Arvatkaa oliko runkopalkki mätä..
ylläri
Taisi olla jpisteh kun jokin aika sitten valokuvasta totesi että auton korjaamisen pitäisi olla luvanvaraista. Tänään tuossa päivällä tuli taas ihan sama asia mieleen kun auton pohjaa rälläköin. Corsat ruostuu aina etujalkatilasta runkopalkin ja pohjapellin välistä, ja tuosta omastakin se oli siitä jo kertaalleen korjattu. Hauskaa asiasta tekee se, että se oli korjattu rosteripellillä 
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Millaisella autolla Jartza itse ajaa?On 2003-09-14 10:23, Jartza wrote:
...kuinka sä uskallat ajaa tollasella autolla,joka on tossa kunnossa?(siis ihan mätä)
Ei nyt millään pahalla mutta näin yleisesti voisi sanoa että 99% niistä ruosteettomista ja kiiltävän maalipinnan omaavista Opeleista on tarkemmin tutkittuna todella mätiä laitteita. Ei se kaikki ruoste näy aina päällepäin...
Mm. Ainakin Opeleiden erikoisuus tuntuu olevan, että korisaumakitin alla tuntuu aina ruoste muhivan todella mukavasti.
PS. Kaikki nyt varmasti tajuaa että en tässä tarkoita muutamaa vuotta vanhoja autoja
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
-Saab 9-5 Aero Turbo -00 aj.80tkmOn 2003-09-14 10:40, Tarmo_L wrote:On 2003-09-14 10:23, Jartza wrote:
...kuinka sä uskallat ajaa tollasella autolla,joka on tossa kunnossa?(siis ihan mätä)
Millaisella autolla Jartza itse ajaa?
Ei nyt millään pahalla mutta näin yleisesti voisi sanoa että 99% niistä ruosteettomista ja kiiltävän maalipinnan omaavista Opeleista on tarkemmin tutkittuna todella mätiä laitteita. Ei se kaikki ruoste näy aina päällepäin...
Mm. Ainakin Opeleiden erikoisuus tuntuu olevan, että korisaumakitin alla tuntuu aina ruoste muhivan todella mukavasti.
PS. Kaikki nyt varmasti tajuaa että en tässä tarkoita muutamaa vuotta vanhoja autoja.
-Opel Vectra Sport -98 aj.88tkm
Molemmista korit/pohjat tarkistettu ja massattu asianmukaisesti.
Ja kulkee kans hyvin..kai?!On 2003-09-14 11:03, Jartza wrote:
...ilman mitään mainittavia vikoja olen tähän asti selvinnyt.
onhan se aika upea laite maantiellä,tukeva ja tunnokas ajaa.Sama onko lunta tai floskaa menee ilman kitinöitä...
Minun mieleen![]()
Sillä vaan kyselen kun olen tässä mietiskellyt josko lähtis koeajamaan noita Saabeja kun näyttää olevan joku turbo-kiertue menossa..
Mulla vaan on joku ihmeellinen ennakkoluuloinen asenne Saabeihin..en edes tiedä miksi, mutta ajattelin josko sen asenteen sais muuttumaan..
...käy ajamassa ja totea mitä se kulkee.On 2003-09-14 11:25, mä wrote:Ja kulkee kans hyvin..kai?!On 2003-09-14 11:03, Jartza wrote:
...ilman mitään mainittavia vikoja olen tähän asti selvinnyt.
onhan se aika upea laite maantiellä,tukeva ja tunnokas ajaa.Sama onko lunta tai floskaa menee ilman kitinöitä...
Minun mieleen![]()
Sillä vaan kyselen kun olen tässä mietiskellyt josko lähtis koeajamaan noita Saabeja kun näyttää olevan joku turbo-kiertue menossa..
Mulla vaan on joku ihmeellinen ennakkoluuloinen asenne Saabeihin..en edes tiedä miksi, mutta ajattelin josko sen asenteen sais muuttumaan..![]()
ota ennakkoluulosi mukaan koeajolle ja aja tarpeeksi pitkä koeajo,tule sitten takaisin liikkeen pihalle ja tarkista asenteesi uudelleen.
Jos suusi on hymyssä,harkitse ostoa.
Jos tuntuu huonolta,ennakkoasenteesi oli oikeassa,et ole tuleva Saabikuski
Tiedät kyllä mitä autoltasi odotat...
