Zafira kirjoitti:Jep jep... kyllähän sen jo arvaskin että toi häkkyrä on päin peetä , mutta toi ny tuntuu olevan paras asetus vakiokajareille
Pitää tuossa keväämmällä tunkea pari pakettia vibroplastia oviin ja päivittää vähän kaiutinpuolta
En kyllä mitään vahvistinta rupea niille laittamaan, kun johtojen vetäminen vaatis porakoneen käyttöä.
Voit hyvin käyttää alkuperäisiä johdotuksia ja silti käskyttää etupäätä vahvistimella, tai ainakin niin kauan kun etupää pysyy passiivisena. Vedät päätteeltä kaapelit sinne auton johtosarjaan ja silvuplee.
Vaimennuksesta on hyvä lähteä liikkeelle, mutta se etupään vahvistin tekee oikeasti ihmeitä myös kun dynamiikkaa tulee ropisten lisää verraten mankan antamiin tehoihin.
No niinno. Kaippa sitäkin vois sitten harkita jos budjetti antaa myöten.
Säätelin taas noita eequita ja taidan jo ruveta ymmärtämäänkin niistä jotain Ny näyttää tältä.
tälleen vinkkinä jos tykkää pitää ämyrit ehjänä:
eq:a käytettäessa kannattaa vaimentaa mielummin kuin korostaa.
katsos kun 3db tasonnosto tarvitsee tehon tuplaamisen..
kokeileppäs säätää näin:
vaimenna korkeampia ( siis jos esim midit ei tule tarpeeks esiin )
ja sitten pykälä lisää ohjausta ( volumea )
tällä tavalla korostelet hallitummin ja ei mene vahvistimet niin helposti polvilleen..
Juu tosiaan eli siirrä nollataso tuohon missä on tuo matalapää pitkän aikaa ihan tasainen jolloin et joudu käyttämään eq kuin laskemaan hieman tuosta keskeltä ja nostamaan yläpäätä. Itsekin kyllä sitä mieltä että eq:un käytössä ei hirveästi ole mieltä jos on vakio kaiuttimet ja soittimen vahvistin. Tappaa vain sen viimeisenkin luonnollisuuden. Ainoa asia jota korjaisin kyseisessä järjestelmässä on että pudottaisin korkeita jos diskantti riipii korvaa. Toisaalta harjoittelu hommahan se on tuonkin käyttö joten sitä ainakin oppii.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Tuli itekkin hankittua tollanen soitin. Ihan pätevältä vaikuttaa. Ehkä vähän hidas ja sekava käyttää ainakin alkuun kun kaikki toiminnot on valikoissa. Eniten häiritsee radiokanavien näppäinten puuttuminen. Toisaalta ulkonäkö on senmyötä hienompi
Saako tuon soittimen kytkettyä niin että sen saa päälle ilman että autossa on virrat päällä?
Onko kukaan huomannu että joitain toimintoja katoaa itsestään valikoista? Mulla pari päivää asennuksen jälkeen hävisi kokonaan se sound valikko. Joutui resetoimaan niin palautui. Kai ne on sielä tehtaallakin meinannu että jotain tollasta on odotettavissa keta tollasen reset nappulan asentanu
Saako tuon soittimen käynnistymään ilman virtalukon kääntöä silleen että liittää punaisen ja keltaisen yhteen?
Mitens tuossa on viivesäädöt? Jostain olen lukenut että vain pareittain saisi säädettyä viiveet, eli RCAt pitäisi kytkeä Vas. etu ja Oik. taka lähtöihin jos haluaa kunnolla viiveet kohdilleen.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
ChiEf kirjoitti:Mitens tuossa on viivesäädöt? Jostain olen lukenut että vain pareittain saisi säädettyä viiveet, eli RCAt pitäisi kytkeä Vas. etu ja Oik. taka lähtöihin jos haluaa kunnolla viiveet kohdilleen.
