"tummat ystävämme"

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
|vectraman|
OCF Member 2021

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Ja eikös nuo ylemmän tahon tyypit (Siis Suomen valtaapitävät niinkuin itse sanoit) niitä ole tänne järjestänyt enemmän kuin on tarves ollutkaan?
Eipä tänne edelleenkään kukaan ole juuri maahanmuuttajia järjestänyt. Työperäistä maahanmuuttoa halutaan lisätä, mutta sekin on vielä tulevaisuudessa.
Eli ulkomailta siis halutaan lisää maahanmuuttajia tänne, itsekin sen juuri tuossa sanoit. Kukapa sitä rikollista kansaa haluaakaan lisätä, mutta moniko niistä työn perässä tulijoista OIKEASTI tulee tänne töitä tekemään, kuka sen kertoo..? Minun mielestä jokainen ulkomailta tuotu rikollinen on liikaa, ei siihen maailma kaatuisi jos Suomi ei niitä ulkomaan työntekijöitä tänne ottaisi. Eli miksi niitä ulkomaalaisia pitää tänne ottaa tekemään töitä kun ne työt on suomalaisilla itselläänkin vähissä jo ja valtio kiristää suomalaisten veroja yms. että pystytään sitten elättämään nämä "työn perässä" tulleet maahanmuuttajat jotka käyttävät Suomen lakia hyväkseen ja huijaavat?
Ei työpaikkojen määrä ole vakio, joka jaetaan kulloisenkin väestömäärän kesken. Kun väestö kasvaa, kasvaa myös työn määrä.

Jos jollekin maksetaan kolmasosa siitä palkasta mikä hänelle kuuluisi, en hakisi sitä ongelmaa siitä työn tekijästä, vaan työn teettäjästä. Siis suomalaisesta osapuolesta.
Ei ole vakio, mutta jokaikinen ulkomaalainen työntekijä lisää on myös yksi työtön suomalainen lisää, ei ehkä aina aivan noin kärjistetysti, mutta monilla aloilla on varmasti aikalailla juurikin noin.
Siinä nimenomaisella paikalla ei silloin ole suomalaista, mutta se samainen ihminen asuu suomessa asunnossaan, mikä tuo tuloja asunnon omistajalle ja rakentajalle, maksaa veroja mikä tuo tuloja valtiolle, ostaa lähikaupasta ruokaa mikä tuo tuloja kaupalle ja töitä kaupan henkilökunnalle jne.

Jos yksi työpaikka menee ulkomaalaiselle, se ei todellakaan tarkoita että suomalaisille on sitten yksi työpaikka vähemmän.
Tottakai se tarkoittaa, jos sitä työtä ei saisi se ulkomaalainen niin sen saisi joku onnekas suomalainen, vai meinaatko että sitä työpaikkaa ei sitten annettaisi kenellekään?
En muistaakseni ole kertaakaan nähnyt tummaihoista joka olisi ymmärtänyt suomea kunnolla, ellei lasketa niitä jotka on adoptoitu jo pienenä tänne ja ovat siis eläneet koko ikänsä Suomen tavoilla ja olleet suomenkielisten seurassa.
Et ole tainnut kovin monen tummaihoisen kanssa jutella?

Suomessa pärjää hyvin englannn kielellä joten ulkomaalaisen on helppoa olla opiskelematta suomea. Tämä ei kyllä ole mikään tummaihoisten ongelma, vaan ihan normaalia myös länsimaista alkuperää olevien maahanmuuttajien keskuudessa.
Useiden kanssa olen koittanut jutella, he vain eivät ole ymmärtäneet suomea eikä myöskään englantia useimmat. Mutta olen kuullut ja koittanut jutella varmasti ainakin kymmenien ellen jopa satojen eri ulkomaalaisten kanssa ja en muista yhtäkään joka olisi ymmärtänyt kaikkea mitä sille sanoo, ei edes englanniksi. Noita on tullut vastaan ihan joka paikassa ja aina niille on saanut vääntää asiat rautalangasta ennenkuin ne on tajunnut, eikä yleensä ole tajunnut sittenkään. Ja tässä välissä nyt sanon, että kyse ei ole ihon väristä, samallatavalla olisin maahanmuuttajia vastaan vaikka he olisivat valkoihoisia kun se ei muuta niiden tekoja tekemättömiksi..

