tuontiauton katsastus
Muutama kysymys koskien autoasi.On 2003-09-11 07:17, Omega96 wrote:
Onko totta että tarvitsen yksilöidyn jarrujen tyyppihyväksynnän omega 2,5 caravanista rekisteröinnin yhteydessä? Auto on 1/96 ja Saksasta. Saksalaisesta otteesta
Onko konehuoneessa oikean lokarin kohdalla sähköinen vesipumppu kierrättämässä vettä sisälämppärin kennolle?
V6 Omegojen katsastuksissa ei ole yhdessäkään vaadittu tyyppihyväksyntätodistuksia, ei edes jarrujen osalta ja useita autoja katsastettu.On 2003-09-11 07:17, Omega96 wrote:
Onko totta että tarvitsen yksilöidyn jarrujen tyyppihyväksynnän omega 2,5 caravanista rekisteröinnin yhteydessä? Auto on 1/96 ja Saksasta. Saksalaisesta otteesta selviää melu ja pakokaasut.Katsastuksen kautta ko. todistus maksaa 150 euroa.. Pelkkää rahastusta mun mielestä.
Lämityslaitteen sähköinen kiertovesipumppu on vain pohjoismaiden tuontiversioissa. Helppo lisätä jälkikäteen; purkamolta sähköpumppu, esim. A omegasta ja kytketään siten, että pyörii koko ajan, kun sytytysvirta on kytkettynä. Tarpeellinen talvella...
Tää omega on pohjois Saksasta ja siinä on tämä sähköinen pumppu kierrättämässä vettä lämppäriin. Olen Kajaanista ja tää katsastus tosi mielenkiintoinen kuvio. Kuulemma sen takia kun Saksalaisesta otteesta puuttuvat eu-koodit. Ovat tuoreemmissa. Olen soitellut ympäri Suomea katsastusasemille ja tiedotus níhkeätä. Kuulemma en tarvi melusta ja päästöistä todistusta, pelkästään jarruista. Eikä senkään tarvis olla vaatimuksenmukaisuus todistus.... Ota tästä selvää....Ps. onneksi Steinmetz varusteilla jo katsastus hyväksytty Saksassa....
Kävitkö kummalla konttorilla? Valtion konttorilla yksinkertaisistakin asioista saa mielenkiintoisia kuvioita. Yks kaveri kävi leimaamassa 10Amppeerinsa, eikä inssillä ollu enää muuta huomauttamista niin oli alkanu huutaa radionantennista joka tuli sentin tai pari auton ääriviivojen ulkopuolelle
. No voihan siihen joku puhkaista silmänsä. Millanen omppu noin muuten?
-
Reflection
- 'Kadett'

Juu, olen aiemminkin kirjoittanut tämän mutta ainakin SAUK:ssa (uskon olevan yhtenäinen käytäntö) suikkalakki kertoi että ennen v.96 oleva omega ei tarvitse vaatimustenmukaisuustodistusta (jossa mm. nuo jarrut on eritely/luokiteltu)... joten 1/96 alkaen tarvii...
Tuollahan tuo näytti olevan: http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 43&forum=5
Tehtaaltahan tuon todistuksen saa, se mitä kautta yksityinen Suomessa sen hankkii niin, ainakin maahantuoja/merkkiliike/katsastus palvelu sen maksua vastaan hankkii... (hinnat ilmeisesti vaihtelevat)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pekka on 2003-09-12 11:33 ]</font>
Tuollahan tuo näytti olevan: http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 43&forum=5
Tehtaaltahan tuon todistuksen saa, se mitä kautta yksityinen Suomessa sen hankkii niin, ainakin maahantuoja/merkkiliike/katsastus palvelu sen maksua vastaan hankkii... (hinnat ilmeisesti vaihtelevat)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pekka on 2003-09-12 11:33 ]</font>
Kiitokset kaikille tuontiauton katsastusta koskeviin kysymyksiin vastanneille... Eli todistus pitää sit hankkia. Jos sen satkulla saa niin mistä? Valtion konttorit nyhtää 150 eur.Maahantuoja ei hanki...
