automaattilaatikon ongelma
automaattilaatikon ongelma
Hei tuli sellainen ongelma laatikkoon opel astra g caravan v.2000 16v,että P-asento ei kytkeydy pois päältä ilman vapautin vivun kääntämistä vaihdekepin juuresta.mietin tuossa olisiko jarrun yhteydessä olevan "jonku" jutun kans tekemistä.aikaisemmin kun sitä painoi kuului niinkuin releen napsaus,jota ei enää kuulu.epäilisin sitä mutta jos joku osaa kertoa onko hankala vaihtaa tai yleensäki voisiko johtua siitä??aika on kyllä varattu erääseen autokorjaamoon oulussa.mutta vituttaa jo tuo ronklaaminen eli vaihdan se itse jos joku vähän helppii
ps.vaihteet toimii muuten aivan normaalisti muilla asennoilla..kiitos jo etukäteen vastaukseen vaivautuneille
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: automaattilaatikon ongelma
Onkos tuossa sellainen systeemi että pitää jarrua painaa vapauttakseen sen p-asennon.Voipi olla vaikka se jarruvalokatkaisin rikki.Pelaako jarruvalot.
on joo tuossa semmoinen systeemi--käväsenpä tsekkaamassa sen
vastaan 10 min kuluttua
missä kyseinen palikka sijaitsee ??
eipä toiminut jarruvalot..millainen operaatio kyseisen katkaisimen vaihtotyö on?? kiitos
Kyseinen kytkin löytyy sieltä jarrupolkimen välittömästä läheisyydestä. Kannattaa kurkata niin asia selviää parhaiten. Jos ei kytkin toimi niin ota irti ja mene sen kanssa liikkeeseen. Ainakin Vectroissa noita on hieman erilaisia.
PS. Hyvä ettei kukaan ole ehtinyt perääsi ajaa.
PS. Hyvä ettei kukaan ole ehtinyt perääsi ajaa.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
tämähän meni hankalaksi..tsekkailin sulakkeita ja kas kummaa sieltähän oli palanut 38 numerolla varustettu sulake eli jarruvalot yms.vaihdoin sulakkeen ja painoin jarrua ja poks..sekin paloi..oikosulkuhan se on jossain.mutta missä 
- timok
- OCF Luisukunkku 2012

- Viesti:
tuota oikosulkua on varmaan helpoin lähteä selvittämään jarruvaloista,->polttimot->lamppujen liittimet->lisäjarruvalo->bobi83 kirjoitti:tämähän meni hankalaksi..tsekkailin sulakkeita ja kas kummaa sieltähän oli palanut 38 numerolla varustettu sulake eli jarruvalot yms.vaihdoin sulakkeen ja painoin jarrua ja poks..sekin paloi..oikosulkuhan se on jossain.mutta missä
tai sitten tuo katkaisin mikä on siel jarrupolkimen juurella...
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
- kadett90
- OCF Member 2024

Olikos farmari kyseessä.Oliskos luukun haitarikumin sisältä johdot poikki ja oikosessa.
Kuulostaa siltä, että Gastrassa on käytetty edelleen samaa Turkkilaista johtosarjatoimittajaa kuin B-Vecuissakin.
Lisäjarruvalon johto varmaankin oikkarissa kuten Kadett90 meinasi. Tarkistamalla selviää, juottamalla vastaavia olen omissa autoissa korjannut ja kutistesukkaa päälle jossei halua koko johtosarjaa ryhtiä uusimaan.
Lisäjarruvalon johto varmaankin oikkarissa kuten Kadett90 meinasi. Tarkistamalla selviää, juottamalla vastaavia olen omissa autoissa korjannut ja kutistesukkaa päälle jossei halua koko johtosarjaa ryhtiä uusimaan.
Toyota Corolla 2006 1.6 A