Edit: korjattu otsikon kirjoitusvirhe
Defa varashälyytin Astra f?
Defa varashälyytin Astra f?
Elikkäs nyt tuli ongelma hälyyttimen kanssa.Kaukosäätimestä loppui patterit joku aika sitten ja tuli vasta nyt ostettua uudet.Uusista pattereista huolimatta en saa nyt kakea toimimaan
.Pitääkö tuo nyt koodata jotenkin taas autolle vai mikä lie vikana? Koitin samaa konstia kuin b vectrassa keskuslukon ohjaimen koodaamisessa,muttei auttanut.Toi Defa siis ohjaa myös keskuslukkoa.En tiedä onko tehdasasenteinen vai jälkikäteen asennettu ja auton mukana ei tullut tohon minkäänlaista ohjekirjaa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Defa varashälyytin Asra f?
Ei muistaakseni tarvi patterinvaihdon jälkeen koodata uudestaan.Jos jostain syystä tarvii niin tarvitset siihen sen turvakoodin.
Joskus noista paljon käytetyistä kakeista irtoaa se mikrokytkin sieltä piirilevystä ja lakkaa näinollen toimimasta.
Tiedätkö minkä sarjan Defa se on.
Joskus noista paljon käytetyistä kakeista irtoaa se mikrokytkin sieltä piirilevystä ja lakkaa näinollen toimimasta.
Tiedätkö minkä sarjan Defa se on.
Re: Defa varashälyytin Astra f?
En tiedä minkä sarjan hälläri toi on.Täytyy kohta kurkata kun lähden liikenteeseen,jos siinä konehuoneessa olevassa mötikässä sattuis lukemaan tyyppinumero.Tarvii tutkia ton kaken sisuskaluja suurennuslasin kanssa jos siellä sattuis näkymään vikaa juotoksissa.Toi kake on kumminkin sellainen jota voi käyttää kolmeen eri hälyyttimeen,eli siinä on kolmiasentoinen valitsin,joka napsautetaan halutun hälyyttimen kohtaan.Näin mulle ainakin kerrottiin autoa ostaessani.Tekstit ton kaken takakannessa on niin kuluneet,ettei saa selvää edes suurennuslasin kanssa.
Lakasi toimimasta aivan kuin pattereiden loppuessa,eli välillä pelas välillä ei,kunnes hyytyi täysin.Toi mikron irtoaminen on kyllä täysin mahdollinen syy myöskin,eli on yhdistänyt välillä ja toisinaan ei.Täytyy tutkia.
Lakasi toimimasta aivan kuin pattereiden loppuessa,eli välillä pelas välillä ei,kunnes hyytyi täysin.Toi mikron irtoaminen on kyllä täysin mahdollinen syy myöskin,eli on yhdistänyt välillä ja toisinaan ei.Täytyy tutkia.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Hankala mikäli sinulla ei ole edes hälyn turvakoodia. Mikäli jälkiasennettu niin siinä saattaa olla Defan 400 sarjalainen. Tietysti voisit kokeilla oven avaamista ihan avaimella. Ei välttämättä laukaise hälyä lainkaan, mutta mikäli taas laukaisee niin on paha paikka ilman turvakoodia. Varsinkin mikäli kauko-ohjain ei toimi.
Eipä selvinny ton defan malli sieltä konehuoneen puolelta.Siellä olevassa mötikässä ei lue kuin Defa.Sen lisäks siinä on A ja B merkatut napit joiden merkityksestä mulla ei ole mitn tietoa.On eka auto jossa mulla on hälläri.Avaimella olen ovia aukonu koko ajan kaken vaikenemisen jälkeen,onneksi lakkas toimimasta silloin kun ei ollut hälyytin päällä.Toi ei nimittäin vedä hälyä päälle kuin kakesta jos ovet sulkee avaimella.
