Öljypropun kierteet

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
gurdi
'Kadett'
'Kadett'

Öljypropun kierteet

Viesti Kirjoittaja gurdi »

X18XE:stä on mennyt vuosien ja useiden öljynvaihtojen myötä kierteet öljypropusta (öljypohjan puolelta). Hommasin jo uuden propun, mutta nyt pitäisi saada jostain uudet kierteet = helicoil-kierre.

- Onko kokemuksia helicoil-kierteen käyttämisestä öljypohjassa?
- Missäpäin PK-seudulla tuo homma onnistuisi, tietääkö kukaan koneistamoa jossa onnistuisi ilman öljypohjan irroittamista?

-(z)-
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Öljypropun kierteet

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

itse olen korjannut noita aina sillälailla että hakenut vaan isompaa roppua ja vääntänyt kierretapilla uuden isommalla halkaisijalla olevan kierteen öljypohjaan

toimii kuin uusi, helicoil yms on huomattavasti kalliimpaa em on edullisin vaihtoehto.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Öljypropun kierteet

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

FullMetal kirjoitti:itse olen korjannut noita aina sillälailla että hakenut vaan isompaa roppua ja vääntänyt kierretapilla uuden isommalla halkaisijalla olevan kierteen öljypohjaan

toimii kuin uusi, helicoil yms on huomattavasti kalliimpaa em on edullisin vaihtoehto.
Kannattaa olla vaan tarkkana, ettei jää mitään "purua" sinne sumppuun. Eli varmin vaihtoehto on repiä se ö-pohja irti ja tehdä sitten vasta ne kierteet.
Kuva
Vastaa Viestiin