Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti sais vastauksen piakkoin. Searchilla koitin hakea mutta ei siellä kovin ihmeellistä jorinaa ollut.
B Omega ohjausvaihteen/simpukan vaihto tai korjaus. Kiirus.
B Omega ohjausvaihteen/simpukan vaihto tai korjaus. Kiirus.
Otsikossa asia ilmeneekin lyhykäisyydessään, mutta täsmennetään vähän. Elikkäs vuosimallia 1994, X20XEV koneella oleva Omega kusee tehostimenöljyt tuolta ohjausvaihteen/simpukan (kumpi onkaan oikea nimitys) ja tehostajan pumpun luota pihalle. Saako noita korjattua perus pajataidoilla ja -vehkeillä ja millainen homma tuo lopulta onkaan? Vai onko järkevämpää etsiä jostain suht ehjät purkuosat? Millainen homma tuo simpukan vaihto on? Pumppu ei näyttäisi olevan kovin paha homma vaihtaa... Vai? 
Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti sais vastauksen piakkoin. Searchilla koitin hakea mutta ei siellä kovin ihmeellistä jorinaa ollut.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Re: B Omega ohjausvaihteen/simpukan vaihto tai korjaus. Kiirus.
Pistin tuonne : http://s622.photobucket.com/albums/tt309/roope4691/
Kuvia ohjausvaihteen vaihdosta, yhteensä 7 kuvaa(OmegaBSteeringGear)... voit itse päätellä, miltä homma vaikuttaa.
Ohjausvaihteen purkamisesta ei ollut mitään, eikä itsellä tietoa, mutta luonnollisesti kannattaa kysellä, josko saa jostain vuotamatonta, jos vuotaa itse ohjausvaihde , eikä putkiliitokset.
Pumppu lähtee helposti... moniurahihna pois, letkut irti ja on 4 pultilla kiinni. Eli ei paha homma.
Kuvia ohjausvaihteen vaihdosta, yhteensä 7 kuvaa(OmegaBSteeringGear)... voit itse päätellä, miltä homma vaikuttaa.
Ohjausvaihteen purkamisesta ei ollut mitään, eikä itsellä tietoa, mutta luonnollisesti kannattaa kysellä, josko saa jostain vuotamatonta, jos vuotaa itse ohjausvaihde , eikä putkiliitokset.
Pumppu lähtee helposti... moniurahihna pois, letkut irti ja on 4 pultilla kiinni. Eli ei paha homma.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Helvetti millaiselta vaikutti tuo homma noiden kuvien perusteella. Näyttäisi kovasti siltä että aivan turha homma lähteä itse tuota rimpuilemaan ilman nosturia. Taitaa olla viisainta viedä jollekin korjaamolle tuo kottero ohjausvaihteen vaihtoa varten. Käytettynä noita näytti olevan aika hyvin tarjolla. Pumpun toki voisi itekin vaihdella niin ei siitä tarvitsisi muille maksaa... Kivaa olla persaukinen.Robertx kirjoitti:Pistin tuonne : http://s622.photobucket.com/albums/tt309/roope4691/
Kiitoksia paljon kuvista, kyllä nuo jonkin verran hommasta kertoi.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Niin... voi olla ikävä/hankala tehdä, ellei auto ole nosturilla. Toki ei mahdoton. Nuo kuvat ovat OPEL TIS 2000 - huolto-ohjelmiston viralliset ohjeet. Alakautta ohjausvaihde tuon ohjeen mukaan puretaan.
Voi olla viisainta tehdä noin.
Pumppuhan on simppeli vaihtaa, joten helposti sen itse tekee.
Ole hyvä... ajattelin,että edes jonkinmoisen käsityksen niistä saada voi.
Voi olla viisainta tehdä noin.
Pumppuhan on simppeli vaihtaa, joten helposti sen itse tekee.
Ole hyvä... ajattelin,että edes jonkinmoisen käsityksen niistä saada voi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11