Sekin on minusta jo naurettavaa, että tummaihoisia ei saa sanoa neekereiksi :hammer: Ennen vanhaan ne oli aina neekereitä.
Jos ihminen itse kokee jonkun nimityksen itselleen loukkaavaksi, niin silloin se on loukkaava. Tuon ei pitäisi olla suunnaton ongelma kenellekään.
Miksi he sitten saavat kutsua meitä miksi haluavat ilman, että sitä sanotaan rasismiksi ja että siihen sen kummemmin puututtaisiin?

Ja sitäpaitsi ulkomaalaisia ei koske suomen lait edes samallatavalla kuin suomalaisia, miksi? Ovathan hekin suomen kansalaisia. Työttöminä he saavat huijaamalla tukea yhtä paljon kuin tavallinen suomalainen tienaa työllä vuodessa ja jos jäävät kiinni niin siitä ei seuraa edes rangaistusta, mutta kun suomalainen koittaa huijata samallatavalla niin varmasti pitää maksaa joka sentti takaisin ja saa vielä jonkinsortin rangaistuksen siihen lisäksi.. Sitten vielä kehtaavat kitistä, että suomalaiset ovat epätasa-arvoisia HEITÄ kohtaan! :evil:

Niin ja tässä nyt ei enää puhuta pelkästään niistä työtä tekevistä ulkomaalaisista tiedän sen jo ilman mainitsemistakin, mutta jos ne työtä tekevät kerran ovat niin asiallisia ja fiksuja jotka toimivat täysin lain mukaan niin miksi ne ei voi siellä kotimaassaan hakea töitä?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

|vectraman| kirjoitti:moniko niistä työn perässä tulijoista OIKEASTI tulee tänne töitä tekemään, kuka sen kertoo..? Minun mielestä jokainen ulkomailta tuotu rikollinen on liikaa
Eikö maailmasta tosiaan löydy suomalaisten lisäksi kuin rikollisia? On se kamala paikka.
pystytään sitten elättämään nämä "työn perässä" tulleet maahanmuuttajat jotka käyttävät Suomen lakia hyväkseen ja huijaavat?
Ihanko rehellisesti uskot, että heti tuossa rajan takana on kuusi miljardia ihmistä vain odottamassa tilaisuutta päästä kuppaamaan Suomen sosiaaliturvaa? Taitaa mielikuva työttömästä somalista taas sokaista kaiken järjen.

Työn perässä muuttamisen edellytys on työ, ja oleskeluluvan jatkon edellytys on työ. Tällä hetkellä vaan sitä oleskelulupaa ei saa edes vaikka olisi töitäkin, ja tuota yritetään helpottaa. Siis työn tekemistä. Työtä tekevä ihminen elättää tätä valtiota.
Tottakai se tarkoittaa, jos sitä työtä ei saisi se ulkomaalainen niin sen saisi joku onnekas suomalainen, vai meinaatko että sitä työpaikkaa ei sitten annettaisi kenellekään?
Eli ilmeisesti meinaat, että se työn määrä valtiota kohden siis on vakio? Luitko yhtään mitä jo tuohon vastasin?

Se työtä tekevä ihminen luo kysyntää tuotteille ja palveluille, eli lisää työpaikkoja.
Jos ihminen itse kokee jonkun nimityksen itselleen loukkaavaksi, niin silloin se on loukkaava. Tuon ei pitäisi olla suunnaton ongelma kenellekään.
Miksi he sitten saavat kutsua meitä miksi haluavat ilman, että sitä sanotaan rasismiksi ja että siihen sen kummemmin puututtaisiin?
Eivät saakaan.
Sitten vielä kehtaavat kitistä, että suomalaiset ovat epätasa-arvoisia HEITÄ kohtaan!
Kaikkihan he kitisevät tuosta joo.
miksi ne ei voi siellä kotimaassaan hakea töitä?
Jos täällä on töitä ja kotimaassa ei, niin miksi eivät voi täältä hakea töitä? Sadat tuhannet suomalaiset on lähteneet ulkomaille töihin, olisiko heidänkin pitänyt pysyä Suomessa?
Savolainen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Savolainen »

