamaan n. 15km kun auto taas sammui, mutta nyt kun se lähti käymään ei enää TC valo palanut. Tätä se teki muutaman kerran ennen kuin olin perillä ja kun ajattelin lähteä takaisin kotiin jatkui sama ongelma, joskus pääsi 5km joskus taas 15km tai 20km ettei auto sammunut ja joutunut odottelee et se suostuis käynnistyy. Loppujen lopuksi pääsimme reilut 100km ilman sammumista kunnes 300m ennen kuin olimme perillä se taas sammui eikä lähtenyt käymään. Joskus saattoi TC valo palaa ja joskus ei, muuta ainakun se ei suostunut käynnistymään paloi se TC valo. Ajoin täänäänkin pienen lenkin sillä ja kun sammutin auton ja lähdin taas ajamaan sammui se eikä suostunut taaskaan lähtemään käymään. Eli siis haluaisin nyt teiltä viisaammilta kysyä apua.
Mikä tätä vaivaa???
Re: G Astra sammuu eikä käynnisty hetkeen
Eikö ketään osaa auttaa... 
kokeile lukea vikakoodit ni siitä ois hyvä aloittaa.
Autosta koitettiin eilen saada vikakoodeja, mutta ei saatu mitään kun auto toimi normaalisti. Kun se lopulta suostui sammumaan ei saatu yhteyttä boxiin. Eli ilmeisesti ohjauyksikkö on paskana vai?
sama vika täällä. 30 km matkalla sammui n. 20 kertaa. Sammumista edelsi tc-valon syttyminen, jonka jälkeen syttyi moottorin merkkivalo ja kierrokset putosivat. aina sai startata uudelleen ja ei käynnistynyt kuin vasta 5-10 yrityksen jälkeen. lopulta ei enää jaksanut käynnistyä ja matka jäi kesken. kellään vastaavaa? mistä vika löytynyt?
Mulla ilmeni x18xe1 koneisessa b vectrassa samat oireet. ECUn vaihdolla tuli kuntoon. Uutta kannattaa hakee esim. ebaystä. Suomessa melkoset ryöstöhinnat uusilla ecuilla.
Astra J Sports Tourer 1.4T -13
Ex.
Vectra C Wagon 1.8 -07, Astra G Caravan 1.8 -01,
Astra H Wagon 1.8 -06, Vectra B Sedan 1.8 -99,
Omega A Sedan 2.4 -90
Ex.
Omega A Sedan 2.4 -90
Jönssis, moottorinohjainlaite ecu rikki ja uusi maksaa 1370€. Että semmosta!
Suomesta sen ostamista ei kannata edes harkita. Omaani ostin uuden ecun ebayn kautta ja tuli maksamaan 360 euroa postikuluineen. Ohjelmointi metroautossa siihen päälle 50 euroa. Jos näissä nyt sattuu olemaan sama ecu, kun tossa omassa on, niin kannattaa hakea vaikka googlella tämmöistä numeroa 09117394 
Astra J Sports Tourer 1.4T -13
Ex.
Omega A Sedan 2.4 -90
Ex.
Omega A Sedan 2.4 -90
Pystyn korjaamaan alkuperäisen, jos kiinnostaa.
044-0760422
044-0760422
Ecu, mittaristo ja TCM-korjaukset
Optimoinnit, immo off, ym.
http://www.sercap.fi
Optimoinnit, immo off, ym.
http://www.sercap.fi