calibra 4x4 turbo puutuu..ONGELMA..
calibra 4x4 turbo puutuu..ONGELMA..
elikkäs kyseinen auto "puutuu" kun kaasu on pohjassa kun kierokset menee yli 4000.. pientä nykimistä ja ei kulje, ei vedä kunnolla..vikahan voipi olla vaikka missä mutta onko kellään ollut samallaista oiretta...?
ps. ooppeli on minulle aiva uusi tuttavuus, joten olen aika pihalla kyseisetä autosta..tuli minulle vaan vaihdossa..
ps. ooppeli on minulle aiva uusi tuttavuus, joten olen aika pihalla kyseisetä autosta..tuli minulle vaan vaihdossa..
Re: calibra 4x4 turbo puutuu..ONGELMA..
Ihan ensin näissä tulee mieleen että ahtopainetta on yritetty nostaa vakiolla moottorinohjauksella.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
0.7 nuo näyttää olevan... ja vaikka niitä nostaisikin 0.7-->0.9-1.0 niin luulis sen toimivan tolla moottoriohjauksella...sanokaa toki jos olen väärässä...ja lisättäköön vielä että moottorin chek engine valo palaa.. niin se on ollut siitä asti kun minulle on tullut..
Käsittääkseni moottorinohjaus puuttuu aika nopeasti peliin, jos ahtoja lähtee vakiosoftalla nostelemaan.santon kirjoitti:0.7 nuo näyttää olevan... ja vaikka niitä nostaisikin 0.7-->0.9-1.0 niin luulis sen toimivan tolla moottoriohjauksella...sanokaa toki jos olen väärässä...ja lisättäköön vielä että moottorin chek engine valo palaa.. niin se on ollut siitä asti kun minulle on tullut..
Aloita vian tutkiminen lukemalla vikakoodit, jos kerran vikavalo palaa.
Lukuohjeet löytyy mm. tuolta Lue tämä ennenkuin kysyt tiedotteesta löytyvästä linkistä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vaikka mulla on ihan eri auto, niin oireet ovat sen verran samankaltaiset että ehdottaisin ilmamäärämittaria... Moottori luulee, ettei saa ilmaa ja leikkkaa polttoaineen syöttöä...TJT kirjoitti:Käsittääkseni moottorinohjaus puuttuu aika nopeasti peliin, jos ahtoja lähtee vakiosoftalla nostelemaan.santon kirjoitti:0.7 nuo näyttää olevan... ja vaikka niitä nostaisikin 0.7-->0.9-1.0 niin luulis sen toimivan tolla moottoriohjauksella...sanokaa toki jos olen väärässä...ja lisättäköön vielä että moottorin chek engine valo palaa.. niin se on ollut siitä asti kun minulle on tullut..
Aloita vian tutkiminen lukemalla vikakoodit, jos kerran vikavalo palaa.
Lukuohjeet löytyy mm. tuolta Lue tämä ennenkuin kysyt tiedotteesta löytyvästä linkistä.
löysin linkin miten vikakoodit luetaan mutta, sieläpä ei ollut calibraan sopivia ohjeita..ja missä toi juttu sijaitsee calibassa mihin ton klemmarin työntää..
täytyy kattoo sitä ilmamäärä mittaria..tohon on lyöty semmonen vapaavirtaus suodin, josko se jotain vaikuttaa asiaan.. vaikka eipä se ilmam.mittarin pällistely paljoo auta
pitäis sit ostaa uusi ja maksaa salee maltaita..
täytyy kattoo sitä ilmamäärä mittaria..tohon on lyöty semmonen vapaavirtaus suodin, josko se jotain vaikuttaa asiaan.. vaikka eipä se ilmam.mittarin pällistely paljoo auta
löysin sen hässäkän.... kokeilen nyt työntää sen paperiliittimen sinne..
ja vikakoodejahan köytyi aikalailla
19-RPM singal (crankshaft sensor) incorrect singal
21-throttle position sensor high voltage
24-vehicle speed sensor (VSS) no singal
51 ECU programme memory PROM error hardware failure
59 inlet manifold valve 1 low voltage
Voisko joku kertoo suomeksi mitä kaikkee pitää tehdä/vaihtaa..
kiitos..
19-RPM singal (crankshaft sensor) incorrect singal
21-throttle position sensor high voltage
24-vehicle speed sensor (VSS) no singal
51 ECU programme memory PROM error hardware failure
59 inlet manifold valve 1 low voltage
Voisko joku kertoo suomeksi mitä kaikkee pitää tehdä/vaihtaa..
kiitos..
Tuollainen liuta kun on koodeja, niin kannattanee nollata moottorinohjaus irroittamalla akkukenkä noin 20minuutiksi ja sen jälkeen annat auton käydä muutama minuutti tyhjäkäyntiä ennen ajoon lähtöä(moottorinohjaus hakee uudet adaptioarvot antureilta).
Tämän jälkeen käyt tekemässä muutaman kilsan lenkin vaihtelevaa ajoa ja luet koodit uudestaan.
Tuo koodi 51 haiskahtaa vähän siltä, että on mahdollisesti jotain "viri"lastua ehkäpä edellisen omistajan toimesta laitettu boksiin.
Tämän jälkeen käyt tekemässä muutaman kilsan lenkin vaihtelevaa ajoa ja luet koodit uudestaan.
Tuo koodi 51 haiskahtaa vähän siltä, että on mahdollisesti jotain "viri"lastua ehkäpä edellisen omistajan toimesta laitettu boksiin.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
juu pitää kokeilla, ja katella sit mitä se sitten näyttää.. kiitos vinkistä..
näytti olevan bensapaineen säätimen letku irti laitoin sen kiinni niin sammui se engine valo, en katsonut enää sitten vikakoodeja.. täytyy katsoa jos sitten huomenna... ja edelleen pätkii pahasti kun lyö kaasun pohjaan,ja pakoputki rupee räpisee ja papattaa... puolikaasulla ei ole ongelmia..oiskohan tulpat tien päässä tai sytkä vituillaan..
Itsellä ainakin pätkäs oikein reilusti heti ahtojen noustessa, tulppien kärkiväli oli lähempänä 3mm kuin ohjearvoa 0.7mm (vai 0.9mm) 
- Manta B, letitetty 20XE, R25, tulossa...
- 2slow4motion
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mää vaihteeks tarjoon tulppia johtoja ja muita sytkä leluja... Mulla ainakin niiden kanssa ollut pätkimistäja rykimistä täys kaasulla, normaaliajossa toimi hyvin.
Mukavan hintaset ne johdot sitten noin 300€ Vinkkinä kuitenkin et b- corsan piuhat ittellä ja pelittää hinta jossain 60€ paikkeilla.
Mukavan hintaset ne johdot sitten noin 300€ Vinkkinä kuitenkin et b- corsan piuhat ittellä ja pelittää hinta jossain 60€ paikkeilla.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Kerros vähän tarkemmin, että minkä koneen piuhat ja tiivistääkö tulppien montut?2slow4motion kirjoitti:Vinkkinä kuitenkin et b- corsan piuhat ittellä ja pelittää hinta jossain 60€ paikkeilla.
Onkos tossa sitä toimintoa, että vikavalon palaessa toimii varaohjelmalla ja ei kierrä yli 4000-4500 rpm?
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77