Tuomas kirjoitti:**Et ole tainnut kovin monen tummaihoisen kanssa jutella?**

jokukirjoitti kirjoitti:Sekin on minusta jo naurettavaa, että tummaihoisia ei saa sanoa neekereiksi :hammer: Ennen vanhaan ne oli aina neekereitä.
Tuomas kirjoitti:Jos ihminen itse kokee jonkun nimityksen itselleen loukkaavaksi, niin silloin se on loukkaava. Tuon ei pitäisi olla suunnaton ongelma kenellekään.
Itselleni on jäänyt elävästi mieleen yksi kohtaaminen erään perheen kanssa kenttäjaksolta, jotka olivat somaleita. Tekivät rikosilmoitusta naapureistaan, jotka häiritsivät näitä. Kysyin sitten kuulustelussa, että mitä haluatte tänne kirjattavat. Sanoivat itseään neekeriksi, ja kysyin, että "haluatteko nyt muuttaa tuota sanaa, öm, neekeri." Mies kysyi itse, että "No miksi meitä nyt pitäisi kutsua, jos ei neekereiksi?"

Repesin, mutta kirjasin jutun.
make 77
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja make 77 »

S.Tiensuu kirjoitti:
make 77 kirjoitti:

VOI VITTU ETTÄ RUPIAA KEITTÄMÄÄN KU TÄLLAISTA TAPAHTUU!!!
Kyllä saunan takana on tilaa tuollaisille :banghead:

E: Ottaa pesismaila mukaan ja aina lyönnin jälkeen kysyä että miltä tuntuu :evil:
juuri näin!! aina ku tuloo tajuihinsa ja rupiaa kitisemään jotaki niin paukauttaa oikeen kunnolla ja sanoa jotta naama kii. piste
Audi a6 2.7biturbo quattro -01
Honda cbr1000rr fireblade -12
|vectraman|
OCF Member 2021

|vectraman| kirjoitti:moniko niistä työn perässä tulijoista OIKEASTI tulee tänne töitä tekemään, kuka sen kertoo..? Minun mielestä jokainen ulkomailta tuotu rikollinen on liikaa
Eikö maailmasta tosiaan löydy suomalaisten lisäksi kuin rikollisia? On se kamala paikka.
Olenko niin väittänyt? Suomessa vaan minun mielestä on ihan tarpeeksi rikollisia omastakin takaa ettei niitä tarvisi kyllä yhtään enempää tuoda tänne lisää.. Täällä on ulkomaalaisia muutenkin kuin rikollisia, mutta en tiedä varmaan yhtään pakolaista joka oikeasti kävisi töissä täysin rehellisesti, se ei tietenkään kerro etteikö niitä olis, ei vain ole osunut kohdalle vielä.. Työtä tekevät ovat yleensä muualta ihan omin päin tulleita tai koko ikänsä Suomessa asuneita. Häviävän pieni osa niistä pakolaisista ja maahanmuuttajista täällä töitä tekee ja monikohan töitä tekevistäkin on tullut väärillä papereilla tänne?
pystytään sitten elättämään nämä "työn perässä" tulleet maahanmuuttajat jotka käyttävät Suomen lakia hyväkseen ja huijaavat?
Ihanko rehellisesti uskot, että heti tuossa rajan takana on kuusi miljardia ihmistä vain odottamassa tilaisuutta päästä kuppaamaan Suomen sosiaaliturvaa? Taitaa mielikuva työttömästä somalista taas sokaista kaiken järjen.

Työn perässä muuttamisen edellytys on työ, ja oleskeluluvan jatkon edellytys on työ. Tällä hetkellä vaan sitä oleskelulupaa ei saa edes vaikka olisi töitäkin, ja tuota yritetään helpottaa. Siis työn tekemistä. Työtä tekevä ihminen elättää tätä valtiota.
En nyt tiedä ketä siellä on noin paljon, mutta puhun nyt näistä somaleista yms. tummaihoisista mitä tänne tuodaan pakolaisina yms. tuolta etelämmästä, en esim. venäläisistä,ruotsalaisista tai virolaisista, saatika norjalaisistakaan.
Eli ilmeisesti meinaat, että se työn määrä valtiota kohden siis on vakio? Luitko yhtään mitä jo tuohon vastasin?

