20DTH koneen termostaatti
Re: 20DTH koneen termostaatti
Kyllä termarin pitää olla oikeinpäin. Wahlerin termarit on passannu Opel originaaleihin runkoihin, niin 20dti kuin x20xev koneissa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jees eli eipä taida toi behri ilman rankempaa sovitusta käydä tuohon wahlerin koteloon. Aamusta varaosaputkaan ettiin sopivaa.
Edittiä: Hommasin wahlerin termostaatin. Joutuhan tuosta köyhtyyn vähän enempi, mut nyt pelaa taas pari vuotta.
Edittiä: Hommasin wahlerin termostaatin. Joutuhan tuosta köyhtyyn vähän enempi, mut nyt pelaa taas pari vuotta.
montako astetta tuo normaali käyntilämpötila on. itellä lämpenee kyllä vain 83een nopeasti ja pysyy siinä hyvin, mutta käykö liian kylmänä
Uudella termarilla siinä 90 hujakoilla maantieajossa. 2 vuotta vanha ei enään nostanut yli 80 asteen.
Omakohtaisena kokemuksena sekä DTI että X20XEV moottoreista on että jos haluaa läträtä jäähdytysnesteiden kera tuon tuosta eikä ajasta ole pulaa voi kokeilla tuota pelkän sisäosan vaihtoa. Olen sen siis molempiin, sekä dieseliin että bensaan kokeillut, nuuka kun olen. Käytössä olleet juurikin sekä nuo Motonetin että opelin (2.0 8v) irtotermarit. Alkuun auto lämmennyt ihan hyvin, eikä ongelmia ilmauksessa tai muutenkaan. Mutta talven taas tultua on lämpeneminen selvästi hidastunut, pidemmällä matkalla kyllä päästy normilämpöihin tai lähelle sitä. Ja sitten kun on hammasta purren hankkinut sen alkuperäisen termostaatin koteloineen lämmöt nousevat nopeammin ja ennenkaikkea samaa termarijumppaa ei heti tarvitse tehdä uudestaan. Eli johtopäätelmänä olen tullut siihen tulokseen että olen sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen että mieluummin uhraan hiukan enemmän €uroja ja vaihdan termostaatin koteloineen kuin vähän väliä lasken nesteitä pois ja vaihdan uutta sisäosaa.AkseliTakaveto kirjoitti:Vaihoinpa termarin tuohon paljon puhuttuun vectran termariin. Vaikutus päinvastainen. Lämmöt eivät nousseet yhtään eikä lämmintä puhaltanut yhtään. Pari kertaa käytin irti ja katsoin että kaikki on ok mut ei vaan toiminu. Termari on peräisin motonetin kokoelmasta. Perseestä ainakin tuo termari.![]()
Vanha on jo takaisin paikoillaan. Mikä ois voinu olla syynä et kävi näin? Nestettä näytti virtaavan koko ajan paisuntasäiliöön koneen käydessä. Termarin pakkauksen numerosarjan mukaan kyseessä ei ole se kuuluisa väärä osa. Ilmaako järjestelmä itse itsensä?
Tässä tietysti on sattumallakin osansa ja termostaattikotelon kunnolla, esim. tuossa nykyisessä XEV:ssä kotelossa oli jo sen verran syöpymiä että tuo 2.0 8v alkup. sisäosakaan ei toivotulla tavalla toiminut. Alkuperäinen koteloineen vaihdettu termostaatti taas nostaa lämmöt todella nopeasti pakkasellakin.
Onko kellään kokemusta motonetin kotelo versiosta?
