Ecotecin tyhjäkäyntikierrokset
Mulla tossa ennen putsausta tyhjäkäynnillä kylmänä käynnistettäessä kiekat pomppas lähelle 2000r/min..siite siitä vähitellen tippu n.800 ja täristi.
Ajaessa välillä jäi kytkimen pohjaan painaessa n.1300-1400r/min kohdalle muutamks sekunniks ja pari kertaa sammukin risteystä lähestyessä.
Lämpösellä koneella paikallaan ollessa tippu välillä n.400r/min kohalle jä täristi aika huolella. Bensaa tietysti meni välillä vähä enemmän kun moottorijarrustusta ei ollut, ku ei kiekat tippunu.
Putsauksen jälkeen on nyt toiminu 3 viikkoo /1000km moitteetta.
Ajaessa välillä jäi kytkimen pohjaan painaessa n.1300-1400r/min kohdalle muutamks sekunniks ja pari kertaa sammukin risteystä lähestyessä.
Lämpösellä koneella paikallaan ollessa tippu välillä n.400r/min kohalle jä täristi aika huolella. Bensaa tietysti meni välillä vähä enemmän kun moottorijarrustusta ei ollut, ku ei kiekat tippunu.
Putsauksen jälkeen on nyt toiminu 3 viikkoo /1000km moitteetta.
Nismo, millo lie taas ajos
Minulla kone kävi kylmänä esim. eilen tosi nätisti, mutta vähänajankuluttua kun oli ajanut ja kone oli kunnolla lämmin niin silloin se teki sen että tyhjäkäyntikierrokset nousi n.2000rpm. Nousipa vielä n.3000rpm kun koitti kaasutella sen jälkeen.
Tänään käytiin Tiksissä heittämässä lenkki ja ei mitään oiretta moisesta!!?
Merkillistä!!!
Täytyy kyllä ensin kysyä huomenna Länkkäristä diagnoosia, että mikä voi olla syynä kun se tekee noin...
Tänään käytiin Tiksissä heittämässä lenkki ja ei mitään oiretta moisesta!!?
Merkillistä!!!
Täytyy kyllä ensin kysyä huomenna Länkkäristä diagnoosia, että mikä voi olla syynä kun se tekee noin...
Tollee teki mullakin et välillä kiekat oli tasalla ja välillä heilu, kunnes sitten ei meinannu tyhjäkäyntii löytyy enä olenkaan.
Ilmeisesti sulla ei vielä ole `tarpeeksi´ likanen säädin kun ei vielä jumita kokoaikaa.
Kannattaa kokeilla tosiaa putsausta ennen uuden ostamista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2003-09-07 20:08 ]</font>
Ilmeisesti sulla ei vielä ole `tarpeeksi´ likanen säädin kun ei vielä jumita kokoaikaa.
Kannattaa kokeilla tosiaa putsausta ennen uuden ostamista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2003-09-07 20:08 ]</font>
Mulla teki sillee et välillä heijas kierroksii 3000 tai sammu kokonaan ja säätimen putsaaminen ei auttanu..sit vaihdoin uuden ja sen jälkeen toimi pari päivää ja nyt se tekee silleen et käynnistyksessä heittää kierrokset 2000 ja siit laskeutuu sit normaaliin, onks se normaalia??ja sit välillä liikennevalois tiputtaa hetkeks n. 600!!mikä muu siel vois olla rikki tai paskanen ku se vähä viel heijaa niit kierroksii??mulla se nyki aika paljo sillon ku oli vanha säädin ja seki ongelma hävis ku vaihto säätimen mut on nyt taas tullu takas eli oisko kellään jotain vinkkii sen korjaamiseen??? aika epäselvästi kerrottu ut jospa joku osais auttaa...
Menin ja ostin kuitenkin uudet tyhjäkäyntimoottorin ja sen huohotusletkun sekä koneen edessä olevan "mustanrasian" jossa on se karkea suodatin sisällä Osatoimitukselta Petikosta.
