Kerro, hyvä ja halpa rengas!
Re: Kerro, hyvä ja halpa rengas!
Tähän väliin kommentti, justiin nostin varastoon nokialaisia ja hankookkeja 30 pakkasesta. Hipeloin siinä kumeja ja molemmat oli kyllä justiin yhtä koppuroita.
Noista merkkirenkaista, eräs kovasti menestynyt on meillä ainakin osoittanut todella luokattoman huonoksi. Kyseiseltä merkiltä on tullut vastaan runkovikaisia kumeja vastaan useita kymmeniä. Eilen viimeksi 3kpl josta kaksi pakettieuton alta, ja yksi henkilöautosta. Näistä halvemmista ei ole tullut vielä yhtään kappaletta.
Noista merkkirenkaista, eräs kovasti menestynyt on meillä ainakin osoittanut todella luokattoman huonoksi. Kyseiseltä merkiltä on tullut vastaan runkovikaisia kumeja vastaan useita kymmeniä. Eilen viimeksi 3kpl josta kaksi pakettieuton alta, ja yksi henkilöautosta. Näistä halvemmista ei ole tullut vielä yhtään kappaletta.
En kyllä lähtisi ainakaan Nankangeista NS-II mallia kehumaan, pito ei oo kovin kaksinen. Ehkä kertoo jotain, kun meni astra kuivalla asfaltilla ilman käsijarrua sladissa. Märällä oli kans nankangeilla vähän "tilanteita", eikä näissä tilanteissa vielä menty edes ns. limitillä. Loppui vaan renkaista yksinkertaisesti pito kesken.vectraTBO kirjoitti:Itse nopeasti laskettuna ostanut 6 sarjaa Nangangeja ja pidon kanssa ei ole ollut ongelmia, ei kuivalla, märällä, kylmällä tai kuumalla. Ehkä mulla on vaan käynyt tuuri
Ei tule ainakaan itselleni mihinkään autoon yhden yhtä nankangia enää renkaaksi. Toyo Proxes T1-R renkaina nyt nankangien tilalla ja ei ole valittamista, pito parempi kelillä kuin kelillä ja rengasmelu huomattavasti pienempi.
Mulla on ollu nuo yhdet NS2:t, eikä mullakaan ole ollut ongelmia pidon kanssa. Oon nyt tainnu noilla Nankangeilla ajella siis 2 kesää, eikä syksyisinkään ole ollut ongelmaa liukkauden/pitämättömyyden kanssa.vectraTBO kirjoitti:Itse nopeasti laskettuna ostanut 6 sarjaa Nangangeja ja pidon kanssa ei ole ollut ongelmia, ei kuivalla, märällä, kylmällä tai kuumalla. Ehkä mulla on vaan käynyt tuuri
Tai sen olen huomannut, et vaikka TC on päällä, niin märällä asfaltilla suttaa aina liikkeelle lähdettäessä. Mutta se taitaa vaan johtua mun kaasujalan asennosta.
Ja kun tällä iällä on jo sisäistänyt sen, että märällä/liukkaalla kelillä ei tosiaankaan ajeta kesänopeuksilla siihen samaan 90-kurviin, vaan hiljennetään sitä ajonopeutta. Ihan niin kuin talvirenkaillakin talvella.
Ei ne renkaat sitä kesää ja kuivaa keliä tuo takaisin.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Mulla on ollut kaikki Nangangit NS-II malleja ja tosiaan _mitään_ ongelmaa ei ole ollut.Fouli kirjoitti:En kyllä lähtisi ainakaan Nankangeista NS-II mallia kehumaan, pito ei oo kovin kaksinen.vectraTBO kirjoitti:Itse nopeasti laskettuna ostanut 6 sarjaa Nangangeja ja pidon kanssa ei ole ollut ongelmia, ei kuivalla, märällä, kylmällä tai kuumalla. Ehkä mulla on vaan käynyt tuuri
Hyvin kiteytettyTimonen kirjoitti: Ja kun tällä iällä on jo sisäistänyt sen, että märällä/liukkaalla kelillä ei tosiaankaan ajeta kesänopeuksilla siihen samaan 90-kurviin, vaan hiljennetään sitä ajonopeutta. Ihan niin kuin talvirenkaillakin talvella.
