Vectra c GTS -03 xenon
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Vectra c GTS -03 xenon
Eli mulla on cobran xenon sarja tossa, mutta olen lueskellut että valoautomatiikka pitäisi jotenkin päivittää jotta kyseinen sarja toimisi.
Tänään sitten soittelin huoltoon ja kyselin ajovalojen päivitystä ja sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta. Hän kävi sitten kyselemässä muutamalta sähkömekaanikolta asiasta ja ei kuulemma ole tuttu homma.
Millä nimellä kyseistä päivitystä kannattaisi kysellä? Kyselin ajovalojen päivitystä.
Nyt siis kyselisinkin että mitä neuvoja teillä olisi? Ja mitä kyseinen päivitys on teillä kustantanut?
Ja voiko tämän tehdä ihan merkki huollossa?
Tänään sitten soittelin huoltoon ja kyselin ajovalojen päivitystä ja sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta. Hän kävi sitten kyselemässä muutamalta sähkömekaanikolta asiasta ja ei kuulemma ole tuttu homma.
Millä nimellä kyseistä päivitystä kannattaisi kysellä? Kyselin ajovalojen päivitystä.
Nyt siis kyselisinkin että mitä neuvoja teillä olisi? Ja mitä kyseinen päivitys on teillä kustantanut?
Ja voiko tämän tehdä ihan merkki huollossa?
Re: Vectra c GTS -03 xenon
No ei välttämätön ole toi ajovalojen päivitys(ainakaan itse en sitä ole tehnyt) ehkä voi toi cobran( muka parempi sarja) sit vaatia sen tai sitten ei varmuuttahan siitä ei saa ennenkuin noi on asennettuna! et voishan sitä kokeilla asentaa mut jos ei pikkurahasta ole pulaa niin kyllähän ton ihan merkki huollossa voi teettää.... on vissiin maksanut sen 50-70€ mitä ite kuullut ja pitäisi kyllä varsinkin merkkihuollossa onnistua!
kannattaa kysyä Tech2 päivitystä valoille... Jartsa vissiin eniten tosta tietää kun sen itse teki, et mikä niistä viissin neljästä päivitys asteesta se on, mutta kyllä huollon poikien se tietää!
Saakos kysellä et missä päin suomee vaikutat jos eivät sitä ole tienneet?
kannattaa kysyä Tech2 päivitystä valoille... Jartsa vissiin eniten tosta tietää kun sen itse teki, et mikä niistä viissin neljästä päivitys asteesta se on, mutta kyllä huollon poikien se tietää!
Saakos kysellä et missä päin suomee vaikutat jos eivät sitä ole tienneet?
Itse päivitin merkkihuollossa ja mukavuus toiminnoista löytyi Tech2 mistä pääs asetuksia räplää, tosin itellä ei vaikuttanu toi asetusten muutto xenonien toimintaan millään tavalla... Laitoin pienet kondensaattorit niin alkoi toimimaan niinkuin pitää! Päivitys maksoi 35€ eli täällä normin piuhassa käytön. Kondensaattorit makso muistaakseni 1.50€
Mikä ongelma niis sulla on?
Mikä ongelma niis sulla on?
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Turun suunnalla vaikutan. Ja Magneetti oli kyseinen paikka mistä päivitystä kyselin.
Mulla on toiminut xenonkauppa.comin cobran H7 sarja ihan vaan kiinni heittämällä. Mitä nyt joskus saattaa toinen ballasti jättää syttymättä.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Pitää viikonloppuna asentaa ja katsoa miten käy 
Vanhassa b vectrassa sama sarja toimi loistavasti.
Vanhassa b vectrassa sama sarja toimi loistavasti.
itelläkin b-vecus toiminu mikä setti vaan, C vähän toisenlaiset "sähkökytkennät" 
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Nyt olis valot vihdoin vaihdettu cobran xenon sarjaan.
