Astra H wagon alustasarja
Astra H wagon alustasarja
Täällä on jonkunverran juttua eri alustasarjoista, mutta ei osunut sopivaa thrediä silmiin haualla.
Eli, ostin H mallin 1.9cdti farkku Astran ja pitäis saada kiireenvilkkaa autoa maihin, karmea ajaa vakioalustalla kun tottunut madallettuihin.
Aiempi G mallin farkku Astra oli vakio sportin iskareilla ja 35mm Eibachin jousilla ja olin erittäin tyytyväinen, mielestäni putosikin suht riittävästi.
H koppaseen toi 35mm tuskin riittää, melkoinen maastoauto vakiona.
Olen mietiskellyt säädettävää alustaa, pelkkä korkeussäätö riittää mulle.
KW variant 1 (ei inox hintansa takia) tai Weitec Hicon GT.
Kumpaa suosittelette ja miksi?
Englannista löysin yhden kaupan mistä noita molempia saisi reilu 100 euroa halvemmalla kuluineen kun Suomesta, mutta onko tiedossa esim. Saksalaisia kauppoja mistä saisi vielä halvemmalla?
Kiitti etukäteen kaikille vastauksista:)
Eli, ostin H mallin 1.9cdti farkku Astran ja pitäis saada kiireenvilkkaa autoa maihin, karmea ajaa vakioalustalla kun tottunut madallettuihin.
Aiempi G mallin farkku Astra oli vakio sportin iskareilla ja 35mm Eibachin jousilla ja olin erittäin tyytyväinen, mielestäni putosikin suht riittävästi.
H koppaseen toi 35mm tuskin riittää, melkoinen maastoauto vakiona.
Olen mietiskellyt säädettävää alustaa, pelkkä korkeussäätö riittää mulle.
KW variant 1 (ei inox hintansa takia) tai Weitec Hicon GT.
Kumpaa suosittelette ja miksi?
Englannista löysin yhden kaupan mistä noita molempia saisi reilu 100 euroa halvemmalla kuluineen kun Suomesta, mutta onko tiedossa esim. Saksalaisia kauppoja mistä saisi vielä halvemmalla?
Kiitti etukäteen kaikille vastauksista:)
Re: Astra H wagon alustasarja
Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa noiden kahden alustan vertailusta?
Itsellä on ollut Weitecin kiinteitä alustoja ja täytyy sanoa et ei enää tänä päivänä tulis laitettua, aivan pirun kovia ollut. Noista kahesta ehottomasti kw, vaikkei itsellä ole ollutkaan mut en tiiä voiko Weitekkiä huonompaa olla.
Mut mites ois H&R - coilover alusta, liikkuu samoissa hinnoissa KW 1 kans. Mut ehottomasti laittaisin D2-alustan, tän vuoden loppuun hinta 699 ja on säätöjä.
Mut mites ois H&R - coilover alusta, liikkuu samoissa hinnoissa KW 1 kans. Mut ehottomasti laittaisin D2-alustan, tän vuoden loppuun hinta 699 ja on säätöjä.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
'MasaKoo kirjoitti:Itsellä on ollut Weitecin kiinteitä alustoja ja täytyy sanoa et ei enää tänä päivänä tulis laitettua, aivan pirun kovia ollut. Noista kahesta ehottomasti kw, vaikkei itsellä ole ollutkaan mut en tiiä voiko Weitekkiä huonompaa olla.
Kiitos vastauksesta:)
H&R kiinnostaisi kyllä, sen mitä mulla on H&R:n jousista kokemuksia niin ainakin on olleet mukavia ja hyviä ajettavia.
En ole perehtynyt yhtään tuohon D2 alustaan, pitää tutkia mitä siitä kirjoitellaan.
KW variante 1 sarjaa sais tilattua karvan päälle 720 euroon, H&R:t menee liki 1000 euroon ellei ylikin.
Eibachin pro street coiloverit olis about 820 e, ainoa mikä niissä mietityttää on se, että riittääkö se takapään madallus mitä niille ilmoitetaan eli 20-45mm...
Weitecin unohdan kokonaan!
Eibach on kyllä ollut todella hyvä mitä niillä jousilla olen ajellut, coilovereista ei ole kokemusta, mutta luotan niihin.
Onko kokemuksia kenellääkän tosta Eibachin madalluksesta, saako tolla sarjalla Astra H farkun tarpeeksi matalaks..?
30-60mm edestä ja 20-45mm takaa...
Mitä Eibach-jousilla madallettuja H Astra farkkuja nähnyt, niin ihan kohtuullisesti putoaa. Itsellä kokemusta Eibach Sportsline 50/35mm -sarjasta ja toimii, joskin takaa voisi olla matalampikin. Jos säädettävää haet niin Spax voisi olla yksi vaihtoehto. Saa briteistä kohtuu hintaan, toimii hyvin ja on korkeus- ja jäykkyyssäädettävä. Itsellä allekirjoituksen coupessa alla.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Kahdessa G koppasessa farkussa mulla on ollut Eibachin jouset ja putosi tosiaan ihan kohtuullisen hyvin, mutta jotenkin tuntuu, että toi H koppanen olis vakiona helvetisti korkeampi....JukeN kirjoitti:Mitä Eibach-jousilla madallettuja H Astra farkkuja nähnyt, niin ihan kohtuullisesti putoaa. Itsellä kokemusta Eibach Sportsline 50/35mm -sarjasta ja toimii, joskin takaa voisi olla matalampikin. Jos säädettävää haet niin Spax voisi olla yksi vaihtoehto. Saa briteistä kohtuu hintaan, toimii hyvin ja on korkeus- ja jäykkyyssäädettävä. Itsellä allekirjoituksen coupessa alla.