Se työtä tekevä ihminen luo kysyntää tuotteille ja palveluille, eli lisää työpaikkoja.
Luin kyllä, mutta varmaan en sitten vain tajua mitä tarkoitat joten enpä tähän kommentoi sen enempää.
Eivät saakaan.
Eivät saakaan, mutta miksei asiaan puututa sen enempää? Pitäisihän muissakin maissa kieltää meitä nimittelemästä muilla nimillä kuin valkoihoinen ja jos joku jotain muuta sanoisi se olisi rasismia.. Kyllä siellä olis etelässä nämä tummat raivona kun sinne Afrikkaan yhtäkkiä sellainen laki tulisikin ja varmasti heti valittaisivat, että "Ainahan ne on valkolaisia tjsp. ollut ja ei ne ennenkään siitä oo mtn sanonu.."
Sitten vielä kehtaavat kitistä, että suomalaiset ovat epätasa-arvoisia HEITÄ kohtaan!
Kaikkihan he kitisevät tuosta joo.
Ollaan sentään jostakin asiasta samaakin mieltä :bonk:
miksi ne ei voi siellä kotimaassaan hakea töitä?
Jos täällä on töitä ja kotimaassa ei, niin miksi eivät voi täältä hakea töitä? Sadat tuhannet suomalaiset on lähteneet ulkomaille töihin, olisiko heidänkin pitänyt pysyä Suomessa?
Moniko suomalainen on lähtenyt muualle maailmalle rötöstelemään tai mennyt töihin väärillä henkkareilla, tai ylipäätänsä montako suomalaista on viety esimerkiksi somaliaan töihin?

Ja sitten ihan yleisesti, ei pelkästään Tuomakselle: Minua vituttaa noissa sossupummeissa se, että ne tienaa vuodessa enemmän kuin moni keskiverto suomalainen työtä tekevä ihminen, ja kun sossulta tuleva raha on vieläpä verotonta tuloa :evil: Siinä menee se vähäinenkin motiivi maksaa niitä korkeita veroja yms. joiden avulla sitten noita sossupummeja elätettäisiin. Mielestäni se, että nuo kaikki maahanmuuttaneet lähetettäisiin takaisin kotimaahansa ei muuttaisi sen maan tilannetta mistä ne tulee niin suuntaan eikä toiseen, mutta Suomen tilanne kohenisi aivan varmasti kun täältä jokainen maahanmuuttaja ja pakolainen saataisiin vietyä pois. Ja puhun yhä noista tummaihoisista joiden kansat ovat niitä rikoksia eniten tehneet, en esim. naapurmaistamme. Ainoastaan ne jotka täällä ovat ikänsä asuneet ja ansaitsevat itse elantonsa saisivat jäädä ja heilläkin pitäisi olla sama laki kuin suomalaisilla.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

|vectraman| kirjoitti:
Olenko niin väittänyt?
Et väittänyt, mutta suhtaudut kaikkiin maahanmuuttajiin sellaisella irrationaalisella kauhulla että on melko vaikea olla saamatta sellaista kuvaa.
Suomessa vaan minun mielestä on ihan tarpeeksi rikollisia omastakin takaa ettei niitä tarvisi kyllä yhtään enempää tuoda tänne lisää
Olet jotenkin kiinni tuossa ajatuksessa että joku oikein tuo tänne rikollisia. Kuka niitä tänne tuo? Tai ulkomaalaisia ylipäätään?
en tiedä varmaan yhtään pakolaista joka oikeasti kävisi töissä täysin rehellisesti, se ei tietenkään kerro etteikö niitä olis, ei vain ole osunut kohdalle vielä.
Koominen yhteensattuma. Tuossa juuri törmäsin töissä mustaan mieheen ja kysyin sitten että mistä hän on kotoisin. Kertoi olevansa Somaliasta. Puhui oikein hyvää suomea, ja oli tunnollisempi ja ahkerampi töissään kuin moni kantasuomalainen työtoverinsa. Tämä on ilmeisesti sellainen poikkeustapaus joista täällä joskus näkee mainittavan.
Työtä tekevät ovat yleensä muualta ihan omin päin tulleita tai koko ikänsä Suomessa asuneita. Häviävän pieni osa niistä pakolaisista ja maahanmuuttajista täällä töitä tekee
Olisiko jotain faktaa tuon "häviävän pienen" osuuden suuruudesta, tai sitten sen toisen puolen - ilmeisesti "valtaosa" olisi oikea sana - suuruudesta?
monikohan töitä tekevistäkin on tullut väärillä papereilla tänne?
Todennäköisesti aika harva.

