Volvon ylätuet ne on..gse70 kirjoitti:Onkos nuo ylätukivarret nyt B-mantan alatukivarret, vai ihan DIY?
kadett c -79 2.0 tic
Re: kadett c -79 2.0 tic
Kerroppas vielä mistä mallista nuo ovat. Tarkoitus on itse käyttää myös säädettäviä putkitukivarsia, jolloin tuollaiset Volvon olisivat ihan OK lähtökohta.Tohma kirjoitti:Volvon ylätuet ne on..gse70 kirjoitti:Onkos nuo ylätukivarret nyt B-mantan alatukivarret, vai ihan DIY?
Onnistuuko sulta vielä noiden tukivarsien putken halkaisijan mittaaminen? Kiinnostaa sekin tieto aihiomateriaalia ajatellen.
Edit: Taitaa olla 240 Vollen nuo ylätuet, jossa jousi-iskari on muutenkin varsin oudosti sijoiteltu.
240 volvon uudemmat tai farkkuun kuuluvat, 24mm ulkohalkasija ja mat.paksuus 2mm.gse70 kirjoitti:Kerroppas vielä mistä mallista nuo ovat. Tarkoitus on itse käyttää myös säädettäviä putkitukivarsia, jolloin tuollaiset Volvon olisivat ihan OK lähtökohta.
Onnistuuko sulta vielä noiden tukivarsien putken halkaisijan mittaaminen? Kiinnostaa sekin tieto aihiomateriaalia ajatellen.
Edit: Taitaa olla 240 Vollen nuo ylätuet, jossa jousi-iskari on muutenkin varsin oudosti sijoiteltu.
Tavaraa heppailtuna mutta tippumaan pitäisi saada pari senttiä..
Yllättävän jäykät oli nuo jouset..

Tuotahan on helppo pudottaa vielä takaa, kun hiot hitsit auki tuosta tolpan alapäästä ja teet isommat laput sinne alle. Eikös tuo iskarin alapää ole vara pudottaa melkein tuonne linkin korkeudelle?
joo eihän siinä mitään vaikeuksia oo..
aattelin vaan tehdä noista alakiinnikkeistä sellaset kolmion muotoset,
millä niitä kiinnityspisteitä saa alemmaks.
aattelin vaan tehdä noista alakiinnikkeistä sellaset kolmion muotoset,
millä niitä kiinnityspisteitä saa alemmaks.
Kiitoksia tiedoista!
Alatukivarsi kannattaa lentokorkeudessa asettaa vaakatasoon, ja ylätuen kiinnityspisteillä säätää sen kulma hyväksi (sekä pituudella säätää sitten pinionin kulma oikeaksi).
Alatukivarsi kannattaa lentokorkeudessa asettaa vaakatasoon, ja ylätuen kiinnityspisteillä säätää sen kulma hyväksi (sekä pituudella säätää sitten pinionin kulma oikeaksi).
Ajokorkeus löytyi
Banaanitanko pitää vielä lyhentää ja peräkiinnike tehdä, sitten räkimään kaikki kasaan.
Banaanitanko pitää vielä lyhentää ja peräkiinnike tehdä, sitten räkimään kaikki kasaan.
Sama cooleri kun mulla ja samalla paikkaa. Mulla vaan toisinpäin.
Hyvän näköistä jälkeä. 
Eli oot joko joutunu leikkaan peltiä vähän enemmä minä tai sit putkea on taivutettu aika raakastiMika_L kirjoitti:Sama cooleri kun mulla ja samalla paikkaa. Mulla vaan toisinpäin.Hyvän näköistä jälkeä.
Irtopellit on laitettu kii ja maalit/massat puuttuu vielä käyttiksen hajoamisen takia..
2 päivää meni vetonivelen ja pyöränlaakerin vaihtoon..
No josko ens viikolla kerkeäis ne ja 2 jarruputkea vääntämään ni olis hommat aikalailla siinä
Pelliä ei oo viä leikattu ahtoputkille mut eiköhän se istu ihan nätisti kun vähän siirtää niitä valmiita reikiä ylöspäin... 
Kuinkas tarkkoja siellä päin ollaan leimalla ison mallin kallistuksenvakaajasta? Ei viittis tässä rahatilanteessa maksaa sitä 150 e että saa toisen samanpaksuisen vakaajan vanhan tilalle.
Kuinkas tarkkoja siellä päin ollaan leimalla ison mallin kallistuksenvakaajasta? Ei viittis tässä rahatilanteessa maksaa sitä 150 e että saa toisen samanpaksuisen vakaajan vanhan tilalle.
Mika_L kirjoitti:Pelliä ei oo viä leikattu ahtoputkille mut eiköhän se istu ihan nätisti kun vähän siirtää niitä valmiita reikiä ylöspäin...
Oma on 1.2 "madallettu"
En moisesta oo ottanu selvää ku ei tuo katastuspaikka oo vielä selvillä..
Mutta uskoisin et ku näyttää esim kuvat vierekkäisistä vakaajista mittojen kans niin kelpaa niillekin.
Yleensä ollu melko ymmärtäviä jannuja nekin
PItkästä aikaa tätäkin..
Jarruja ilmailtu ties montako päivää ja vieläkin tuntuu olevan ilmaa jossain..
Banaanitanko sentin verran toispuoleinen..
Vanteiden mittoja otettu päivän verran ja laskettu pari päivää sopivien vanteiden ET:tä, leveyksiä
sekä kokoa ja löydetty nätit alut (7x16) netistä.. Ja tänään tajusin tallilla etten ollu mitannu renkaat linkussa pelivaroja ollenkaan..
No, sanomattakin selvää, et eihän ne meinaakkaan pyöriä edessä ilman ~20mm spaceria..
Voi v*tun posket!
Jarruja ilmailtu ties montako päivää ja vieläkin tuntuu olevan ilmaa jossain..
Banaanitanko sentin verran toispuoleinen..
Vanteiden mittoja otettu päivän verran ja laskettu pari päivää sopivien vanteiden ET:tä, leveyksiä
sekä kokoa ja löydetty nätit alut (7x16) netistä.. Ja tänään tajusin tallilla etten ollu mitannu renkaat linkussa pelivaroja ollenkaan..
No, sanomattakin selvää, et eihän ne meinaakkaan pyöriä edessä ilman ~20mm spaceria..
Voi v*tun posket!