Omega 2.2 farmari

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Verku3120
'Kadett'
'Kadett'

Omega 2.2 farmari

Viesti Kirjoittaja Verku3120 »

Kyseessä olisi 2003 vm. 150tkm ajettu farkku jotta olen ostamassa, manuaalilaatikko.

Autoa en oo vielä livenä nähnyt, omega muutenkin vieras auto, ainakin vielä... :D

Millainen tuo kone on kestoltaan, auto muutenkin, kerääkö ruostetta johonkin tiettyyn paikkaan, onko jotkin nivelet tms reippaammin kuluvaa kamaa?

Millaiset tuommoisen omegan huoltokulut on, oon mieltänyt että ei ihan pahimmasta päästä pitäisi olla...?

Ihan kaikki tipsit ja muut vinkit mitä tämmöisen omegan ostamisesta tulee mieleen saa jakaa, tiedon nälkä :food:
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Omega 2.2 farmari

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

bensa vai diesel kun on 2,2 litrasena omegassa molempia olemassa?
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Omega on viimesen päälle perusauto, jonka huolto on halpaa.

Jakoremmi on varmasti kallein huoltotoimenpide, mutta sekin maksaa vain 290€ vaihtotöineen ja osineen. Eikä tuokaan homma tule vastaan kuin 60tkm välein.
Jotain anturia saattaa mennä joskus, mutta muutaman kympin osia. Etualatukivarren puslat taitaa mennä 200tm välein, mutta osat on halpoja.

Dieselissä ei ole sitten enää jakoremmiäkään vaan huoltovapaa ketju.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Verku3120
'Kadett'
'Kadett'

FullMetal kirjoitti:bensa vai diesel kun on 2,2 litrasena omegassa molempia olemassa?
Bensakone.

Mitenköhän tuon kulutuksen laita on, en nyt uskokkaan että mihinkään ihmeisiin tuolla pystyy mutta meneeköhän 8,0 litraan satasella?

Ajan jonkin verran pitkää matka-ajoa (800 - 1200km reissu) mutta kokonaismäärä vuodessa ei ylitä kuitenkaan 20tkm niin ei tuo dieselhomma vaan kiinnosta.

Kunhan ei aivan hirveä bensarosvo olisi. :o
joukki
'Agila'

Viesti Kirjoittaja joukki »

Mitenköhän tuon kulutuksen laita on, en nyt uskokkaan että mihinkään ihmeisiin tuolla pystyy mutta meneeköhän 8,0 litraan satasella?

Ajan jonkin verran pitkää matka-ajoa (800 - 1200km reissu) mutta kokonaismäärä vuodessa ei ylitä kuitenkaan 20tkm niin ei tuo dieselhomma vaan kiinnosta.

Kunhan ei aivan hirveä bensarosvo olisi. :o[/quote]

Mulla on -00 farkku omppu samalla koneella ja ollaan just reissussa nii kulutus on ollu 7.8 - 7.9 satkulla.. Tosin oon ajellu aika maltilla......
Verku3120
'Kadett'
'Kadett'

joukki kirjoitti:Mitenköhän tuon kulutuksen laita on, en nyt uskokkaan että mihinkään ihmeisiin tuolla pystyy mutta meneeköhän 8,0 litraan satasella?

Kunhan ei aivan hirveä bensarosvo olisi. :o

Mulla on -00 farkku omppu samalla koneella ja ollaan just reissussa nii kulutus on ollu 7.8 - 7.9 satkulla.. Tosin oon ajellu aika maltilla......
Onko ollu millainen pitää, sähköhommia tai maalausjuttuja?

Joskus aikanaan kuullut juttuja noista omegan kynnyksistä ja koteloista että herkkiä ruostumaan mutta onko puoli tarua?
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Tuo meidän farkku on automaatti laatikolla,kyllä se sitä 10l/100km pakkaa viemään,auto painaa kuitenkin 1700kg
Nokka-akselin asentotunnistin on pitänyt vaihtaa,eli samoja tyyppi vikoja kuin x20xev moottoreissa.
Koiranluut kans vaihdoin eteen,kun oli toinen välistynyt,mittarissa nyt 175tkm.
TIlaa on autossa mukavasti ja muutenkin mukava ajettava.
Ovien alareunat kannattaa katsoa ruosteiden varalata.
Verku3120
'Kadett'
'Kadett'

En sitten ostanut Omegaa mutta Ooppeli tuli, ultimate astra, pistin oikein ranttaliksi ja otin lohkolämppärin ja toiset vanteet+renkaatkin... :D

Oli muuten h-a-l-p-a. 8)
Vastaa Viestiin