Miksi ihmeessä pelkäät ulkomaalaisia noin kauheasti?
puhun nyt näistä somaleista yms. tummaihoisista mitä tänne tuodaan pakolaisina yms. tuolta etelämmästä
Onkohan kolmas kerta kun kysyn tätä sinulta; kuka niitä tänne tuo?
en esim. venäläisistä,ruotsalaisista tai virolaisista, saatika norjalaisistakaan.
Hekin ovat maahanmuuttajia, ja aina kun sana maahanmuuttaja mainitaa, sinulle tulee mieleen pakolaiset, rikolliset, työttömät ja väärillä papereilla liikkuvat. Olisiko näkökulmasi asiaan vähän kapea?
Eivät saakaan.
Eivät saakaan, mutta miksei asiaan puututa sen enempää?
Rehellisesti sanottuna en ole ikinä törmännyt moiseen nimittelyyn. Se ei kuitenkaan ole yhtään sen sallitumpaa tai luvallisempaa kuin muidenkaan ryhmien nimittelyt. Neekerittelyä kuulee viikottain enkä ole ikinä nähnyt tai kuullut siihenkään puututtavan.

Miten sitten haluaisit asiaan puuttua?
Moniko suomalainen on lähtenyt muualle maailmalle rötöstelemään tai mennyt töihin väärillä henkkareilla, tai ylipäätänsä montako suomalaista on viety esimerkiksi somaliaan töihin?
Moniko maahanmuuttaja on tullut suomeen rötöstelemään, tai mennyt töihin väärillä henkkareilla? Faktaa jos olisi asiasta tarjota. Huomaa myös käytetty sana, maahanmuuttaja. Ei siis somalipakolainen, eikä pakolainen ylipäätään, joskin nuokin ryhmät kuuluvat maahanmuuttajiin.
Minua vituttaa noissa sossupummeissa se
Ja sossupummi taitaa olla synonyymi pakolaiselle, neekerille, somalille ja maahanmuuttajalle?
OCF2945
OCF Member 2017

Re:

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

toni halme sen joskus sanoi niinkuin asia mielestäni pitäisi ollakkin: Huolehditaan ensin suomalaisten köyhien,työ kyvyttömien, eläkeläisten ynnä muiden asiat kuntoon ja sitten vasta ruvetaan miettimään kaiken maailman mamujen elättämistä :worship:
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re:

Viesti Kirjoittaja ata »

Mainitaan nyt tässä taas, että esimerkiksi MINÄ ITSE olen saanut merkittävän osan tuloistani ulkomailla tai ulkomaille tehdystä työstä. Olen asunut usein useita kuukausia ulkomailla työtä tekemässä (ja vissiin viemässä työtä joltain paikalliselta?) eri maanosissa, 22 maata taitaa olla saldona tällä hetkellä ja jatkoa seuraa. Työkavereistani suurin osa on taustaltaan muita kuin suomalaisia. Täälläkin on ollut paikkoja auki, mutta niihin vaaditaan tietynlaista koulutusta ja kokemusta sekä kielitaitoa, jota ei välttämättä jokaiselta suomalaiselta kortiston työttömältä löydy. Itse asiassa valvon juurikin sitä asiaa itse täällä omalla työpaikalla, tänne ei palkata uusia ihmisiä ilman minun puoltoani (luottamusmies). Tänään työpaikkaruokalassa ruoan tarjoili minulle venäläistaustainen henkilö joka puhui kyllä suomea ja kassalla maksoin ihan intialaisen näköiselle henkilölle, hänkin puhui kyllä suomea minulle. Lautaset palautin mustaihoiselle työntekijälle. Ruokalassa syömässä olevista henkilöistä n. puolet ainakin näytti ulkomaalaistaustaisilta ja keskustelut mitä siellä ihmiset kävivät olivat monilla eri kielillä. Toimistolla suurin osa porukasta on tosiaan myös maahanmuuttajia, jotkut saattavat olla pakolaisiakin alunperin, en tiedä sitä ketkä ovat tulleet maahan pakolaisina tai ketkä eivät, se kun ei lue missään tiedoissa. Kerran yhden työkaverin kanssa tuli ihan sattumalta ilmi, että hän oli tullut maahan pakolaisena alunperin, mutta en minä sitä sitä ennen tiennyt.