Termostaatti Astra-DTi 92° 30-6370 Di/DTi-2,0 92° (kotelolla) 39.90 €
Termostaatti Astra-DTi 92° 30-6370 Di/DTi-2,0 92° (kotelolla) 39.90 €
Astra G 1.6 16v -02
vp44 siis miten tuo jäähdytysnesteiden kanssa läträäminen kuuluu siihen vaihtaako pelkän termarin vai myös kotelon? Ja kai nyt tollompikin ymmärtää laittaa jtn tiivisteliimaa siihen vanhaan koteloon jos pelkän sisäosan vaihtaa, itelle ainakin itestäänselvyys koska ei toki tiivistettä tule sopivaa jos ostaa väärän mallisen kotelon kera termarin ja vaihtaa pelkän sisäosan? Mutta ei kai sitä nestettä tartte siinä ruveta sen perusteella vaihtamaan kummin tuon tekee kotelon kans tai ilman? Sen panee lisää mitä kusee vanhaa ulos kun sen vaihtaa mutta thats it.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
m.k kirjoitti:vp44 siis miten tuo jäähdytysnesteiden kanssa läträäminen kuuluu siihen vaihtaako pelkän termarin vai myös kotelon? Ja kai nyt tollompikin ymmärtää laittaa jtn tiivisteliimaa siihen vanhaan koteloon jos pelkän sisäosan vaihtaa, itelle ainakin itestäänselvyys koska ei toki tiivistettä tule sopivaa jos ostaa väärän mallisen kotelon kera termarin ja vaihtaa pelkän sisäosan? Mutta ei kai sitä nestettä tartte siinä ruveta sen perusteella vaihtamaan kummin tuon tekee kotelon kans tai ilman? Sen panee lisää mitä kusee vanhaa ulos kun sen vaihtaa mutta thats it.
Ja tämä on siis mielipide.
Ja tuota tiivisteestä en edes viitsi kommentoida
Minun nähdäkseni homma on niin, että tähän päivään mennessä en ole onnistunut ehjää koteloa särkemään, ja rikkinäistä termarikoteloa taas en ole nähnyt. En ymmärrä, miksi uusi sisäosa ei pelaisi vanhassa kotelossa (jos kotelo on ehjä) toivotulla tavalla, koska itse termostaatti on justiinsa sama noissa kaikissa. Mulla ei mene jakeluun, miten voi olla mahdollista, että termostaatti ei toimisi toivotulla tavalla eri kotelossa kuin mihin se on wahlerin tai q&h:n tehtaalla asennettu. Sen sijaan viallisia uusia termostaatteja on sattunut varaosaliikkeestä, muistaakseni kaksikin wahleria oli jo ostaessa susia ja kolmas pelasi sitten kuten pitääkin (A Vectra X20XEV). Nyt ostin X20DTH Vectraan täysin samanlaisen Wahlerin C20NE kotelossa ja vaihdoin sen tuohon omaan Vectraan, ja pelaa justiinsa kuten pitääkin. Selitätkö nyt mulle, että miten se muka ei pelaa toivotulla tavalla, jos sekä termari että kotelo on ehjät?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Mikä ihme nyt on noin vaikeaa? Edelleen siinä aiemmassa viestissäni on ihan selkokielellä asiat sanottu. Lue se. Ja itsekin tuon toteat "miten se muka ei pelaa toivotulla tavalla, jos sekä termari että kotelo on ehjät" Juuri noin JOS ovat kunnossa niin varmaan pelaakin. Tuo Motonetin termari ei ainakaan minulla osottautunut kunnolliseksi (X20DTL)ja kuten jo totesin "Tässä tietysti on sattumallakin osansa ja termostaattikotelon kunnolla, esim. tuossa nykyisessä XEV:ssä kotelossa oli jo sen verran syöpymiä että tuo 2.0 8v alkup. sisäosakaan ei toivotulla tavalla toiminut." Ja jos kohdallesi ei tuollaista termostaattikoteloa ole sattunut ei se tarkoita ettei sellaisia voi olla olemassa. Ja nuo syöpymät ovat siis siinä termarin "tiiviste" pinnalla jota vasten termarin lautanen kanavan sulkee.m.k kirjoitti:Minun nähdäkseni homma on niin, että tähän päivään mennessä en ole onnistunut ehjää koteloa särkemään, ja rikkinäistä termarikoteloa taas en ole nähnyt. En ymmärrä, miksi uusi sisäosa ei pelaisi vanhassa kotelossa (jos kotelo on ehjä) toivotulla tavalla, koska itse termostaatti on justiinsa sama noissa kaikissa. Mulla ei mene jakeluun, miten voi olla mahdollista, että termostaatti ei toimisi toivotulla tavalla eri kotelossa kuin mihin se on wahlerin tai q&h:n tehtaalla asennettu. Sen sijaan viallisia uusia termostaatteja on sattunut varaosaliikkeestä, muistaakseni kaksikin wahleria oli jo ostaessa susia ja kolmas pelasi sitten kuten pitääkin (A Vectra X20XEV). Nyt ostin X20DTH Vectraan täysin samanlaisen Wahlerin C20NE kotelossa ja vaihdoin sen tuohon omaan Vectraan, ja pelaa justiinsa kuten pitääkin. Selitätkö nyt mulle, että miten se muka ei pelaa toivotulla tavalla, jos sekä termari että kotelo on ehjät?
