Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
No luulisi nykyisten mahtuvan. Riippuu tietty mallista. Eberiltähän myös löytyy pienehköjä lämmittimiä, esim. Hydronic 4 ,jonka koko on L= 23 cm, W= 9 cm
H= 16 cm.
Mahtuu, ainakin hajautettu malli(webasto/eberi). Tossahan on vielä paluukierto, joten edullinen Webasto thermotop-e mallikin(jopa alle 800€) tulee kysymykseen, jos puskurin sisälle sopii ja sopiihan se kun sovittaa.
Hei,
Eikai sitä nyt samassa lauseessa voi webastoa ja eberiä mainita! Nytkin samassa. perskuta.
Pitääpä kurkata tonne puskurin sisään miten iso loota sinne mahtuis. Toi 800€ ei nyt kauhian pahalta kuulosta. Mitenkäs se toi kutoskone tykkää -35 asteen pakkasesta? Lähteekö kuin hyvin käyntiin jos pihalla ilman roikkaa pitää?
Tästä tulikin mieleen kun työpaikalla oli talvella käynyt amerikanvieras joka ihmetteli että on teillä paljon sähköautoja kun on niin monet tolpassa kiinni .
Minä en ole kyllä edes kokeillut noin kovasta pakkasesta ilman lohkolämmitintä! Kyllä kai se lähtee, ainakin aina se on hyvin hörähtänyt kunhan vain akussa on virtaa.
No ei ole kokemusta juuri vectra b:stä, mutta uskallan luvata että mahtuu, ahtaat paikat vain teettävät enemmän töitä.
Kun katsot sitä paikkaa, täytyy huomioida seuraavat seikat:
- Ei saa asentaa moottorin eteen(tietyssä kulmassa saa, niin että pääsee liukumaan kolarissa moottorin alle, mutta käytännössä ei yleensä onnistu).
- Vesi letkut mahd. lyhyet. yli 1,5m. vaatii takaiskuventtiilin järjestelmään ja pitkä menoletku luonnollisesti heikentää tehoa.
- Asennus mahdollisimman alas paisuntasäiliöön nähden.
- Pakoputki ja imutorvi täytyy saada laskevaksi.
Asennuksen voit suorittaa itse takuuta ajatellen, täytyy vain käydä tarkastuttamassa valtuutetulla.
Asennus tapahtu alakautta suunnilleen akun alle, eikä tarvinnu purkaa autosta mitään. Toinen paikka olis mahdollisesti ollu oikea etukulma. Asennustyön jätin suosiolla ammattimiehelle, itte olin lähinnä henkisenä tukena tai häiriönä.. Aikaa meni n.8h.
Kyselin useammasta paikasta, hinnat heitteli nimenomaan asennuksen osuudesta huomattavasti. Pakettien hinnat oli 1000€ ja 1700€ euron välillä(asennettuna). Vaikea arvata minkä otin..