Suurin osa maailman ihmisistä on muita kuin suomalaisia ja työtä tehdään ympäri maailmaa, suomalaiset tekevät sitä ympäri maailmaa ja muualla syntyneet tekevät sitä täällä. Ei pidä olla liian rajoittunut vain siksi että on nähnyt vain tietynlaisia ulkomaalaisia.

Ja joka tämänkin tulkitsee taas jonkun raiskaajan puolusteluksi ei kyllä ansaitse oikeutta kirjoittaa nettiin mitään. Minua vain ottaa aivoon kun täällä jatkuvasti omatkin kaverit niputetaan joidenkin raiskaajien kanssa samaksi "maahanmuuttaneiden ulkomaalaisten rikollisten" joukoksi.

Monet täällä vuosiakin asuneet ulkomaalaiset eivät usein osaa puhua suomea sujuvasti, koska täällä pärjää niin hyvin englanniksi. Tunnen monta ihmistä, jotka ovat opiskelleetkin suomenkieltä ja ymmärtävät sitä kohtuullisesti, monet osaavat puhuakin, mutta se on jäänyt epävarmaksi koska sitä ei ole tullut harjoiteltua tarpeeksi kun itsekin tulee puhuttua heidän kanssaan englantia koska molemmat tulevat paremmin toimeen sillä (kuin yrittäen puhua toisen kanssa jonka suomenkielentaito on puutteellinen ja molemmilla on taas englanninkielentaito tukevalla pohjalla).

Ja uskon että esimerkiksi oma pomoni (maahanmuuttaja) saa kyllä korkeampaa palkkaa kuin itse eikä ole millään vajaalla palkalla töissä... itse asiassa voi olla että meillä suomalaiset ovat matalammin palkattuja kuin ulkomailta tulleet asiantuntijat ja expertit. Mutta kyllä nuo kaikki veroja maksavat Suomeen.

En kaipaa edelleenkään rikollisia Suomeen, en suomalaisia enkä muunmaalaisia. Mutta en pidä siitä, että viattomat työkaverit ym. niputetaan rikollisten kanssa samaksi "porukaksi".
myrkky
'Senator'
'Senator'

Re:

Viesti Kirjoittaja myrkky »

Poliisi: Turvapaikanhakijoiden salakuljetus valtava bisnes Ruotsissa
Noin 95 prosenttia Ruotsiin saapuvista turvapaikanhakijoista on joutunut maksamaan matkastaan suuren rahasumman salakuljettajille, arvioi Ruotsin keskusrikospoliisin tutkija. Poliisin mukaan turvapaikanhakijoiden salakuljetus on erittäin hyvin kannattavaa rikollisbisnestä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pol ... 5251777104

Mikä lienee suomen prosentti vastaavassa asiassa? Jostain muistelen lukeneeni että n.50% kaikista turvapaikkahakemuksista olisivat aiheettomia, mut en nyt muista pirullakaan, että mistä luin.

Erään "rauhanuskonnon" edustaja yritti pommi-iskua lentokoneessa, tuloksena kohtuullisen hässäkän lisäksi kärähtäneet kalsarit: Lentokoneisku: Näihin alushousuihin nigerialaismies piilotti räjähteen
http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaa ... een/165677
Läheskään kaikki muslimit eivät ole terroristeja, mutta lähes kaikki terroristit ovat muslimeja.. :roll:

Kumma juttu, kun suomessa tuntuu olevan ovet auki melkein joka suuntaan, niin sitten erään parhaiten yhteiskuntaan sopeutuneen ryhmän maahan pääsy evätään tai ainakin siitä tehdään hankalaa: Inkerinsuomalaisten paluumuutto Suomeen lopetetaan
Vastaisuudessa inkerinsuomalaiset voivat muuttaa Suomeen ulkomaalaislain yleisten säännösten mukaan esimerkiksi työntekijän tai opiskelijan oleskeluluvalla.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1840874
Ilmeisesti inkerinsuomalaiset eivät ole hyvä bisnes valtaapitäville ja heidän lähipiirille. http://octavius1.wordpress.com/2009/05/ ... kki-hyvin/