Ja ongelma on että valot vilkkuvat ajon aikana hirveästi. Paikalla ollessaan ei välkkymistä ole. Ja välillä ei valot syty ollenkaan kun avaimesta käynnistää, mutta kun käännän valot päälle ennen kun olen käynnistänyt niin syttyvät kyllä hyvin.
Joku puhui niistä kondensaattoreista että auttoivat vilkkumiseen? MIstä ne mahtaisi saada kätevimmin hankittua?
Ja ongelma on että valot vilkkuvat ajon aikana hirveästi. Paikalla ollessaan ei välkkymistä ole. Ja välillä ei valot syty ollenkaan kun avaimesta käynnistää, mutta kun käännän valot päälle ennen kun olen käynnistänyt niin syttyvät kyllä hyvin.
Joku puhui niistä kondensaattoreista että auttoivat vilkkumiseen? MIstä ne mahtaisi saada kätevimmin hankittua?
No omasta kokemuksesta niistä ei ollut mitään hyötyä et ne välkkyi vain lisää kun ne laittoi... et paras ois jos kävis päivittämässä ton ajovalo automatiikan!
Minä puhuin kondensaattoreista ja sillä loppui välkkyminen! Itsekkin kävin päivittämässä ton valoautomatiikan, mutta se ei auttanut yhtään, räpsyi aivan yhtä paljon kuin ilman päivitystä.
Kokeilin myös vastuksia, jotka eivät auttaneet. Eli itse kyllä suosittelen niitä kondensaattoreita joita saa elektroniikka liikkeistä. Vilkkuminen johtuu siitä kun auto lähettää sysäyksiä lampulle, joihin halogeeni ei ehdi reagoimaan, joten en näe tähän muuta ratkasua kuin konkat vain väliin joka antaa virtaa sysäyksien välissä.
G.T.S mitä kondensaattoreita kokeilit jos ei muka auttanut? Ja asennus tapakin saattaa vaikuttaa tohon..
edt. Täysin samat oireet kyllä sulla, kuin minulla oli!
Kokeilin myös vastuksia, jotka eivät auttaneet. Eli itse kyllä suosittelen niitä kondensaattoreita joita saa elektroniikka liikkeistä. Vilkkuminen johtuu siitä kun auto lähettää sysäyksiä lampulle, joihin halogeeni ei ehdi reagoimaan, joten en näe tähän muuta ratkasua kuin konkat vain väliin joka antaa virtaa sysäyksien välissä.
G.T.S mitä kondensaattoreita kokeilit jos ei muka auttanut? Ja asennus tapakin saattaa vaikuttaa tohon..
edt. Täysin samat oireet kyllä sulla, kuin minulla oli!
Joo siis tarkoitinkin relejohtosarjaa jonka ostin xenonkaupalta ja se oli susi, mutta kokeiltiin kanssa tollaista kaitzun sarjaa jossa oli noi konden saattorit ja joo saattaa auttaa mutta itse en oli niistä sata varma koska se asennus ei ole kovinkaan hyvä ellet halua alkaa kolvaamaan( koska me asennettiin ne siihen liittimen juureen mihin kondensaattori meni helposti kiinni) mutta muuten se ei pysy kiinni ja se ei välttämättä toimi ilman kolvausta. Et mä suosisin ihan sarjaa joka toimii ilman tota konkkaa niin ei tartte ainakaan pelleillä. Et mulla tollainen LUX Pron sarja joka toiminut moitteetta eikä hinnalla ees pilattua 69€ eikä tartte mitään erillis laitteita!
Ja toinen et kyllä sen valoautomatiikan päivityksen pitäis auttaa, kun se muutetaan niin et valot ei ikinä syty itestään niin sit se on siinä asennossa et ihan sama minkä halpis sarjan lyö kiinni niin varmasti toimii. Tää on sit todistettu, koska yks sarja joka ei mulla toiminut eikä mikk3 tällä foorumillakaan niin kun se päivitti autonsa niin johan toimi ja ilman mitään erillis sarjoja!
