paikkamaalin kuivuminen?
Ei se maali+lakka kovin kauaa kestä kuivua..mutta kannattaa aika tarkkaan miettiä mihin kohtaan ja minkälaisiin iskemiin sitä maalia työntää. Ei nimittäin ole ihan niin näkymättömiä nuo paikkaukset kuin voisi kuvitella..varsinkaan vaaleissa väreissä.
Ite olen useimmiten tyytynyt paikkaamaan kiveniskemät puhdistamalla ne ensin ja sitten laittamalla päälle pelkän lakan. Näin lopputulos on useimmiten huomaamattomampi kuin paikkamaalin kanssa.
Ite olen useimmiten tyytynyt paikkaamaan kiveniskemät puhdistamalla ne ensin ja sitten laittamalla päälle pelkän lakan. Näin lopputulos on useimmiten huomaamattomampi kuin paikkamaalin kanssa.
...kiveniskemä on yleensä aina niin kova joten se jälki on aina välimaaliin asti monesti peltiinkin...ikävästi MINUN mielestä jää valkoinen piste pelkän lakan alta näkymään...
...ei siitä paljon jää näkyviin maalinkanssakaan korjattuna,kun ostaa ihan ohkasen siveltimen ja vielä modifioi sitä itse...leikkaa sen siveltimen ihan lyhyeksi ja ohentaa sitä karvoitusta silleen,että siihen suurinpiirtein jää muutama karva ja sen kanssa peittelee kiveniskut...
...mutta "herkkiä käsiä" tämä touhu vaatii jos haluaa tosihyvän jäljen...
...ei siitä paljon jää näkyviin maalinkanssakaan korjattuna,kun ostaa ihan ohkasen siveltimen ja vielä modifioi sitä itse...leikkaa sen siveltimen ihan lyhyeksi ja ohentaa sitä karvoitusta silleen,että siihen suurinpiirtein jää muutama karva ja sen kanssa peittelee kiveniskut...
...mutta "herkkiä käsiä" tämä touhu vaatii jos haluaa tosihyvän jäljen...
..ja vieläkin asiaan...älkää ostako noita valmiita paikkamaalituubeja...niissä on yleensä ihan liian paksua maalia ja jälki on sit sen mukaista...
...vaan käykää ostamassa spraypulloon sekoitettua maalia jossa on lakka mukana...
...spraypullossa oleva maali niinkuin "kiehuu" siihen kiveniskukohtaan eikä jätä sellaista ikävää klönttiä...
...vaan käykää ostamassa spraypulloon sekoitettua maalia jossa on lakka mukana...
...spraypullossa oleva maali niinkuin "kiehuu" siihen kiveniskukohtaan eikä jätä sellaista ikävää klönttiä...
Totta! Riippuu tosin hiukan siitä mikä on auton väri/ välimaalin väri. Mulla ne on onneks melko lähellä toisiaan ja siksi useimmiten kelpo tuloksen saa jo pelkällä lakalla.On 2003-09-06 10:13, Jartza wrote:
...kiveniskemä on yleensä aina niin kova joten se jälki on aina välimaaliin asti monesti peltiinkin...ikävästi MINUN mielestä jää valkoinen piste pelkän lakan alta näkymään...
Usein kai on niin että mitä tummempi auto sitä paremmin/pahemmin tuo ns välimaali jää näkyviin?!
Ja toisaalta taas tummassa värissä ei paikkamaali jää loistamaan ihan niin selkeästi kuin esim tuossa hopeanharmaassa..
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-09-06 11:23 ]</font>