Niin täytyy varmaan tehdä 
En tiedä mistä se ennakkoluulo on edes tullut tai mihin se Saabissa ylipäätään liittyy..se vaan on
Silleenhän Saab vissiin on tietyllä tavalla "kulttiauto" koska hyvin monet Saab-kuskit ovat koko ikänsä ajaneet Saabilla eivätkä suostu edes leikillään harkitsemaan muuta merkkiä.
Kavereissa on pari..ja onpa yksi lähisukulainenkin tuon Saabisti-ryhmän edustaja
En tiedä mistä se ennakkoluulo on edes tullut tai mihin se Saabissa ylipäätään liittyy..se vaan on
Silleenhän Saab vissiin on tietyllä tavalla "kulttiauto" koska hyvin monet Saab-kuskit ovat koko ikänsä ajaneet Saabilla eivätkä suostu edes leikillään harkitsemaan muuta merkkiä.
Kavereissa on pari..ja onpa yksi lähisukulainenkin tuon Saabisti-ryhmän edustaja
...näitä merkkiuskollisia autoilijoita on hirvittävä määrä joka merkistä,ja aina saa/tulee kina siitä mikä ja kenen auto on paras...minä en ikinä lähde siihen.
Auto pitää tietää tai ajaa,kukin auto puhuu aina puolestaan...
Ja se makuasia kussakin autossa/hankkijassa pitää kohdata toisensa siitä se hyvä auto syntyy.
Auto pitää tietää tai ajaa,kukin auto puhuu aina puolestaan...
Ja se makuasia kussakin autossa/hankkijassa pitää kohdata toisensa siitä se hyvä auto syntyy.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Siis nykymaailmassa rahoitus ei ole ongelma..se järjestyy ainaOn 2003-09-14 12:56, Miro.Simounen wrote:
itellä on kans jonkin moista kiinnostusta tuota kys saappia kohtaan, ainoa vika on sen hinta?? eihän tavallisella duunarilla ole varaa mitenkään laittaa 30k€ autoon![]()
On muuten ylipäätään hauska juttu että jos menee pankkiin ja kertoo aikovansa ostaa asunnon joka maksaa esim 80t e niin johan tarvitaan vakuuksia ja takaajia ym ym..pelkkä asunto vakuutena ei useimmiten riitä. Mutta menepä autokauppaan..tee kauppa 80t e maksavasta autosta niin rahoitus järjestyy muutamassa minuutissa ilman ongelmia!
Silleen vaan jännä että asunto (jonka arvo sentään säilyy "hiukan" paremmin kuin auton) ei kelpaa vakuudeksi mutta auto sitä vastoin kelpaa helposti ainoaksi vakuudeksi..ja useimmiten vielä samainen pankki joka asuntolainaa ei myönnä ilman takuita on loppupeleissä se sama rahoitusyhtiö jolle autoliike osamaksusopimuksen siirtää..
Nojoo..että sellasta ohi topicin taas vaihteeks
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-09-14 13:10 ]</font>
Jos pistät ajatusta mukaan tuohon lukemiseen, niin tekstistä voinee päätellä että en ajakaan autolla tällä hetkelläOn 2003-09-14 10:23, Jartza wrote:
oletko ajatellut,että joku voi tulla vahingossa sinua vastaan samalla kaistalla?
se on ihan sama onko turvavyöt kiinni tai ei...sä lennät penkkeineen päivineen takavasempaan tosta autosta...
Muuten tuo auto ei ole pahassa kunnossa ikäisekseen Opeliksi, tuo on ainoa paha kohta. Eikä sieltä penkki mihinkään irtoaisi kun se ei ole kiinni tuossa mainitussa palkissa. Muut runkorakenteet ovat kaikki ehjiä.
Eipä tuo auto minulla käytössä ehtinyt juuri ollakaan kuin muutaman viikon ennen kuin pistin sen osiksi.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B

ihan mätä on suhteellinen käsite.
tuossa vuosia takaperin laitettiin yhtä volvoa jonka alusta oli paikattu kokonaan rosteripellillä.(siis etujalkatilat ja peräkontin pohja.)oli kuulemma edellinen omistaja ollu paikallisella konepajalla töissä ja keränny kaikki hukkapalat parempaan talteen.
joka ikinen hitsaus-sauma oli revenny enemmän tai vähemmän.ja oli ilmeisesti hitsattu normaali mikillä "mustanraudan" langalla,että tällästä urheiluhenkeä.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.