Ei ne renkaat sitä kesää ja kuivaa keliä tuo takaisin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
näkyy nankangien osalta kokemukset jakaantuvan aika lailla fifty-fifty. Mites Kumho sitten? Onko noista pahaa sanottavaa, pidon / melun puolesta? Ja joku kehui Toyo:n kumeja, onko muilla kokemuksia?
Skoda Octavia TDI
Ollut Toyo Proxes T1-S Alla sekä Toyo Proxes T1-R Hyvin pitää joka kelillä.Eli 
Ford Sierra Xr4i '83 - Ford Scorpio Cosworth '91 - Ford Cortina '66
Chevrolet Lumina LE '97 - Opel Kadett C Coupe '75 - Zündapp M50 '66 - Solifer SM '80 - Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Chevrolet Lumina LE '97 - Opel Kadett C Coupe '75 - Zündapp M50 '66 - Solifer SM '80 - Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
eihän hyvää ja halpaa ole, sehän on nyrkkisääntö joka asiassa, laatu maksaa ja siitä ei mihinkään pääse, ja mitä kannattaa säästää renkaissa kun se on kuitenkin yks turvallisuustekijä.
opel vectra c 2,2 gts
harza kirjoitti:Noista merkkirenkaista, eräs kovasti menestynyt on meillä ainakin osoittanut todella luokattoman huonoksi. Kyseiseltä merkiltä on tullut vastaan runkovikaisia kumeja vastaan useita kymmeniä. Eilen viimeksi 3kpl josta kaksi pakettieuton alta, ja yksi henkilöautosta. Näistä halvemmista ei ole tullut vielä yhtään kappaletta.
Niimpä niin, nykypäivän valmistustekniikoilla erot taitaa jäädä marginaalisiksi. Mutta tosiaan onneksi jokainen saa valita omat kuminsa.lmb-58 kirjoitti:eihän hyvää ja halpaa ole, sehän on nyrkkisääntö joka asiassa, laatu maksaa ja siitä ei mihinkään pääse, ja mitä kannattaa säästää renkaissa kun se on kuitenkin yks turvallisuustekijä.
Kaikki painottaa renkaissa laatua mutta silti ajetaan vaan Opelilla
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
taitaapa lähtee NS-2 205/50 R15 86V tilaukseen.
edit: osaako joku sanoa, mitä eroa on Nankang RX615 205/50 R15 86V ja Nankang NS-2 205/50 R15 86V -renkailla? jälkimmäinen ainakin siistimmän näköinen, mutta mitä muuta?
edit: osaako joku sanoa, mitä eroa on Nankang RX615 205/50 R15 86V ja Nankang NS-2 205/50 R15 86V -renkailla? jälkimmäinen ainakin siistimmän näköinen, mutta mitä muuta?
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
voipi olla marginaalinen ero, itse en tuohon usko jos kumi maksaa 30 tai 70 kpl täytyy niissä olla muutakin laatu eroa, helvetti tuohon ei usko kukaan.
opel vectra c 2,2 gts
Itse olen noista Nangkangeista kuullut jonkin verran positiivista viestiä, joten ensi kesäksi tulee itselle moiset alle.
Itellä pyöri viime kesän alla 235/40 R18 Goodridet eikä mulla ainakaan ole pahaa sanottavaa niistä. Eivät hirveästi kuluneet alla ja ihan mukavan hiljaisetkin olivat. Toki uraherkkyytta tuli lisää verrattuna 195/65 R15 renkaisiin, mutta se nyt ei liene renkaan merkistä kiinni. Sarjalle kertyi hintaa 276 euroa, kotiovelle tuotuna. Eli koko sarjan sai sillä hinnalla mitä olisi yksi Nokian rengas maksanut, ei siinä tarvinnut kahdesti miettiä kummat ostaa...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
vectraTBO kirjoitti:Kaikki painottaa renkaissa laatua mutta silti ajetaan vaan Opelilla
Olen sitä mieltä että suurin osa kolareista/ulosajoista riippuu kuskista eikä renkaista..omilla autoilla olen aina ajanut sellaisilla renkailla mitä sattunut löytymään tai mitä autossa on sattunut olemaan ja aina on auto pysähtynyt jarrua painaessa. TÄMÄ ON OMA MIELIPITEENI!!!!!!!!!!
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)