luiston vai ajonvakautus?
luiston vai ajonvakautus?
Mikähän ihme apuri näissä vehkeissä mahtaa olla.Ei ole osunut silmään mistään kirjasesta että mikä tämmösessä mahtaa olla 04 sigge 3.2:n.
Kovasti liukkaalla vilkuttelee valoa mittaristossa ja rutinaa kuuluu,eli mikä tässä on ja mikä on sen tarkoitus?
Kovasti liukkaalla vilkuttelee valoa mittaristossa ja rutinaa kuuluu,eli mikä tässä on ja mikä on sen tarkoitus?
Bmw e30 325.e34 520.e61 530d.Movano 2.5 cdti.
Re: luiston vai ajonvakautus?
ESP
Koittaa pitää auton tiellä, vaikka kuski vähän kämmäilisikin ja avittaa kuskia vakauttamalla auton kulkua olemalla nopeampi reagoimaan luistoihin, kuin yksikään ihminen.
Toimii samalla myös luistonestona, eli hillitsee vetävien pyörien sutimista ja parantaa etenemistä jarruttelemalla sitä enemmän sutivaa pyörää.
Erittäin hyvä varuste, mutta kannattaa käydä jossain kentälllä hieman "leikkimässä" liukkaalla, niin huomaa miten se toimii. Muuten voi tulla yllätyksiä ja tehdä itse turhia korjauksia.
Koittaa pitää auton tiellä, vaikka kuski vähän kämmäilisikin ja avittaa kuskia vakauttamalla auton kulkua olemalla nopeampi reagoimaan luistoihin, kuin yksikään ihminen.
Toimii samalla myös luistonestona, eli hillitsee vetävien pyörien sutimista ja parantaa etenemistä jarruttelemalla sitä enemmän sutivaa pyörää.
Erittäin hyvä varuste, mutta kannattaa käydä jossain kentälllä hieman "leikkimässä" liukkaalla, niin huomaa miten se toimii. Muuten voi tulla yllätyksiä ja tehdä itse turhia korjauksia.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ahnuld kirjoitti:ESP
Mitenkäs muuten tämä hieno ESP toimii siinä vaiheessa kun ikävuosia on autolla muutama takana tehtaan jälkeen jarrujen palautuminen ei ole yhtä terhakkaa kuin mitä uutena on jolloin vakautusjärjestelmät toimivat ihanteellisesti? Mietin vain tuossa kun omassa autossa jarrut hieman rahisee näin kylmempinä aikoina jarrutellessa.
Joo olis se hyvä päästä kokeilemaan miten se pelittää jossain radalla tai jossain kentällä missä ei olis penkkoja.Pitäis näissä kyllä olla semmonen namiska mistä se sais myös pois päältä kun täällä maalla asuu missä on kumpua ja kukkulaa, kun pihasta lähtee.
Bmw e30 325.e34 520.e61 530d.Movano 2.5 cdti.
Sen namiskan voi laittaa jälkikäteen vaikka sitä ei tehtaalta olisikaan.liitin voi löytyä valmiina tai sit joutuu vähän johdotus hommiin,ei kuitenkaan paha rasti.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Se namiska on vain GTS varustelussa voipi olla että voidaan lisätä muihinkin.
Se ei kuitenkaan poista ESP:tä täydellisesti, tiukanpaikan tullen se kytkeytyy takaisin.
Sitten tietoa germaaniksi
http://www.opel-niedersachsen.de/esp.html
Se ei kuitenkaan poista ESP:tä täydellisesti, tiukanpaikan tullen se kytkeytyy takaisin.
Ainakin mun 3.2:ssa ESP pelaa 100tkm jälkeen tehtaan levyillä ja paloilla vallan mainiosti vaikka pakkasta olisi reippaastikinJuhaKHJ kirjoitti: Mitenkäs muuten tämä hieno ESP toimii siinä vaiheessa kun ikävuosia on autolla muutama takana tehtaan jälkeen jarrujen palautuminen ei ole yhtä terhakkaa kuin mitä uutena on jolloin vakautusjärjestelmät toimivat ihanteellisesti? Mietin vain tuossa kun omassa autossa jarrut hieman rahisee näin kylmempinä aikoina jarrutellessa.Enkä tarkoita abs:n tekemää rahinaa vaan hiljaisessa nopeudessa jarruttaessa kun satuloissa on havaittavissa aamukankeutta.