Näin on ainakin pikkuveli-mallissa (6xxx) joka itselläni on.
Kiitokset vastauksista, nyt kävi kuitenkin niin että Pioneer vei pidemmän korren lähinnä parempien suotimien osalta ja DEH-P88RS lähti tilaukseen.
Pitää yrittää jonkunlaista stooria kehitellä esille kunhan saa aikaiseksi alkaa asennella.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Kertokaas viisaammat miten nuo aikaviivesäädöt tehdään tässä soittimessa.
Olen yrittänyt näin: subbarin viive 0cm. Vasen etukaiutin viive 96cm. Oikea etukaiutin viive 56cm.
Subbari on 170cm päässä kuuntelukohdasta. Vasen etukaiutin on 74cm päässä ja oikea etukaiutin 114cm päässä.
Meneekö se noin että etukaiuttimien etäisyys vähennetään subbarin etäisyydestä? Kuulostaa vaan että stereokuva olisi ennemminkin oikealla kun vasemalla.
Vai meneekö se niin että asetan subbarin etäisyydeksi 170cm, vasen etu 74cm ja oikea etu 114cm?
Valmis dsp säätö laittaa ainakin oikeaan kaiuttimeen senttejä jos kuuntelupiste on kuskinpaikalla.
Ohjekirjasta ei ole mitään hyötyä kun sielä ei lue mitään noista säädöistä.
jariz kirjoitti:Kertokaas viisaammat miten nuo aikaviivesäädöt tehdään tässä soittimessa.
Olen yrittänyt näin: subbarin viive 0cm. Vasen etukaiutin viive 96cm. Oikea etukaiutin viive 56cm.
Subbari on 170cm päässä kuuntelukohdasta. Vasen etukaiutin on 74cm päässä ja oikea etukaiutin 114cm päässä.
Meneekö se noin että etukaiuttimien etäisyys vähennetään subbarin etäisyydestä? Kuulostaa vaan että stereokuva olisi ennemminkin oikealla kun vasemalla.
Vai meneekö se niin että asetan subbarin etäisyydeksi 170cm, vasen etu 74cm ja oikea etu 114cm?
Valmis dsp säätö laittaa ainakin oikeaan kaiuttimeen senttejä jos kuuntelupiste on kuskinpaikalla.
Ohjekirjasta ei ole mitään hyötyä kun sielä ei lue mitään noista säädöistä.
On tosiaan aika hämärä toi viivesäätö tässä soittimessa ja ohjekirjasta ei tosiaan juuri apua ole. Sitten se, että miten noi säädöt vaikuttaa ristiin, jos molemmista valikon kohdista säätää... Mä olen nyt testaillut sillai, että sieltä DTA-kohdasta säätänyt vain subbarin viiveen hyvänkuuloiseksi ja sitten sieltä Manual position-kohdasta säätänyt pelkästään vasenta etukaiutinta. Tuntuis kyllä, että viiveet pitäis asettaa niin, että etupään etäisyys vähennetään subbarin etäisyydestä.
Suosittelen unohtamaan nuo sentit ja säätämään korvan kanssa siihen mikä kuulostaa parhaalta. Lähtötilanteeksi ottaa sen että ruuvaa jokaiseen kaikattimeen etäisyyttä saman verran, vaikkapa 200cm, sitten subatin pois pelistä ja etupäätä säätämään siten että stereokuva osuu kohdalleen ja vaiheet tuntuvat olevan hyvin hansikkaassa. Sitten supatin takas peliin ja sen viivettä pyörittelemään.
Näin olen itse aina viiveet säätänyt ja hyvä on tullut (tai ainakin omasta mielestäni parempi kuin mittanauhan kanssa turaten).
Onkos kukaan huomannut että kaikki poltetut mp3 cd:t ei toimi tässä soittimessa? Nayttää että löytyy yksi tiedosto jota lähtee kyllä soittamaan mutta mitään ei kuulu. Missä vika?