Tuosta työntekijän tai opiskelijan oleskeluluvasta vielä senverran, että tietääkös täällä kukaan, että kuinka paljon esim. paljon parjattuja somaleita on viimevuosina kyseisin perustein oleskelulupaa hakenut? Jollei ole aavistustakaan, niin tässäpä hieman infoa: http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=3124 ja tuolta "Hakemukset kansalaisuuden mukaan, suurimmat ryhmät" alapuolella olevat linkit.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

myrkky kirjoitti:sitten erään parhaiten yhteiskuntaan sopeutuneen ryhmän maahan pääsy evätään tai ainakin siitä tehdään hankalaa
Ei heidän pääsyään evätä eikä siitä tehdä hankalaa. Aiemmin heillä oli erioikeuksia, jotka nyt poistuvat eli jatkossa ovat samalla viivalla muiden kansallisuuksien kanssa.

Miten somalien osuus esimerkiksi opiskelijoiden opiskelulupahakemuksista liittyy mihinkään?
myrkky
'Senator'
'Senator'

Tuomas kirjoitti:
Miten somalien osuus esimerkiksi opiskelijoiden opiskelulupahakemuksista liittyy mihinkään?
No esim. siten, että suurin osa heistä on loisia ja loisina tulevat pysymäänkin, vaikka kuinka jotkut puolustelisivatkin että ei ne kaikki eikä lähimainkaan.. katsoipa tilastoja miltä kantilta tahansa, kyseinen ryhmä on aina edustettuna negatiivisessa mielessä kärkipäässä. Helpoin tapa pudottaa maahanmuuton ongelmia ja kuluja olisikin lyödä heikäläisiltä ovet kiinni, mutta eihän se käy kun joukossa on kunnon ihmisiäkin.. joten tervetuloa vaan roskasakkikin.
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

ata kirjoitti: Avautuminen työn perässä muuttajista/maahanmuuttajista
Täytyy sanoa, että vaikka itsekin koen itseni aika kapeakatseiseksi ajatellessani maahanmuuttajia, niin Atan avautuminen on ihan asiaa. Moni kauempana isoista kaupungeista asuva, ei vain tiedä kuinka paljon monikansallista työvoimaa Suomessa on. Varsinkin suurissa yrityksissä tämä on nykypäivää. Minusta näissä tapauksissa (työtä tekevät) ulkomaalaiset ovat rikkaus, hauska tutustua toisten maiden tapoihin ja "perinteisiin" työpaikan kahvihuoneessa, tai muuten työn ohessa jutellessa. Olen seurannut jo jonkin aikaa vierestä, kun Intiasta Suomeen muuttanut työntekijä joka osaa jo lähes täysin Suomea, on kuukausitolkulla taistellu luvasta jatkaa työskentelyä Suomessa. Vaikka on ihan työn mukana tänne muuttanut ja työt jatkuvat.

En ole rasisti, vihaan vain suurinta osaa Somaleita. Vaikka muutama sellainenkin esim. tiskaajana työpaikallani toimii. Silti suuri osa Somaleista joita tiedän (en tunne), elää valtion piikkiin, tekee mitä huvittaa ja jos jotain sanoo tekemistä, leimataan rasistiksi. Jos olen silloin rasisti kun sanon asiasta niin sitten olen rasisti. Ja ylpeä siitä.
TBD
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re:

Olivat loisia tai ei, niin mikä ihmeen yhteys tuolla oleskelulupatilastolla mielestäsi siihen on?
myrkky
'Senator'
'Senator'

Tuomas kirjoitti:Olivat loisia tai ei, niin mikä ihmeen yhteys tuolla oleskelulupatilastolla mielestäsi siihen on?
Kertoisikohan oleskelulupatilasto esim. sen, että miksi tänne ollaan tulossa.. :whack: ..eli ei ainakaan työn perässä tulevista sompansseista ole ruuhkaa päässyt muodostumaan ellei khatin diilaamista työksi lasketa.
|vectraman|
OCF Member 2021

Re:

Onkohan kolmas kerta kun kysyn tätä sinulta; kuka niitä tänne tuo?
Vastasin jo ekan kysymyksen jälkeen sinulle.. :roll: Editoin tosin sen jälkikäteen kun en heti linkkiä löytänyt joten saattoi siksi jäädä huomaamatta.
En nyt kerkeä kirjoittelemaan sen enempää kun on kiire, mutta palataan astialle myöhemmin, eikä sitten herneitä kenenkään nenään :hypocrite:
Lukittu