Tosta turvakoodista sen verran,että mihin moinen syötettäis ja miten kun autossa ei ole kuin hälyyttimen valo ja kakessa 2 nappia.
Täytyy tutkia ton kaken sisuskaluja päivänvalolla kun näillä #itun eneriansäästölampuilla valaistus on likimain sama kuin kynttilänvalossa olis
Vielä tosta ovien aukaisusta avaimella.Jos häly on päällä niin avaimella aukaisu laukaisee hälyytyksen,kokeiltu on.Nyt on vaan ongelmana se,ettei hälyä saa päälle ja mulla on välillä autossa,erityisesti kesäaikaan, parin kolmen tuhannen egun arvosta harrastusvälineitä.
Tosta turvakoodista sen verran,että mihin moinen syötettäis ja miten kun autossa ei ole kuin hälyyttimen valo ja kakessa 2 nappia.
Täytyy tutkia ton kaken sisuskaluja päivänvalolla kun näillä #itun eneriansäästölampuilla valaistus on likimain sama kuin kynttilänvalossa olis
Vielä tosta ovien aukaisusta avaimella.Jos häly on päällä niin avaimella aukaisu laukaisee hälyytyksen,kokeiltu on.Nyt on vaan ongelmana se,ettei hälyä saa päälle ja mulla on välillä autossa,erityisesti kesäaikaan, parin kolmen tuhannen egun arvosta harrastusvälineitä.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Yksi niistä napeista kytkee sisätutkan pois, mikäli jätät lemmikkieläimen autoon. Netistä pitäis löytyä käyttöohjeet eri Defan järjestelmille. Voin kattoa omasta kirjasta tarkemmat ohjeet.
Se koodi syötetään laskemalla kuinka monta kertaa se hälyvalo vilkkuu. Eli kun häly lyö päälle niin virta pois ja valo vilkkuu tietyn määrän esim 6, heti virta pois ja uudestaan päälle. Näin kunnes kaikki neljä numeroa vilkkunut ledin kautta. Viimeisen numeron jälkeen virrat pois ja sitten heti käyntiin.
On tullut kokeiltua tuota rauhallisella paikalla, en haluaisi istua jossain parkkihallissa ja kaikki tuijottaa kun auto huutaa suoraa huutoa. Ja mikäli menee numero ohi niin on aloitettava alusta. Vilkkuu vielä suhteellisen tiuhaan se ledi. Mielummin näpäyttää ovet lukkoon ja auki kaukosäätimen kautta.
Ainakin oma Defa 400 lyö hälyn päälle kun lukitsen avaimella, siis vilkut vilkkuu ja siitä torvesta kuuluu pari naksuntaa. Minulla toimii niin että kun painaa ensimmäisen kerran kaukosäätimestä niin lukitsee ja aktivoi hälyn. Kun painaa toisen kerran niin tavallaan takalukkoon ja kytkeeköhän silloin auton ajoneston, tästä en ole varma, ainakin hälyn ledi alkaa vilkkua kymmenen sekunnin jälkeen.
Joskus tullu raapittua tuulilasia kun ollut lukossa ykkösasennossa, eli ledi ei ole vilkkunut. Kyllä se varoitustoiminto on ollut mukana, pari kertaa näpäyttää sitä hälytorvea. Defassa on tiettyjä toimintoja mitä voi ohjelmoida, ellei muuten ratkea niin olemassa mahdollisuus ohjelmoida niin että kytkee automaattisesti hälyn tietyn sekuntimäärän jälkeen kun olet sammuttanut moottorin ja sulkenut ovet.
Se koodi syötetään laskemalla kuinka monta kertaa se hälyvalo vilkkuu. Eli kun häly lyö päälle niin virta pois ja valo vilkkuu tietyn määrän esim 6, heti virta pois ja uudestaan päälle. Näin kunnes kaikki neljä numeroa vilkkunut ledin kautta. Viimeisen numeron jälkeen virrat pois ja sitten heti käyntiin.
