Ascona c ei kipinää
Re: Ascona c ei kipinää
Sytkäpuolen viasta kertoo se, että kiekkamittari väpättää, ellei, niin vika on kaasarissa tai bensapuolella..., pitäis kuulla miten se käy...
Voin kokeilla saada aikaseks jonkin näkösen ääni näytteen.tursas kirjoitti:Sytkäpuolen viasta kertoo se, että kiekkamittari väpättää, ellei, niin vika on kaasarissa tai bensapuolella..., pitäis kuulla miten se käy...
Kiekkamittaria mulla ei ole niin tohon en osaa sanoa mitään.
Tossa kuuntelin sen verran kun ajoin töistä kotiin että ihan niinkuin kuuluis semmonen heikko vinkuna kunnolla kun kiihdyttää? en kyllä ainakaan usko että johtuu remmeistä
Opel Ascona C 1.6 OHC VM 87
Semmonen se varmaan on.ruskea lanka hyppynä.En tiiä sit onko noissa lamppu diagnootikalle.joissain ainakin saa jotakin koodeja,siitä sytkäpuolesta,vaikka ei ookkaan ruisku.telwin kirjoitti:Onko se liitin sellainen nelikulmainen olisiko 10 pinninen missä on se hyppujohto.
Jos on niin se taitaa olla tuon sytysjärjestelmän diagnoosi pistoke ja siinä kuuluu ollakin se hyppylanka.
Tässä varmaan tarkotetaan multec ohjatulla ruiskusytkällä,missä diagnostiikka pistokkeeseen hyppy pitäis laittaa sytkän säädön ajaksi.
Tämä kyllä säädetään tietääkseni ihan normaalisti piikkiin,alipaine letku tais olla irrotettava map;ista ja tukittava säädön ajaksi.
Savu saattanut tulla startilta,jos se siellä sekoilee.
Ei mahottomuus että startti päälläkin ajaa.Mutta ehkä osaat kuunneella sen äänen.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Kyl sen varmaan kuulis jos startti pyöris sielä, mun mielestä kyl ei kuulu mitään semmosta omituista ääntä mikä viittais siihen.
Entäs se vika valo.Onko koelaudassa kinni?

Ei ole vika valoakaanterokimmo kirjoitti:Entäs se vika valo.Onko koelaudassa kinni?
Niin siis tarkotatko että sytytyksen säädön ajaks irrotan alipaine putken kaasarinpäästä ja tukin sen
no vähän sillai.tarkotus ettei map saa imua,eikä taas ilmaa pääse imukanavaan.janisaar kirjoitti:Ei ole vika valoakaanterokimmo kirjoitti:Entäs se vika valo.Onko koelaudassa kinni?
Niin siis tarkotatko että sytytyksen säädön ajaks irrotan alipaine putken kaasarinpäästä ja tukin sen

Selvä tarvii sit kattoo sitä sytkää uudestaan sillain että pistää umpeen sen letkun ja map:in.
Sen verran vielä tosta kiihtyvyydestä että kun painaa kaasua niin kierrokset nousee mutta vauhti ei, tai ainakin kuulostaa siltä että kone huutais. Ja sit ennen kakkosella rajotin on ruvenu hakkaan 80 vauhdissa ja nyt kun ajoin kakkosella 80 niin se ei hakannu.
Mitä, eihän sillä kakkosella 80:ä ajeta, alavääntöinen kone, ei se mikään formula ole
, eihän kytkin luista ?
No oon saanu mittariin sen 90 kakkosella eli todellisuudessa joku 80, kolmosella taas mittariin 140 tod.nopeus ehkä 126-130
ja huput on huimat 167km/h 2km/h enemmän mitä tehdas lupaa
. kyl mun mielestä kytkin on kunnossa se on ihan samanlainen mitä se on aina ollu.
Hyvinhän se sitten pelaa, noilla arvoilla..^janisaar kirjoitti:No oon saanu mittariin sen 90 kakkosella eli todellisuudessa joku 80, kolmosella taas mittariin 140 tod.nopeus ehkä 126-130ja huput on huimat 167km/h 2km/h enemmän mitä tehdas lupaa
. kyl mun mielestä kytkin on kunnossa se on ihan samanlainen mitä se on aina ollu.
Siis toi oli tilanne ennen kuin meni toi nokkaremmi siittä se alamäki on tolle autolle alkanu... jota yritän saada takas nousuun tarvis vaan läytää missä se vika on.tursas kirjoitti:Hyvinhän se sitten pelaa, noilla arvoilla..^janisaar kirjoitti:No oon saanu mittariin sen 90 kakkosella eli todellisuudessa joku 80, kolmosella taas mittariin 140 tod.nopeus ehkä 126-130ja huput on huimat 167km/h 2km/h enemmän mitä tehdas lupaa
No, jos se sytkä ei olis kohallaan...ilmanputsari kokonaan pois tieltä...sitten merkkaat puukon kärjellä sen virranjakajan alkuasennon, 5 milliä käännät vastapäivään, ei vaikutusta, vielä 5 mm...nyt siirtyy sytkä aikasemmalle, korvalla kuulee mitä tapahtuu tai sitten myötäpäivään, pieni testilenkki aina siihen väliin, niin se sytkän asento löytyy, alipaineletkut paikoillaan ja ehjinä, samalla seuraa, että ryyppyläppä pysyy auki,.., jos se vika siinä on...
Saatoin käsittää väärinkin, mutta eikös se myötäpäivään (kellon suuntaan) kääntäminen aikaista sytkää? Hieman liian aikaisella siinä vaiheessa, kun "potkii" takaisin startatessa tai kulkee yllättävän kevyesti pintakaasulla. Hieman kääntää siitä myöhäisemmälle ja säätää tarkemmin ajoituslampun kanssa.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77