Täälläkin toimii vielä moitteetta
Ei ole edes kaikissa GTS vectroissa ja nappi voidaan lisätä jokaiseen vectraan jossa esp/tc on,eli tietääkseni kaikkiin.itse olen vielä asian selvittänyt jos liitintä ei löydy niin kuinka se kytketään ja myös toteuttanut,eikä ole paha homma laittaa...tammari kirjoitti:Se namiska on vain GTS varustelussa voipi olla että voidaan lisätä muihinkin.
esp poistuu kyllä kokonaan kuten myös luistonesto.
kuinkahan tiukan paikan tuo tarvitsee että menee päälle?itse en ole siinä onnistunut
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
Mistäs muuten tunnistaa että onko autossa ensinkään esp:tä ?
Siis muualla kun myyntiesitteessä...
Opel liike varmaan tutkii korvausta vastaan, mutta olisi kiva tietää muutenkin. Varmaan on erilainen abs-yksikkö ?
Nimimerkillä esp-auton ostanut ja kahva edellä ilman merkkivaloa.
Opel liike varmaan tutkii korvausta vastaan, mutta olisi kiva tietää muutenkin. Varmaan on erilainen abs-yksikkö ?
Caravelle -01 carsport
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
joo ei tuota kovin helppo ole paikantaa, itsekin jouduin kokeilemaan ekoilla liukkailla hieman kaarteissa että onko se oikeasti autossa vai ei, ja näyttäisi kyllä olevan koska auto suoristuu perän karatessa alta aika mukavasti esp:n ansiosta. c-vectra farkku tuntuu olevan sen verran pitkä kiesi että perä tuppaa kaarteessa lähtemään tangentin suuntaan. saa aika rauhassa ajella liukkailla, vaikka on esp:t sun muut.rodisko kirjoitti:Mistäs muuten tunnistaa että onko autossa ensinkään esp:tä ?
minusta tuo nappi saisi myös olla perusversiossa kun välillä on niitä pöperökelejä ettei auraamattomilta parkkipaikoilta meinaa päästä pois ilman että antaa vähän pyörien sutia.
Skoda Octavia TDI
Pitäisköhän se asentaa tuo ESP:n kytkin, kyrsii välillä kyllä ja rajusti kun ei meinaa esim. sohjokelillä päästä minnekään saatika kun alkaa vähän lapsettaa niin ei voi edes käsijarrua nykiä
Ärsyttävin varuste ikinä vectrassa...
Ärsyttävin varuste ikinä vectrassa...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Juu eipä tuossa sitten ollut esp:tä (vec-c 02 2,2dti)
Oli madallussarja ja tosi hyvä pito, joten joutui oikein yrittämällä yrittää perää luisuun, mutta kyllä se sitten eräällä parkkipaikalla tuli selväksi.
Opel liikkeessä naputtelivat hetken konetta ja totesivat ettei siinä sun autossa ole esp:varustelua tehtaalta.
Vähänkös harmitti kun autoliike oli kusettanut minua.
Todistuksen kanssa liikkeseen ja sain pienen korvauksen huiputuksesta.
Alko sen verran häiritsemään että nyt on alla esp-auto.
Tämä vähän uudempi malli ei pidä sitten yhtään mutkissa? (elikkä silloin talvikeleillä)
Jatkuvasti esp rutisee ja valo vilkkuu ja oikeasti perä yrittää päästä rinnalle jatkuvasti.
Renkaat on mielestäni lähes yhtä hyvät kun vanhassa autossani.
Taitaa olla aika paljon vaikutusta madaltamisella ja reippailla camber-kulmilla tuohon pitoon!
Tulin siihen tulokseen monen kyselyrundin jälkeen että sitä ei pysty mitenkään autoa katselemalla toteamaan onko esp, vai ei.
Oli madallussarja ja tosi hyvä pito, joten joutui oikein yrittämällä yrittää perää luisuun, mutta kyllä se sitten eräällä parkkipaikalla tuli selväksi.
Opel liikkeessä naputtelivat hetken konetta ja totesivat ettei siinä sun autossa ole esp:varustelua tehtaalta.
Vähänkös harmitti kun autoliike oli kusettanut minua.
Todistuksen kanssa liikkeseen ja sain pienen korvauksen huiputuksesta.
Alko sen verran häiritsemään että nyt on alla esp-auto.
Tämä vähän uudempi malli ei pidä sitten yhtään mutkissa? (elikkä silloin talvikeleillä)
Jatkuvasti esp rutisee ja valo vilkkuu ja oikeasti perä yrittää päästä rinnalle jatkuvasti.
Renkaat on mielestäni lähes yhtä hyvät kun vanhassa autossani.
Taitaa olla aika paljon vaikutusta madaltamisella ja reippailla camber-kulmilla tuohon pitoon!
Tulin siihen tulokseen monen kyselyrundin jälkeen että sitä ei pysty mitenkään autoa katselemalla toteamaan onko esp, vai ei.
Caravelle -01 carsport
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92