Hintaa näille kolmelle osalle kertyi n. 124€ nto.
Ostin nuo kaikki kolme osaa samantien,koska en voi olla varma milloin ja miten niitten kunto/ikä ym. on, koska talvi tulee ja sen mukana pakkaset ja mahdolliset ongelmat.
Ja sikseeen en rupea leikkimään niitten osien kanssa, koska vaimokin ajaa samaa autoa enkä halua mitään ylläreitä missään muodossa.
Tänään vanhat osat vaihtoon niin eiköhän se siitä rupee toimimaan niin kuin pitää.
Btw: kysyin samalla myyjältä sitä varaosatakuuta sille moottorille niin vastaus oli että tuotteella on 1 vuoden takuu jos ilmenee jotain ongelmia toiminnan suhteen, reilua, eikö?
Toivottavasti kaikki toimii nyt tästä eteenpäin normaalisti.
Hintaa näille kolmelle osalle kertyi n. 124€ nto.
Ostin nuo kaikki kolme osaa samantien,koska en voi olla varma milloin ja miten niitten kunto/ikä ym. on, koska talvi tulee ja sen mukana pakkaset ja mahdolliset ongelmat.
Ja sikseeen en rupea leikkimään niitten osien kanssa, koska vaimokin ajaa samaa autoa enkä halua mitään ylläreitä missään muodossa.
Tänään vanhat osat vaihtoon niin eiköhän se siitä rupee toimimaan niin kuin pitää.
Btw: kysyin samalla myyjältä sitä varaosatakuuta sille moottorille niin vastaus oli että tuotteella on 1 vuoden takuu jos ilmenee jotain ongelmia toiminnan suhteen, reilua, eikö?
Toivottavasti kaikki toimii nyt tästä eteenpäin normaalisti.
-
metrosport
- 'Admiral'

On 2003-09-09 10:44, metrosport wrote:
Mikä ihmeen mustalaatikko/karkeasuodatin? Nyt ei oikein leikkaa?? http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 21826.jpeg
Heh. Ilmeisesti se nimike jota käytin oli härö...
Siis, tuossa sinun koneen kuvassa (sama kuin minulla) on moottorin oik. etureunassa venttiilikopassa letku, eikö? Minulla on siihen letkuun (letku poikkastu) jälkiasennuksena laitettu sellainen 7x10cm musta laatikko jossa on karkeasuodatin sisällä (vähän kuin patapata suti, you know)
Se ilmeisesti suodattaa niitä öljyhöyryjä venakopasta lohkoon jollain tapaa...joku varmaan osaa kertoa paremmin, mutta näin minulle Osatoimituksessa kerrottiin. Se vanha jonka vaihdoin uuteen oli aikas mömmöinen joten vaihto oli mielestäni aiheellinen.
Sulla ei tälläistä ole näköjään tarvinnut laittaa, vaikka kuulin että Opelilta oli tullut tämäkin asia tärkeäksi hoitaa kuntoon aikoinaan?
Se ilmeisesti suodattaa niitä öljyhöyryjä venakopasta lohkoon jollain tapaa...joku varmaan osaa kertoa paremmin, mutta näin minulle Osatoimituksessa kerrottiin. Se vanha jonka vaihdoin uuteen oli aikas mömmöinen joten vaihto oli mielestäni aiheellinen.
Sulla ei tälläistä ole näköjään tarvinnut laittaa, vaikka kuulin että Opelilta oli tullut tämäkin asia tärkeäksi hoitaa kuntoon aikoinaan?
Onko tuo ihan terveellinen konsti "puhdistaa" tyhjäkäyntisäädin? Meinaan että uskaltaako tuota konstia koittaa itsekin?On 2003-09-06 20:14, veera wrote:
mulla oli tyhjäkäynti"moottori" yön bensassa likoomassa ja laitoin just paikalleen. voin sanoo että kyllä kannatti eikä ollu paha homma. auto käy niinku sveitsiläinen kello;
ainaskin vielä..