Vectra C-2.2 lämmitykseen liittyvä ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Martimik
'Agila'

Vectra C-2.2 lämmitykseen liittyvä ongelma

Viesti Kirjoittaja Martimik »

Eli kyseessä siis vm 2002 Vectra 2.2:lla koneella.

Tämmönen vähiintäänkin mielenkiintoinen ongelma mulla,eli pistin auton tänään johdolla lämmitykseen noin tunniksi ja lähdin sen jälkeen ajamaan ja kaikki oli ok. Myöhemmin illalla noin 7 tuntia edellisestä ajosta laitoin auton uudestaan lämmitykseen koska piti lähteä liikenteeseen ja pakkasta mukavat 25 astetta. Auto oli jatkojohdolla pistokkeessa ja sisätilalämppäri kävi noin kaksi tuntia.Tämän jälkeen ajamaan. Kun olin ajanut muutaman minuutin kierrokset hyppäs reippaaseen kahteen tuhanteen ja se päästöhäiriö valo syttyi palamaan.Autosta hiipu menohalut ja kaasu ei vastannut mitenkään.Ajoin auton parkkiin ja jätin tyhjäkäynnille jolloin kierrokset hyppäs yli kolmeen tuhanteen ja olivat jopa neljässätonnissa.Sain auton ajettua minnepitikin vaihtamalla vaan isonpaa vaihdetta silmään. Sitten sammutin auton noin 10 minuutiksi ja käynnistin uudestaan ja kaikki toimi ok,paitsi että tuo päästövalo paloi edelleen.

Ajoin kotiin ja siellä auto jatkojohdolla tolppaan auton ollessa käynnissä ja sitten auto sammuksiin johto irti ja uudestaan käyntiin ja toimi kuin junanvessa ja vikavalo hävisi myöskin.Kävin vielä ajamassa noin 15 minuuttia ja kaikki pelitti niinkuin pitikin. Mikähän tossa mahtaa olla?Pakkanen?Toi jatkojohdon käyttö lämmityksessä vai mikä?Tehnyt kerran aiemminkin noin viikko sitten,mutta toiminut senkin jälkeen ihan hyvin.Kiitos auttakaa fiksummat!
tammari
'Senator'
'Senator'

Re: Vectra C-2.2 lämmitykseen liittyvä ongelma

Viesti Kirjoittaja tammari »

Minulla oli taannoin aivan sama homma.
Piti lähteä kauppaan kierokset korkeat, palasin pihalle sammutin ja avasin konepellin
mutta eihän siltä mitään näe. Käynnistin uudelleen kävi normaalisti.
Kävin kaupassa 8 km vikavalo paloi koko ajan.
Kotipihalla aloin lukemaan vikakoodeja niitä ei ollut.
Käynnistin ja vikavalo sammui ja sen jälkeen toiminut normaalisti.
Arvelin että kaasuläppä olisi jumittunut ja lämmittyä vapautunut.
Martimik
'Agila'

joo täytyypi seurailla tilannetta jos ilmenee uudestaan.Hyvä talviauto tuo on.Lämpenee nopeasti.
gts2003
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja gts2003 »

Martimik kirjoitti:Eli kyseessä siis vm 2002 Vectra 2.2:lla koneella.

Tämmönen vähiintäänkin mielenkiintoinen ongelma mulla,eli pistin auton tänään johdolla lämmitykseen noin tunniksi ja lähdin sen jälkeen ajamaan ja kaikki oli ok. Myöhemmin illalla noin 7 tuntia edellisestä ajosta laitoin auton uudestaan lämmitykseen koska piti lähteä liikenteeseen ja pakkasta mukavat 25 astetta. Auto oli jatkojohdolla pistokkeessa ja sisätilalämppäri kävi noin kaksi tuntia.Tämän jälkeen ajamaan. Kun olin ajanut muutaman minuutin kierrokset hyppäs reippaaseen kahteen tuhanteen ja se päästöhäiriö valo syttyi palamaan.Autosta hiipu menohalut ja kaasu ei vastannut mitenkään.Ajoin auton parkkiin ja jätin tyhjäkäynnille jolloin kierrokset hyppäs yli kolmeen tuhanteen ja olivat jopa neljässätonnissa.Sain auton ajettua minnepitikin vaihtamalla vaan isonpaa vaihdetta silmään. Sitten sammutin auton noin 10 minuutiksi ja käynnistin uudestaan ja kaikki toimi ok,paitsi että tuo päästövalo paloi edelleen.

Ajoin kotiin ja siellä auto jatkojohdolla tolppaan auton ollessa käynnissä ja sitten auto sammuksiin johto irti ja uudestaan käyntiin ja toimi kuin junanvessa ja vikavalo hävisi myöskin.Kävin vielä ajamassa noin 15 minuuttia ja kaikki pelitti niinkuin pitikin. Mikähän tossa mahtaa olla?Pakkanen?Toi jatkojohdon käyttö lämmityksessä vai mikä?Tehnyt kerran aiemminkin noin viikko sitten,mutta toiminut senkin jälkeen ihan hyvin.Kiitos auttakaa fiksummat!
Mulla tehnyt tänä talvena kaksi kertaa (viime talvenakin kanssa pari kertaa) tuon että jonkin aikaa ajettua kaasu lakkaa toimimasta ja kierrokset nousee 2-4 tonniin, päästövalo syttyy.
Ei tottele kaasua ollenkaan. Auto sammuksiin ja 5-10min uus startti ja taas matka jatkuu ilman mitään ongelmia. Joskus jääny päästövalo palamaan mutta parin seuraavan käynnistyksen yheydessä sammunu.

Ei liity mitenkään lohkolämmittimeen. Oma auto ei mulla ikinä piuhassa ollu.

Yksin kertaisesti sieltä vaan jääty joku anturi/läppä välillä pakkasella.

Korjaamolle soittelin ja kyselin onko ollu vastaavaa niin tietty ei ollu kukaan kuullukkaan moisesta koskaan :thumbsup:
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
gts2003
'Senator'
'Senator'

Martimik kirjoitti:joo täytyypi seurailla tilannetta jos ilmenee uudestaan.Hyvä talviauto tuo on.Lämpenee nopeasti.
Juu lämpenee hän se mutta ei sillä paljoo tee jos ei eteen päin pääse:)

Tietty hyvä että lämmin ku tuola tien poskessa seisoskelee ja odottaa että kaasu alkaa taas toimimaan :thumbsup:
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
Martimik
'Agila'

toi menee nii nopeasti ohi,että pitää sitte vaikka siinä röökitauon. :D
gts2003
'Senator'
'Senator'

Martimik kirjoitti:toi menee nii nopeasti ohi,että pitää sitte vaikka siinä röökitauon. :D
Mielummin itse päätän röökitauot kun annan auton ne päättää kun siitä ei koskaan tiedä milloin se niitä päättää;)
Vastaa Viestiin