Kytkimet takalasinlämmitin, penkinlämmittimet ja sumuvalot.
Onko joku onnistunut vaihtamaan noihin taustavalopolttimon avaamalla ja juottamalla uuden tilalle?
Itse kokeilin kerran ja vaikutti aika mahottomalta saada polttimoa irti ja uutta juotettua tilalle, polttimon mallikin oli aika erikoinen.
Uudet kytkimet maksavat vähintään 25€/kpl.
Valokytkimeen ja korkeudensäätö vipuun oon ite vaihtanu menestyksillisin tuloksin.
Vectra A kojetaulun pikkukytkimien taustavalot
-
opel is best
- 'Senator'

Re: Vectra A kojetaulun pikkukytkimien taustavalot
moro. mulla on opel Kadett ja luulisin että astrassa on saman tyyppiset valokytkimet. kysyin merkkiliikkestä että miten voi vaihtaa ...esittivät markka aikkaan että pitää vaihataa koko kytin ja maksaa noin 400 mk meinasin pudota jaloiltani ja sanoin että kiitos ei. otin asiasta selvää eli neuvoksi sulle irrota kytkin ja mene johonkin halpaan radioliikkeeseen siellä on myynnissä niitä viiksiniekkoja eli pieniä polttimoita ja maksaa vain jonkun eken kpl helppo juottaa itse jos kolvi pyyy kädessä eikä tuu kalliiksi. olen tehny näitä jo vuosi tolkulla.Ei kanntsi maksaa liikeille turhasta. kysy lisää jos ei onnistu. terv kari k2
-
opel is best
- 'Senator'

kari k2 kirjoitti:moro. mulla on opel Kadett ja luulisin että astrassa on saman tyyppiset valokytkimet. kysyin merkkiliikkestä että miten voi vaihtaa ...esittivät markka aikkaan että pitää vaihataa koko kytin ja maksaa noin 400 mk meinasin pudota jaloiltani ja sanoin että kiitos ei. otin asiasta selvää eli neuvoksi sulle irrota kytkin ja mene johonkin halpaan radioliikkeeseen siellä on myynnissä niitä viiksiniekkoja eli pieniä polttimoita ja maksaa vain jonkun eken kpl helppo juottaa itse jos kolvi pyyy kädessä eikä tuu kalliiksi. olen tehny näitä jo vuosi tolkulla.Ei kanntsi maksaa liikeille turhasta. kysy lisää jos ei onnistu. terv kari k2
Tullut aikoinaan myös Kadettien kanssa pelattua. Oletan sulla olevan E-Kadett. Tässä pitää oikein muistella että millaset kytkimet siinä on. Muistelmien jälkeen voin todeta että ainakaan penkinlämmittimien/sumuvalokytkimien osalta siinä on aika tavalla erilaiset kytkimet mitä A-Vecussa.
Täytyy vissiin uudemmat kerran irrottaa ja perehtyä noihin kytkimiin mitä tossa on. Ei se nyt pitäs olla mahdoton homma ottaa yhtä polttimoa irti ja juottaa tilalle uus, koska ne kytkimet on joskus rakennettukin.
Aika älyvapaata on kyllä olla tehdä sellasia kytkimiä joihin ei saa taustavalo polttimoa käytännössä vaihdettua ilman että ostaa uuden koko kytkimen. Vieläpä joutuu purkaamaan puoli kojetauluakin. Kuitenkin kun kyseessä on hehkulamppu niin samalla tavalla ne polttimot palaa rikki kuin paskahuussin valaisimessakin.
non niimpä oot oikeassa. liikkeet yrittää kusettaa asiakkaita repimällä rahhaa. kadetin kytkimet lähtee irti pienellä pellin kiuskalla ja irrotta sitte vain sähköliittimen ja menee keittiönpöydälle ja vääntää kytkin rasian auki puukonterällä varoern ja viiksiniekka poltin löytyy sieltä ja niitä saa ainkin kuhmom radio liikkeestä muutamalla eurolla monta kpl tta ovat sellaisia niinku ne myyjät niitä nimittä siittiöiksi. että silleen.
a vectrassa taitaa olla samallalailla kun b-mallissa. ne kytkimet on vain painettu kiinni, eli pikkumeisselillä kampeamalla lähtee, sitten vain osiksi, siellä on kaks pikkujousta kato mihin tulee, helpoin kun sen rikkinäisen polttimon otat rikkomalla pois ja poraat pikkureiän niihin karvojen paikalle, joku millinreikä, sitten vain uusi juottamalla, ja kasaan, joku 40-60milliampeerin poltin ei isompi, tosiaan viiksikarvoilla, kyllä se aika helppo touhu on jos vain on työkalut siihen
opel vectra c 2,2 gts
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Kannattaa katsella tuota myydään palstaakin, noita vectroja on aika usein osina myynnissä ja välttämättä paljoa joudu maksamaan toimivista kytkimistä.
Itselläkin noita "ylimääräisenä" mutta voi olla että muutaman noita tarvitsee omaan käyttöön niin ei viitsi myydä...
Itselläkin noita "ylimääräisenä" mutta voi olla että muutaman noita tarvitsee omaan käyttöön niin ei viitsi myydä...
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song