On tullut kokeiltua tuota rauhallisella paikalla, en haluaisi istua jossain parkkihallissa ja kaikki tuijottaa kun auto huutaa suoraa huutoa. Ja mikäli menee numero ohi niin on aloitettava alusta. Vilkkuu vielä suhteellisen tiuhaan se ledi. Mielummin näpäyttää ovet lukkoon ja auki kaukosäätimen kautta.
Ainakin oma Defa 400 lyö hälyn päälle kun lukitsen avaimella, siis vilkut vilkkuu ja siitä torvesta kuuluu pari naksuntaa. Minulla toimii niin että kun painaa ensimmäisen kerran kaukosäätimestä niin lukitsee ja aktivoi hälyn. Kun painaa toisen kerran niin tavallaan takalukkoon ja kytkeeköhän silloin auton ajoneston, tästä en ole varma, ainakin hälyn ledi alkaa vilkkua kymmenen sekunnin jälkeen.
Joskus tullu raapittua tuulilasia kun ollut lukossa ykkösasennossa, eli ledi ei ole vilkkunut. Kyllä se varoitustoiminto on ollut mukana, pari kertaa näpäyttää sitä hälytorvea. Defassa on tiettyjä toimintoja mitä voi ohjelmoida, ellei muuten ratkea niin olemassa mahdollisuus ohjelmoida niin että kytkee automaattisesti hälyn tietyn sekuntimäärän jälkeen kun olet sammuttanut moottorin ja sulkenut ovet.
Täytyy vielä penkoa kaikki auton mukana tulleet paperit läpi jos niistä löytyis jotain.Oli nimittäin melkoinen läjä papereita mutta ton hälyn ohjekirjaa ei kyllä ollut.Ei tässä muuten ole ton kanssa ongelmaa,kun se ettei uskalla autossa säilyttää mitään arvokkaampaa yön yli.Tässä kaupungissa kun riittää nappipäitä ja muita huumehörhöjä yli oman tarpeen.Täytyypä tutkailla netistä apuja kun vaikka sais tohon ohjekirjan täältä niin mun norjankieleni ei vielä ole niin hyvää,että siitä kaiken tajuaisin.Pitää vaan ensin saada selville ton laitteen malli ja tutkailla tosiaan ton kaken sisuskalut.
Kiitos neuvoista sulle ja kadett90:lle.Toivottavasti sais tohon päivällä jotain selkoa.
Toi on laittanut hälyn heti päälle kun on kakella sulkenut keskuslukon.Seuraavalla painamisella taas avaa lukot ja kytkee hälyn pois.Jos ei laita ovia heti avaimella lukkoon,niin lukitsee itse hetken päästä ja kytkee hälyn,vaikka olisi joku ovi auki.Ton takia täytyy nyt aina muistaa laittaa ovet heti avaimella lukkoon ettei häly mene päälle.Mulla se ledi vilkuttelee aina oven ollessa auki auton käydessä.Kun ottaa avaimen virtalukosta,niin antaa sellaista "tikotiko" äänimerkkiä pari kertaa.
Kiitos neuvoista sulle ja kadett90:lle.Toivottavasti sais tohon päivällä jotain selkoa.
Toi on laittanut hälyn heti päälle kun on kakella sulkenut keskuslukon.Seuraavalla painamisella taas avaa lukot ja kytkee hälyn pois.Jos ei laita ovia heti avaimella lukkoon,niin lukitsee itse hetken päästä ja kytkee hälyn,vaikka olisi joku ovi auki.Ton takia täytyy nyt aina muistaa laittaa ovet heti avaimella lukkoon ettei häly mene päälle.Mulla se ledi vilkuttelee aina oven ollessa auki auton käydessä.Kun ottaa avaimen virtalukosta,niin antaa sellaista "tikotiko" äänimerkkiä pari kertaa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Sen turvakoodin saa kyllä sen keskusyksikön numeron perusteella hankittua.Maksaa Suomessa noin 30€.Käyttöohjeita löytyy netistä.Esim.
