Veikkauksia mikä vaihteistossa vikana?
Veikkauksia mikä vaihteistossa vikana?
Kyseessä on -94 1.8 sport(jotain..) Astra. Auton vaihteisto on alkanut osoittaa hajoamisen merkkejä jo pari kuukautta sitten. Tällä hetkellä toimii 3 ja 4 vaihteet moitteettomasti, 1 yleensä ja 2 ja 5 on poissa pelistä. Vaihteistosta ei kuulu mitään ihmeellisiä ääniä tms. vaihde ei vaan mene pykälään.Kytkin on vaihdettu vuosi sitten joten siinä ei liene vika. Käytin autoa korjaamolla, sielä sanottiin suoralta kädeltä että vaihteisto pitää vaihtaa kokonaan. Onko muita vaihtoehtoja? Pitäisikö käyttää se vielä jossain saamassa toinen mielipide? Kiitos mielipiteistä 
Re: Veikkauksia mikä vaihteistossa vikana?
tai sitten on niveliä/tappeja väljänä, vapaaasennossa kun keppiä liikuttelee ja katselee niihin vipuihin niin eiköhän vika löydy, ei siinä itse vaihteistossa ole varmaan mitään vikaa.
opel vectra c 2,2 gts
Anteeksi akkamaisuuteni, mutta mistä suunnasta mun pitäisi lähestyä sitä vaihdelaatikkoa, jos noita ohjeita yrittäisin noudattaa? Ärsyttää nyt se korjari, että maksatti mulla tunnin työn, että "tutki" mikä autossa on vikana, eikä ilmeisesti sitten ole vaivautunut sitä edes kattomaan.
siellähän se vivusto on konehuoneessa, ota kaveri heilutteleen keppiä ja katsele mitä siellä liikkuu.
opel vectra c 2,2 gts