Mikä putkisto b1 omegaan?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
erkki2
'Admiral'
'Admiral'

Mikä putkisto b1 omegaan?

Viesti Kirjoittaja erkki2 »

Ois tarkoitus uusata b1 mallin sedan omegaan 2,5l v6 putkisto.
Hyviä ehdotuksia putkistosta otetaan vastaan,eli laittaako alkuperäinen vai tehoputkistoa..
Eli kateilta eteenpäin ois tarkoitus uusata.
Tietty jos jollain on tarjota steinmetzin putkistoa/pönttöä olen kiinnostunut.
Tuossa varulta siihen tarkoitukseen sähköposti osoite.xxxbird1@hotmail.com
jama78
'Senator'
'Senator'

Re: Mikä putkisto b1 omegaan?

Viesti Kirjoittaja jama78 »

Juu sama homma kans edessä kun saan mosan vaan takas keulalle! Oon kans pähkäilly et tekiskö ite rosterista vai ostais valmiin. Selailin ton V6 viritys topicin kans läpi ja ei oikein tarkkaa tietoo löytyny miten kannattas tehdä! Ei oo tietoo myöskään kannattaako katit poistaa vai ei et onko hyötyy vai ei?? Ja sit et onko siitä hyötyä et tekis kattin jälkeen sen h putken kun kattelin just et esim 328 bemaris on semmonen! Sit vielä et on onko järkevää yhditää putki yheks isoks vai viedä kahella putkella loppuun asti?? Jos joku on kokeillu eri systeemejä ois kiva saada vähän vinkkiä :worship: :worship:
Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
Stuke
OCF Member
OCF Member

Re: Mikä putkisto b1 omegaan?

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Riippuu siitä mitä hakee autolta. Jos tykkää ettei auto ääntele niin vakio ja jos tykkää kutosen äänestä niin tehoputkisto. Tehoa ei tuntunut tulevan lisää, vaan äänet kasvoi putkiston vaihdolla. Kattien tilalle kun vaihto x-putken tuntu vääntö kasvavan ja taas lisäänty ääni. Mulla siis tällä hetkellä x-putki kattien tilalla ja siitä eteenpäin 2x2,5" ränni.

Jos uuden putkiston teko olis ajankohtainen, yhdistäisin heti pakosarjojen jälkeen yhdenksi johon yksi virtaava katti ja pari läpivirtaavaa pönttöä. Putken kokona 2,5.
Vastaa Viestiin