X20XEV-moottori romuna?
-
anselmherb
- 'Agila'
X20XEV-moottori romuna?
Apua kaivataan!
olen onnellinen Vectran 2.0 l -00 omistaja. Nyt olisi tarvetta uudelle moottorille. Tarjolla olisi muutama vaihtoehto. Onko jollakin tietoa sopiiko saman moottorimallin x20xev- moottori vuosimalleista -96 tai -98 "heittämällä" -00 Vectraan?
olen onnellinen Vectran 2.0 l -00 omistaja. Nyt olisi tarvetta uudelle moottorille. Tarjolla olisi muutama vaihtoehto. Onko jollakin tietoa sopiiko saman moottorimallin x20xev- moottori vuosimalleista -96 tai -98 "heittämällä" -00 Vectraan?
-
anselmherb
- 'Agila'
Re: X20XEV-moottori
en ole vielä aukaissut, mutta öljyä häviää koneeseen aika tavalla ja 1. sylinteri on pimeä. Öljytikun putkestakin tulee savua riittävästi. Eli taitaa alakerrassakin olla jotain vialla. Onko ideoita?
Taitaa tulla koko koneen vaihto edullisemmaksi kuin laittaa kansi ja tehdä koneremontti.?
Taitaa tulla koko koneen vaihto edullisemmaksi kuin laittaa kansi ja tehdä koneremontti.?
Re: X20XEV-moottori romuna?
taitaa olla ykköspytyn männässä reikä tai pytyssä kunnon naarmu, kansi pois ja öljypohja ja sitten männät irti niin näet mitä se on syönyt, onko paljon ajettu, kyllä tuohon rengastusrempan tekee moottoria irroittamatta, ja jos on vähän ajettu niin kannattaa kyllä yrittää.
opel vectra c 2,2 gts
-
powerofopel
- 'Diplomat'

itse tehden niin aikaahan tuohon menee mutta rahaa noin 500€...anselmherb kirjoitti:Taitaa tulla koko koneen vaihto edullisemmaksi kuin laittaa kansi ja tehdä koneremontti.?
itse tein männänrengastuksen ja tietenkin kaikki tiivisteet uusin, kansi kävi koneistamolla jossa se oikastiin ja venttiilinvarren kumit uusittiin, lopuksi vielä uudet öljyt ja nesteet. tosiaan rahaa meni noin 500€ jakopään osien ja vesipumpun kanssa.
jos meinaat käytetyn moottorin saada halvemmalla niin luuletko että on paremmassa kunnossa kuin äsken kuvailemani? ja sulla tietenkin voi olla siellä alakerrassa vikaa mutta rompetorilta kunnossa olevia käytettyjä osia vaihtamalla kuntoon tulee...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
kannattaa myös huomioida euro saastenormit?
Ööö nyt ei aukee,miten X20XEV eroaa saastenormeiltaan X20XEV koneesta...Obelixii kirjoitti:kannattaa myös huomioida euro saastenormit?
no siks laitoinki kysymysmerkinlmb-58 kirjoitti:samaa tuossa ihmettelin, ei varmaan mitenkään.
-
anselmherb
- 'Agila'
Eli rahallisesti kannattaa tehdä remonttia, mutta kun ei ole aikaa, eikä oikein taitoakaan!
Saksasta saisin koneen mallia -98. hinta 500 eskoa. Toki rahtia tulee noin 150 euroa päälle.
Eli kysymys kuuluu: Sopiikohan toi -98 moottori tohon 2000 vectraan heittämällä?
Saksasta saisin koneen mallia -98. hinta 500 eskoa. Toki rahtia tulee noin 150 euroa päälle.
Eli kysymys kuuluu: Sopiikohan toi -98 moottori tohon 2000 vectraan heittämällä?
anselmherb kirjoitti:Eli rahallisesti kannattaa tehdä remonttia, mutta kun ei ole aikaa, eikä oikein taitoakaan!
sopii, mutta kun siinä ei ole järkeä.
olen pari x20xev vasta 200tkm ajettua uudempaa konetta aukonu.. ja useamman 300tkm, jotka täyttävät nämä päästönormit ja 16v, niiin järjestään kaikki ohjurin kumit irti, ja pytyt kuluneet miten sattuu.. en ainakaan itse pistäisi euroakaan koneeseen jota en pääse sisäisesti kurkkaamaan.
-tuossa aloittajan tapauksessa on tosiaan joko männässä reikä, tai sitten putkessa naarmu, meinaan nyt naarmulla sellaista männäntapin
kovertamaa uraa sylinteriputkessa jota ei korjata järkevästi oikein muuten kuin vaihtamalla uusi lohko.
-jos aloittaja aikoo hommata uuden käytetyn moottorin joka tässä tapauksessa ehkä kannattavinta kun entistä konetta
ei ole purettu eikä ole katsottu mitä siellä 1 pytyssä on tapahtunut niin se voi olla vähän arvelluttavaa jos vaihtomoottorin
kilometreistä ei ole tietoja.
-ehkä itse lähtisin ostamaan vaikka kokonaisen auton kolaroituna ennenkuin pelkän moottorin, alkaa 2.0 16v vectroja olevan sen verran paljon
jo lunarivehkeenä että niitä luulisi jo tonnin pintaan saavan. jää vielä osia myytäväksikin, tosin kaikistahan ei ikinä pääse eroon.
kokonaisen auton ostossa se hyvä että moottoria voi koekäyttää ennenkuin sen irroittaa omiin käyttöihin.
kovertamaa uraa sylinteriputkessa jota ei korjata järkevästi oikein muuten kuin vaihtamalla uusi lohko.
-jos aloittaja aikoo hommata uuden käytetyn moottorin joka tässä tapauksessa ehkä kannattavinta kun entistä konetta
ei ole purettu eikä ole katsottu mitä siellä 1 pytyssä on tapahtunut niin se voi olla vähän arvelluttavaa jos vaihtomoottorin
kilometreistä ei ole tietoja.
-ehkä itse lähtisin ostamaan vaikka kokonaisen auton kolaroituna ennenkuin pelkän moottorin, alkaa 2.0 16v vectroja olevan sen verran paljon
jo lunarivehkeenä että niitä luulisi jo tonnin pintaan saavan. jää vielä osia myytäväksikin, tosin kaikistahan ei ikinä pääse eroon.
kokonaisen auton ostossa se hyvä että moottoria voi koekäyttää ennenkuin sen irroittaa omiin käyttöihin.
-
anselmherb
- 'Agila'
Olet ehkä oikeassa, ettei vaihtomoottori ole sen parempi vaihtoehto, mutta minulla ei ole mahdollisuutta vanhaakaan korjata.
Mikä mahtaa olla tälläisen auton hinta, jos myydään tässä kunnossa=konevikaisena?
Ajokilometrit 240 tn ja pellit hyvässä kunnossa. Ilmastointi. Katsastusremontit tehty juuri ennen konerikkoa.
Mikä mahtaa olla tälläisen auton hinta, jos myydään tässä kunnossa=konevikaisena?
Ajokilometrit 240 tn ja pellit hyvässä kunnossa. Ilmastointi. Katsastusremontit tehty juuri ennen konerikkoa.
missäpäin suomee se on, ja millä varusteilla, voisin olla kiinnostunut, onko kai jo b-2.
opel vectra c 2,2 gts
-
powerofopel
- 'Diplomat'