Ja toinen et kyllä sen valoautomatiikan päivityksen pitäis auttaa, kun se muutetaan niin et valot ei ikinä syty itestään niin sit se on siinä asennossa et ihan sama minkä halpis sarjan lyö kiinni niin varmasti toimii. Tää on sit todistettu, koska yks sarja joka ei mulla toiminut eikä mikk3 tällä foorumillakaan niin kun se päivitti autonsa niin johan toimi ja ilman mitään erillis sarjoja!
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
haluuko joku oikeesti automaattivalot pois sen takia että saa xenonit? :/ en kyl nyt täysin ymmärrä... mut jokaisen oma asia tosin... 
No ite kolvasin ne konkat piuhoihin kiinni ja ovat nätisti umpionsisällä, eikä roiku missään johtojen päässä... helppo nakki kyl oli.
En tiiä mihi ovat sitten valoautomatiikan siirtäneet, koska mulla syttyy ainakin valot ihan kun auton käynnistää, eli ei tarvii napista kääntää. Täältä kyllä katoin sen numeron mihin se vaihettiin ja muutosta tuli silleen että valot palavat aina kun auto käynnissä, riippumatta missä asennossa säädin on. Parkit saa itsekseen palamaan silloin kun auto on sammuksissa ja laittaa säätimen keskiasentoon.
Konkat maksoivat n. 1.50€ RF-Com nimisessä liikkeessä mikkelissä, mutta kaikki elektroniikka liikkeet niitä myy.
En tiiä mihi ovat sitten valoautomatiikan siirtäneet, koska mulla syttyy ainakin valot ihan kun auton käynnistää, eli ei tarvii napista kääntää. Täältä kyllä katoin sen numeron mihin se vaihettiin ja muutosta tuli silleen että valot palavat aina kun auto käynnissä, riippumatta missä asennossa säädin on. Parkit saa itsekseen palamaan silloin kun auto on sammuksissa ja laittaa säätimen keskiasentoon.
Konkat maksoivat n. 1.50€ RF-Com nimisessä liikkeessä mikkelissä, mutta kaikki elektroniikka liikkeet niitä myy.
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Missä liikkeessä te olette käyneet päivityksen tekemässä?
Itse tosiaan soittelin Raision Länsiauto Magneettiin ja siel ei ollut mitään hajua asiasta.
Aattelin käydä Metro-autossa pikahuollossa viel kysäsemässä et olisko siel tietoa asiasta.
Ja se oli siis Tech2 päivitystä mitä kannattaa koittaa.?
Tänään huomasin sellaisen kun aamul lähdin töihin niin valot pitivät pientä vilkkumista muutaman kilometrin ja sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia. Toimivat tosi hyvin. Ja kyl se valoteho on kyl niin käsittämättömän paljon parempi kuin tavallisilla h7:lla
Mulla myös auton käynnissä ollessa valot palavat aina et jos haluaa pelkille parkeille niin sit pitää sammuttaa auto ja laittaa valokatkaisija keskiasentoon.
Itse tosiaan soittelin Raision Länsiauto Magneettiin ja siel ei ollut mitään hajua asiasta.
Aattelin käydä Metro-autossa pikahuollossa viel kysäsemässä et olisko siel tietoa asiasta.
Ja se oli siis Tech2 päivitystä mitä kannattaa koittaa.?
Tänään huomasin sellaisen kun aamul lähdin töihin niin valot pitivät pientä vilkkumista muutaman kilometrin ja sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia. Toimivat tosi hyvin. Ja kyl se valoteho on kyl niin käsittämättömän paljon parempi kuin tavallisilla h7:lla
Mulla myös auton käynnissä ollessa valot palavat aina et jos haluaa pelkille parkeille niin sit pitää sammuttaa auto ja laittaa valokatkaisija keskiasentoon.
Juu eipä sitä valoautomatiikkaa pääse räpläämään muulla kuin TECH2, sieltä löytyy muistaakseni mukavuustoiminnot ja sitä kautta valojen asetukset. Itse kävin silloin päivittämässä ihan paikallisessa opel liikkeessä josta TECH2 löytyy ja 35€ maksoi tääl.