Takapöntöstä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Nyt on niin että taitaa olla pöntössä rojut irti.
Tuli tossa sellanen ajatus että kokeilis tehdä sen tällä kertaa itse rosterista.

Olen tehnyt lukuisia putkuistoja rosterista, mutta aina sinne on nakattu joku Simons päähän joka on muutamassa vuodessa puhki.

Autossa on alkuperäinen putkisto ja tarkoitus ois tehdä 2.5" katista taakse päin.

Kysymys kuuluu että onko kukaan tehnyt ruumiin avausta esim. Remus tms. laatu pöntölle? Tai jos on tiedossa jotai osoitteita sivuille, tai vaikka osaa selittää vähän suuntia mitoista. En tarvitse välttämättä mitään tarkkoja tilaavuuksia ym. vaan suurin piirtein, miten putket on siellä sisässä.

Jonkinlainen käsitys tietysti on, mutta pirun suuri töistä alkaa kokeileman eri vaihtoehtoja..
Moottori on x20xev ja caravan Astra.

Voi kuullostaa hullulta 300€ tähden, mutta minulla on käytössä kekimääräistä paremmat vehkeet ja runsaasti materiaalia.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Elmeri on 2003-09-06 11:25 ]</font>
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Offtopic: Hei jos sul on hyvät vehkeet, niin voisin ostaa jos tekisit 2,5"putkesta sen välinputken siitä keskivaimentimesta takavaimentimeen. Auto on nimittäin sama, muttakun on vähän hankala alkaa hitsaamaan sitä pätkää paloista, kun ei ole putkentaivutus vehkeitä. Eiks se tulis helposti siinä samalla.

Itse olen toistaiseksi tyytynyt Simonsin tarvikevaimentimiin. En tiiä sit muista, mitä laatua ne ovat.
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Kyllähän se samalla tulee, mut onko sulla tällä hetkellä vakio pöntöt? Tai poikkeaako liitokset(sijainti) paljon alkuperäisistä.

Sillai se onnistus et, jos sulla on ne pöntön liitokset vakiota vastaavilla paikoilla, niin mä voisin aloittaa oman putken siitä välipätkästä jota tarvitset jne.

Muuten se on vähän hakuammuntaa.

Pitää nyt kattoo miten on aikaa ja ennenkaikkea kiinnostusta ja ilmottelen vaik täällä, ni voidaan kattoo hintaa yms.
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Siis tällähetkellä on vakiovaimentimien tilalle vaihdettu 2" Simons-vaimentimet. Eli kyllä ne liitospaikat ovat aika tarkasti samat. Ensin oli tarkoitus tehdä 2,5" putki katista taakse, mutta siinä olisi ollu aika tekeminen niist paloista.
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu, sit se kyllä tulee. En minäkään saa 2,5":een(kirkkaana) kovin jyrkkää mutkaa, et muutamasta osasta se on tehtävä mullakin.

Palataan astialle.
jone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jone »

Itte tein putken pakosarjalta perään kokonaan 2"putkesta ja ekku vaimennin 2" Simons ja taka vaimennin on2,5" simons ja meteli on aivan hirvee.. En tullu aatelleeksi et kun katti jää pois niin ois pitäny panna kolmas vaimennin.. Täytynee vielä kokeilla putken päätä jossa vaimennin.. Ja autohan oli farkku Astra 1,6 8v
Vastaa Viestiin