40-45mm edestä ja 35mm takaa ilmoitetaa Eibachin sportlinen pudottavan, ehkä se saattais riittääkkin ja nyt niistä on joku kamppanja menossa ja ne sais 188 euroon.
Halvat ja hyvät
Ei kenelläkään sattuis olemaan kuvia Astra H farkusta missä olis Eibachin sportline jouset?
Näkis vähän miltä se näyttää kun speksien mukaan takapää 10-15mm etupäätä ylemmäs, näyttääköhän typerältä?
Näkis vähän miltä se näyttää kun speksien mukaan takapää 10-15mm etupäätä ylemmäs, näyttääköhän typerältä?
Sori tietämättömyyteni, mutta kumpi noista Eibachin jousisarjoista on "parempi"?
Prokit vai Sportline?
Onko niissä käytännössä muuta eroa kun, että Sportline madaltaa hiukka enemmän ja ilmeisesti vaatii toimiakseen eri iskarit, ei siis skulaa kunnolla vakioiskareiden kanssa?
Löysin netistä paljon kuvia Astroista madallettuna Eibachin jousilla ja kyllä mä taidan niihin päätyä, näytti pudottavan ihan kohtuullisesti.
Prokit vai Sportline?
Onko niissä käytännössä muuta eroa kun, että Sportline madaltaa hiukka enemmän ja ilmeisesti vaatii toimiakseen eri iskarit, ei siis skulaa kunnolla vakioiskareiden kanssa?
Löysin netistä paljon kuvia Astroista madallettuna Eibachin jousilla ja kyllä mä taidan niihin päätyä, näytti pudottavan ihan kohtuullisesti.
Tuossa linkki, mistä löytyy kuvia h astran farmareista 
Löytyy madallettuja ja normikorkuisia.
http://forum.astraownersnetwork.co.uk/s ... hp?t=27777
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Kiitti linkistäenne kirjoitti:Tuossa linkki, mistä löytyy kuvia h astran farmareista
Farkujen kuvat oli hakusessa, vielä kun tossa thredissä kerrottais mitkä alustat noissa autoissa on
Kun näkyy sopiva auto, missä mukava korkeus, niin vilkaset mitä sen jäppisen allekirjoituksessa lukee (monesti tieto löytyy tuolla sieltä) tai sitten katsot mitä palikoita kaveri on asennettu (eli etsit hänen muut viestit) tai YVVilleTre kirjoitti:Kiitti linkistäenne kirjoitti:Tuossa linkki, mistä löytyy kuvia h astran farmareista
Farkujen kuvat oli hakusessa, vielä kun tossa thredissä kerrottais mitkä alustat noissa autoissa on
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Laitas tänne viestiä kun löydät sopivasti pudottavat jouset... Itseä kiinnostaa myös sama jousi kysymys.
Itselläni on Hastra farkussa Eibach prokit jouset Irmscherin tolpilla ja suosittelen. Erittäin hyvä paketti ja en ainakaan itse enempää madaltaisi, jos kiinteä sarja ja autolla pitää talvellakin pystyä ajamaan.
Et pystyisi ottamaan kuvaa autostas?Vecculiko kirjoitti:Itselläni on Hastra farkussa Eibach prokit jouset Irmscherin tolpilla ja suosittelen. Erittäin hyvä paketti ja en ainakaan itse enempää madaltaisi, jos kiinteä sarja ja autolla pitää talvellakin pystyä ajamaan.
Mulla on Eibachin jousia ollut ja on olleet erittäin hyviä ja kyllä mä taidan niihin päätyä nyttenkin. Mietin vielä pitäiskö samalla vaihtaa tolpat, taitaa olla alkuperäistolpat vielä. Vajaa sakun ajettu auto.
Kyllä mä tota käytännöllisyyttäkin mietin, tänään viimeks ei oltu aurattu kaikkia paikkoja ja kyllä sinne olis ollut turha mennä jos olis auto ihan tontissa.
18" vanteet mulla on jo kotona ja kyllä mä uskon, että tulee ihan näyttävä peli Eibachin pro kitillä madallettuna:)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... o#p1514895
Parempiakin kuvia varmaan löytyisi jos jaksaisi kovalevyltä kaivaa. Tuosta saa kuitenkin jonkinmoisen kuvan madalluksesta. Putosi jotain luokkaa 35-40mm edestä ja takaa ehkä 30mm, en ole jaksanut mitata. Mutta edestä rengas menee jo kaaren sisään jos pudottaa enemmän ja ainakaan minusta se ei ole enää hyvän näköinen. 225/40/18 renkaat ja spacerit tulee ensi kesänä. Saa nuo renkaat kaarelle.
Parempiakin kuvia varmaan löytyisi jos jaksaisi kovalevyltä kaivaa. Tuosta saa kuitenkin jonkinmoisen kuvan madalluksesta. Putosi jotain luokkaa 35-40mm edestä ja takaa ehkä 30mm, en ole jaksanut mitata. Mutta edestä rengas menee jo kaaren sisään jos pudottaa enemmän ja ainakaan minusta se ei ole enää hyvän näköinen. 225/40/18 renkaat ja spacerit tulee ensi kesänä. Saa nuo renkaat kaarelle.