Olen miettinyt tässä sitä ,että mistä kannattaisi lähteä tutkimaan asiaa kun tämä 6 vaihteisen manuaaliaskin kanssa on välillä pientä säätämistä.
Kysymyksenä on tämä: Kun lähden ajamaan autoa, niin yleensä pakitan ja vaihdan sitten ykkösen silmään. Tässä tilanteessa vaihteet toimivat normaalisti. Olen kuitenkin huomannut normaaliajossa sellaisen seikan, että jos pysäytän esimerkiksi auton liikennevaloihin ja pistän vapaalle ja vapautan kytkimen ylös - kun vihreät vaihtuvat pistän kytkimen pohjaan kokonaan ja vaihdan ykköselle, niin se vaihde ei mene täydellisesti silmään vaan tuntuu että olisi pientä kitkaa välissä, mutta menee kyllä ilman rutinaa silmään, mutta ei se mikään nautinto ole pistää kun tuntee ettei mene normaalisti. Elikkä mikä voisi olla apuna tälle pienelle vialle, joka tosin on ruvennut nyt ärsyttämään kun kiinnitän siihen huomiota.
Rutinaa ei kuulu, mutta vaihde (lähinnä ykkönen, välillä kakkonen ja kolmonenkin riippuen tilanteesta - nelonen, vitonen ja kutonen taas menee silmään kuin uudessa pelissä.) ei siis lennä paikalleen niin kuin aikaisemmissa opeleissa, jotka on ollut tosin viisilovisia ja ihan eri koneella. Kytkin ei luista, mutta voisiko se olla kytkimen säätämisestä kiinni?
6 Vaihteinen manuaaliloota (2.8T GTS) / Normaalia vai ei?
Re: 6 Vaihteinen manuaaliloota (2.8T GTS) / Normaalia vai ei?
Tuskin johtuu kytkimestä,ennemminkin vaihteensiirrosta tai mahdollisesti vaihteistoöljyistä.
vaihteisto öljyt vaihtoon,onko näissä sama laatikko kuin 2.0T,olikohan tyyppi F40
itse kyllä vaihtaisin myös kytkinnesteet,pariin tehnyt ja aikamoista kuraa sieltä tulee.
itse kyllä vaihtaisin myös kytkinnesteet,pariin tehnyt ja aikamoista kuraa sieltä tulee.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Kannattaako näistä kumpaakaan vaihtaa itse; kytkinnesteitä sekä vaihteistoöljyjä vai veisinkö suoraan pajalle (jos itse, niin onko neuvoa antavia)? Onko mitään hinta-arvioita?
-> Eivät osanneet vaihtaa lootan öljyjä Autoasilla! Ei kuulemma löytänyt kuin yhden propun pohjasta. Mitä helvettiä...
-> Eivät osanneet vaihtaa lootan öljyjä Autoasilla! Ei kuulemma löytänyt kuin yhden propun pohjasta. Mitä helvettiä...
2.8T