http://www.defa.com/doc/13967.973523483 ... ohjeet.pdf
http://www.defa.com/doc/13967.973523483 ... ohjeet.pdf
Eli mulla on 800 sarjan häly kuten toi käyttöohjelinkkikin kertoi,koska on defan omalla kaukosäätimellä.Löysin turvakoodin auton papereiden seasta joten se asia on kunnossa ja löytyi muuten se ohjekirjakin TAKAPENKIN ALTA
.Mitähän v/ttua se sinne oli jemmattu.Löytyi aivan vahingossa kun kippasin takapenkin tänään,että sain pitkää tavaraa mahtumaan kyytiin.En tosta kakesta huonon suurennuslasin kanssa löytäny katkenneita juotoksia tms. joten taidan vaan ottaa selville mikä liike täällä myy ja asentaa noita hälyjä.Tutkikoon ammattilaiset kun mulle noi sähkökytkennät yms. on vähän hepreaa
.Kun oliskin joku mekaaninen vika niin ei olis mikään ongelma korjata,mutta noi sähköhommat mä jätän suosiolla ne osaavien hoidettavaks.
Kiitoksia neuvoista.Nyt ainakin osaan pistää ton hälyn pois päältä jos se sattuu vahingossa päälle menemään,joten ei tartte olla pelko persiissä siitä ,että unohtaa lukita ovet heti avaimella autosta noustuaan

Kiitoksia neuvoista.Nyt ainakin osaan pistää ton hälyn pois päältä jos se sattuu vahingossa päälle menemään,joten ei tartte olla pelko persiissä siitä ,että unohtaa lukita ovet heti avaimella autosta noustuaan
Onkohan tuohon kaukosäädin ongelmaan löytynyt vastausta?
Itsellä oli hälyttimestä sulake irti 2kk, nyt kun sen laittoi paikoilleen ei kaukosäädin suostu kommunikoimaan laitteen kanssa, ts mitään ei kaken napista tapahdu. Onkohan laite mennyt rikki, vai tarvitseeko se muita kommervenkkejä herätäkseen? Valvontayksikön ledi palaa vain kun siinä olevaa nappulaa hipelöi.
Hälyttimen malli on Defa 3203RF
Itsellä oli hälyttimestä sulake irti 2kk, nyt kun sen laittoi paikoilleen ei kaukosäädin suostu kommunikoimaan laitteen kanssa, ts mitään ei kaken napista tapahdu. Onkohan laite mennyt rikki, vai tarvitseeko se muita kommervenkkejä herätäkseen? Valvontayksikön ledi palaa vain kun siinä olevaa nappulaa hipelöi.
Hälyttimen malli on Defa 3203RF
- kadett90
- OCF Member 2024

Siellä hälyn boxissa ja kakessa on sellaiset dippikytkimet.Onko ne molemmissa samanlailla asetettu?
Dippeihin en ole koskenut, ainakin molemmissa kaukosäätimissä ne on samassa asennossa. Jotenkin vaikea uskoa, että hälyttimestäkään ne olisivat muuttuneet, mutta kaipa se on kaiveltava kojetaulun uumenista esiin ja tutkittava.
- kadett90
- OCF Member 2024

Joo ei ne itsestään muutu.Ei kannata kaivaa boxia esille.Kunhan tarkistin vaan.
No tuli kuitenkin nykäistyä boksi esiin, kytkimet on oikeissa asennoissa ja johdot kiinni. Voisikohan jostain muualta irronneet tai katkenneet piuhat aiheuttaa toimimattomuuden olettaen että laite saa muuten virtaa? Esim ovikytkin jumissa tai sireeniltä piuha poikki Tai voihan tuo radiovastaanotinkin olla rikki, millähän sen testaa?