Jakopään hihnapyörän pultti / C20XE

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kiusallinen öljyvuoto on jatkunut jo tovin ja tottakai se tiputtaa suoraan pakosarjan päälle, joten käry sisällä kävi sietämättömäksi.

Kävin hakemassa tarvittavat tiivisteet, öljyt, suodattimen & 2 pulloa fortea (jos vaikka nostajat hiljenisivät).

Öljypumpun tiivisteiden vaihto tyssäsi siihen, kun en saanut jakopään hihnapyörän pulttia auki. Käytössä oli pulttipyssy (400 lbs / 8 bar ilmanpainetta takana) ja käsipelillä 1,5 m jatkovarsi, yksi painamassa jarrua, toinen vääntämässä jatkovartta ja itse painamassa hylsyä torx-pulttiin.

Ja se perkele oli ja pysyi kiinni...(/&%¤!"#

Startinkaan kanssa sitä ei auta nitkutella, koska se pyörii väärään suuntaan ja pulttikoneen kanssa tätäkin konstia jo yritettiin.

Eli nyt kaivattaisiin ideoita millä kyseisen kiusankappaleen saa auki...

-Timo
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

no ne o kyllä juntannu kiinni :smile:)
kopautappa vähän vasaralla siihen jos auttas ja crc:tä väliin
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

yks on tietysti lämmittäminen... mulla on semmonen biltemasta ostettu joku juotospuikkohässäkkä minkä saa itse butaanilla täytettyä ja se mahtuu pieniin koloihin. mut on siinä lämmittämisessä omat riskinsä...
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

joo lämpöä ,öljyä ja sit vasaralla kopauttaa siihen päälle pari kertaa ni on jo kumma jos ei lähde ja sit vasaralla voit kopsia vielä kun väännät auki ta isitten pultikoneella ja muista pultti koneella että jos paine on alhainen nin tehotkin laskee huomattavsti eli täydellä säiliöllä....
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Jos sulla on tommoset paineet käytettävissä, ni hae jostain semmonen pulttikone että lähtee. Periaatteessa noilla vehkeillä saa jo tommosen pultin poikki...
Lehtonen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Lehtonen »

Ai mikä pyörii vastapäivään? Startillahan sen saa aika kätevästi jos on yleensä lähteäkseen.
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

No niin, ystävällinen heppu Variston masterfitissä näytti pultille hieman konetta ja kyllähän läks.

Sanoi ettei kunnon pyssystä ole paljoa iloa, jos käyttöpaine on alhainen.

Ärsytti vaan kun sai kasata vehkeet ajokuntoon yhden pultin takia ja taas on vehkeet levällään. Oikea kuningaspultti... ...tana.

Fortesta vielä sen verran, että kun laitatte sitä moskaa koneeseen, niin ottakaa ihmeessä öljypohja pois ja putsatkaa öljyn imuputken sihti, koska itsellä öljypohja & sihti oli sen verran täynnä koneesta irronnutta moskaa, että hyvä kun öljy edes kiersi... kyllä sisuskalut puhdistui :smile:

Nyt on öljypumpussa uusi peltitiiviste (vanha oli pahvia??? ja aivan silppuna) ja kampuran reiässä uusi stefa. Huomenna loput rojut kasaan ja jännäämään vieläkö reviirin merkkailut jatkuvat :smile:

Olettekos käyttäneet tiivisteliimoja yms. näissä hommissa?

-Timo
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

joo kyllä mä oon kans kokenut tuon peltitiivisteen se o prkleen hyvä eikä mene silpuksi :smile:
9900176
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja 9900176 »

Tappelin ite tossa keväällä monta päivää saman asian kanssa. Kaikkea kokeilin mitä mm. edellä olevissaq viesteissä on mainittu. Lopulta sain käteeni (siis molempiin, yhdellä ei pystyny kannattelemaan) pulttitykin, jolla kiristellään linja-autojen ja rekkojen pyöriä. Yksi painallus ja pultti oli irti. Lähdin muistaakseni tapahtuman jälkeen paikalliseen kuppilaan nollaamaan muutamana päivänä kasaantuneen vitutuksen...
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

Asiaan auttaa kun ottaa vauhtipyörän kopan auki ja laittaa meisselin sinne väliin et kone ei pääse pyörimään. Mulla ainaki autto se ja sit PITKÄN varren kanssa pultin kimppuun! Kyllä läks!!!
Vastaa Viestiin