Hyvä pirssi kai tuo.. Verot auki, sit selviää hinta ja todellinen hintalaatu suhde..Pitänee venttiilikopan tiivisteet uusata kun oiken puolen kopasta takaa tihkuu öljyä..Tyyppi vika? Itsellä ensimmäinen Opel, joten tietoa näistä ei ole... Vielä kiitokset kaikille aikaa ja vaivaa uhranneille.
Hyvä pirssi kai tuo.. Verot auki, sit selviää hinta ja todellinen hintalaatu suhde..Pitänee venttiilikopan tiivisteet uusata kun oiken puolen kopasta takaa tihkuu öljyä..Tyyppi vika? Itsellä ensimmäinen Opel, joten tietoa näistä ei ole... Vielä kiitokset kaikille aikaa ja vaivaa uhranneille.
Ei auta tiivisteen vaihto vaan...Pitänee venttiilikopan tiivisteet uusata kun oiken puolen kopasta takaa tihkuu öljyä..Tyyppi vika?
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&7
Tosiaan se vaatimuksenmukaisuus todistus tarvitaan kuten kävi jo aikaisemmista vastauksista ilmi. SAUK:n asemilla velottavat siitä sen 150 erkkiä mut Helsingissä ainakin tattarisuon katsastusasemalla eivät velottaneet siitä kuin 100 eeroa.
Heillä toimi palvelu viimeisen päälle eli olin jo kerennyt käydä näyttämässä omppua SAUKin asemalla joten se todistuskin piti sitten toimittaa sinne. Tattiksen asema hommasi todistuksen Saksasta ja lähettivät sen suoraan SAUKin asemalle ja homma maksoi mulle 50 euroa vähemmän.
Luulisin että samanlaista palvelua löytyy muiltakin yksityisiltä asemilta.
Niin joo ja auto on 98 2.5 farkkuomppu.
Heillä toimi palvelu viimeisen päälle eli olin jo kerennyt käydä näyttämässä omppua SAUKin asemalla joten se todistuskin piti sitten toimittaa sinne. Tattiksen asema hommasi todistuksen Saksasta ja lähettivät sen suoraan SAUKin asemalle ja homma maksoi mulle 50 euroa vähemmän.
Luulisin että samanlaista palvelua löytyy muiltakin yksityisiltä asemilta.
Niin joo ja auto on 98 2.5 farkkuomppu.
Itse katsastin juuri ilman ongelmia 94 Mv6 caravanin pelkällä saksalaisella rekisteriotteella. Ei ollut papereita edes madallussarjastaOn 2003-09-11 07:17, Omega96 wrote:
Onko totta että tarvitsen yksilöidyn jarrujen tyyppihyväksynnän omega 2,5 caravanista rekisteröinnin yhteydessä? Auto on 1/96 ja Saksasta. Saksalaisesta otteesta selviää melu ja pakokaasut.Katsastuksen kautta ko. todistus maksaa 150 euroa.. Pelkkää rahastusta mun mielestä.
SirJ, missä päin katsastit omppusi? Ihan siksi kyselen kun tuntuu olevan niin monta eri käytäntöä eri puolella Suomea. Mulla on -95 Omega 2.5 V6 ja ainakin täällä HML:ssä on ollut tosi virkaintoiset katsastusmiehet ja vaativat kaikki mahdolliset dokumentit. Mua alko ihan naurattaa kun olin mittanauhan toisessa päässä kun mitattiin auton kaikkia pituusmittoja mitä voi ajatella! Ja sitten vielä kaikki mahdolliset auton akseli jne. painot. Oli muuten tosi katkera ja kade virkamies kaikin puolin (AKE:n hyvää palvelua muka). Enkä ole ainoa jolle näin on käynyt ja sen vuoksi monet katsastavatkin muualla kuin täällä H:linnassa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?