X20XEV tulpanjohdot
X20XEV tulpanjohdot
Alkoi auto nykimään kiihdyttäessä, ja luulen että vika piilee tulpanjohdoissa. En ole vielä niitä kerennyt mittaamaan, mutta minkäslaisia vastusarvoja ehjät johdot antaa mitatessa? Niin ja mitäs johtoja suosittelette ostamaan? Kävisikös esim. Motonetin valikoimasta "Opel-malli" (joka on epäilyttävän halpa), tai Boschit, vai pitääkös mennä marmoritiskiltä kyselemään alkuperäisiä?
-
2.0 16v CDX
- 'Senator'

Re: X20XEV tulpanjohdot
Täällä foorumilla suosittelevat ostamaan kalliit Opel piuhat.
Mulla autossa on kiinni Motonetin johdot (olikohan 33.5e) ja on toiminut ainakin viimeiset 15tkm.
En ostais huvikseen Opelin omia.. Olen kuullut että alkup. maksaa siihen 100e pintaan, tästä ei kylläkään ole varmaa tietoa.
Sen saa sitten nähdä kuin pitkä ikäiset nuo ovat...
Mulla nykimisen poisti kerran jäänesto bensan sekaan.. Nykiminen palasi hyvinkin pian.
Puhdistin kaasuläppäkotelon/tyhjäkäyntisäätimen JA UUSIN huonot huohotusletkut ja sen kaasuläppäkoteloon tulevan ison putken.
Nyt pelaa kuten pitää!!
Mulla autossa on kiinni Motonetin johdot (olikohan 33.5e) ja on toiminut ainakin viimeiset 15tkm.
En ostais huvikseen Opelin omia.. Olen kuullut että alkup. maksaa siihen 100e pintaan, tästä ei kylläkään ole varmaa tietoa.
Sen saa sitten nähdä kuin pitkä ikäiset nuo ovat...
Mulla nykimisen poisti kerran jäänesto bensan sekaan.. Nykiminen palasi hyvinkin pian.
Puhdistin kaasuläppäkotelon/tyhjäkäyntisäätimen JA UUSIN huonot huohotusletkut ja sen kaasuläppäkoteloon tulevan ison putken.
Nyt pelaa kuten pitää!!
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Omakohtaisesti suosittelen erityisesti antureissa ja sytytysosissa aina alkuperäisiä. Kukin silti päättäköön haluaako juuri niistä säästää ja ostaa tarviketta.
Onko syttyjohdot jo kovettunu? Saattaa olla kun taivuttelet niitä naruja niin löytyy lisäksi pieniä halkeamia. Mulla kävi sitten niin, että oli narut kovettunu ja täynnä pieniä halkeamia kun taivutteli..lopulta sitten palo kolmospytyn naru kokonaan poikki... Tais yksinkertaisesti tulla ikä niille vastaan. Ostin Ekegreniltä sitten orggikset tilalle ja se hupi maksoi jotain 90€ luokkaa...
Onko syttyjohdot jo kovettunu? Saattaa olla kun taivuttelet niitä naruja niin löytyy lisäksi pieniä halkeamia. Mulla kävi sitten niin, että oli narut kovettunu ja täynnä pieniä halkeamia kun taivutteli..lopulta sitten palo kolmospytyn naru kokonaan poikki... Tais yksinkertaisesti tulla ikä niille vastaan. Ostin Ekegreniltä sitten orggikset tilalle ja se hupi maksoi jotain 90€ luokkaa...

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Suosittelen Ignotec IS-095. Ihan hyvät tulppajohdot jotka myös tiivistää ne sytytystulppapoterot. Sarjaa saa ainakin Fiksus liikkeiden kautta ja hintaa on noin 50€ Kysyin joskus hintaa alkuperäisille Beru- johdoille ja silloin olivat muistaakseni lähes 150€ sarja, ei toki tullut kysyttyä Ekegreniltä ja siitä on varmasti viitsien vuotta aikaa.
Eipä ole tulpanjohdot kovettuneet, eikä niissä taida olla halkeamiakaan, kun ei vedellä kastelukaan vaikuttanut moottorin käyntiin.
Viime viikolla kun asian kanssa painin, irrottelin tulpat, niiden johdot ja puolalle tulevan liittimen, pähkäilin ja kasasin samoilla osilla. Sen jälkeen toimi muutaman päivän moitteetta, eli eiköhän niissä johdoissa jokin katkos ole. Mutta jospa noi nyt kävisi kuitenkin mittaamassa.
Viime viikolla kun asian kanssa painin, irrottelin tulpat, niiden johdot ja puolalle tulevan liittimen, pähkäilin ja kasasin samoilla osilla. Sen jälkeen toimi muutaman päivän moitteetta, eli eiköhän niissä johdoissa jokin katkos ole. Mutta jospa noi nyt kävisi kuitenkin mittaamassa.
Mittailin johtojen resistanssit ja sain arvoja väliltä 1,8-3,0 kOhm. Joku viisaampi voisi kertoa, onko noi fiksun kuuloisia lukuja. Kahdesta johdosta mittari näytti ailahtelevia lukuja johtoa liikuteltaessa, vaikka yritin kyllä pitää yleismittarin narut kunnolla tulpanjohdon päissä kiinni. Saattoi kyllä olla vika mittaajassakin 
Kyllähän nuo vastus arvot on kunnossa. Ne yleismittarin johdot ei taho pysyä yhdeytessä taivutellessä johtoja. Uskoisin johtojesi olevan kunnossa. 
Ehjän oloisethan ne vanhat johdot kyllä oli, mutta vika oli kuitenkin niissä. Tänään laitoin Boschin tekeleet kiinni ja pätkiminen loppui. Muuten asiallisen oloiset, mutta noi johdot on aivan turhaan muutaman sentin pidempiä, eli niitä joutuu taittamaan vähän lenkille jotta ne saa mahtumaan paikoilleen.