Ja sekin tuli selvästi sanottua että tämä on oma mielipide, jokainen voi tehdä niin kuin parhaaksi näkee.
Wahlerin koteloon ei ainakaan Q&H:n irto-termari passannu. Jäi kantamaan (parisen milliä pitempi entä wahleri). Että se siitä yhteensopivuudesta.
Niin totta kai irto-osaa vaihtaessa on tarkastettava kotelon kunto ja verrattava uutta termaria entiseen, että ovat samanlaiset. Itsellä vaan on semmonen tuntu tähän että ennemmin on sattunut viallinen termari kohdalle, kuin että olisi termarikotelo viallinen. Minusta vaan on fiksumpaa vaihtaa pelkkä termari, jos kotelossa ei ole mitään vikaa. Se vaan että saatavilla ei ole kuin Quinton Hazellin irtotermaria ja sitäkin rajoitetusti, ja ilmeisesti tuo ei siis käy suoraan Wahlerin tilalle. Onko kukaan vertaillut sitten onko muuten eroja eri valmistajien termareissa ja koteloissa? Kuitenkin ainakin itseä kiinnostaisi (ja varmasti muitakin) että mitkä käy ristiin... Kuitenkin saattaa likelle satasenkin maksaa kotelon kanssa, ja halvimmillaan irtotermari lienee siinä 10-15€.
Aina vaan tienaa paremmin jos vaihtaa termostaatin C Vectran koteloon,aika samalta tuo termostaatin perusosa edelleen näyttää.Ja tuo hintahan on Saksassa tarvikkeena,,mitä se maksaakaan marmorilta haettuna
http://cgi.ebay.de/Thermostat-Opel-ASTR ... 2556dfe176
http://cgi.ebay.de/Thermostat-Opel-ASTR ... 2556dfe176
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Kyllä se mun mielestä sopii,voitko selittää miksei se sovi?.Kotelosta joka autossa oli en osaa sanoa mikä on todennäköisesti alkuperäinen.Tosin menee aika helposti "vinoon" kotelossahan on tuollainen reikä termostaatin tapille,sovitin sitä paikalleen muutamia kertoja ja testasin puhaltamalla.Omasta mielestä se tuntui kyllä tiiviiltä vaikka ulkonäöltään tuo QH eroaa alkuperäisestä.zeimi kirjoitti:Wahlerin koteloon ei ainakaan Q&H:n irto-termari passannu. Jäi kantamaan (parisen milliä pitempi entä wahleri). Että se siitä yhteensopivuudesta.
En nyt kuitenkaan tuohon toimintaan täysin tyytyväinen ole,että ei voi varauksetta suositella.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
QH:n irtotermarin runko-osa on pidempi entä wahlerin (pari milliä) joten jää rungosta kantamaan ja vesi pääsee vapaasti kiertämään. Samasta johtuen neulakaan ei pääse toimimaan. Muutenhan QH on melkein identtinen wahlerin kans ja itekkin luulin että ois vain plug&play mut eipä ollukkaan. Sorvillahan sitä kupariosaa vois lyhentää
. Huomasin kans että wahlerissa oli noin sentin pitempi neula (ulos jäävä osa samanmittainen) .
Hyvin on nyt wahleri pelittäny. Maantieajossa on lämmöt hetkessä siinä 90 nurkilla ja lämpöä piisaa.
Hyvin on nyt wahleri pelittäny. Maantieajossa on lämmöt hetkessä siinä 90 nurkilla ja lämpöä piisaa.