Omegan jarrut ja alustasta kysyttävää
Omegan jarrut ja alustasta kysyttävää
Elikkä vm.97 vuoden omegassa ruvennut Jarrut laahaamaan pitää jarruttaessa semmosta ihmeellistä ääntä. Epäilen että jarrupalat ovat niin kuluneet että metalli metallia vastaan, voiko olla? Ja sitten ajaessa töyssyyn taas kuuluu oikealta edestä jumalattomia kolauksia ja tömisee aina töyssyn kohdalla onko kallistuksenvakaaja poikki mahdollisesti vai onko siellä jotkut kumit mitkä voisi vaihtaa? itse epäilen että vika oisi siellä mutta jos on jotain muita veikkauksia niin auttakaa kiitos.
Paljonko nämä kyseiset : Kallistuksenvakaajat / jarrut ym maksaa ja onko vaikea itse tehdä jos ei ennen ole tehnyt?
Kiitos avusta
Paljonko nämä kyseiset : Kallistuksenvakaajat / jarrut ym maksaa ja onko vaikea itse tehdä jos ei ennen ole tehnyt?
Kiitos avusta
Re: Omegan jarrut ja alustasta kysyttävää
vaihda merkkiä,jos et itse pysty sen vertaan katsomaan sinne auton alle että näkisit onko siellä kallistuksen yms,tukivarsia POIKKI.
^^Meinaakko että topicin alottajan auton merkin vaihto auttaisi...
Aiheeseen: Voi olla mahollista että rauta rautaa vastaan kihnuttaa, jos paloja ei ole vaihdettu ajoissa. Nehän kannattaa katsoa pyörä irrottamalla, menee levyt pilalle äkkiä. Periaatteessa helppo vaihtaa, mutta voi tulla ongelmiakin eteen jos esim levyjen kiinnitysruuvi tiukassa tai nuljaantunut. Periaatteessa työkaluiksi riittää kiintoavaimet, pistepuikko tms ja vasara tappien irrotukseen. Lisäksi tietysti viilaa ja hiekkapaperia satuloiden putsaukseen ja kuparitahnaa liikkuvien osien väliin..
Etupään kolina montuissa viittaa kallistuksen vakaajan koiranluun eli sen välitangon hajoamiseen ,pitää vaihtaa uusi. Voi olla myös puslat loppu, liikkuuko etupyörä eteen-taaksepän kun etureunaan potkasee?
Taakse sama homma, käsijarrukengät kannattaa vaihtaa jos rumpua avaa.
Osien hinnat selviää motonetin sivuilta, koiranluut muistaakseni pari kymppiä, jarruosat taisi maksaa alle 200 euroa jos kaikki vaihtaa, levyt ja palat, asennussarjat kannattaa otta myös.
Jos ei ole yhtään jarruja ja muita ropannut, kannattaa pyytää joku kaveriksi ketä tehny noita niin homma sujuu paremmin.
Aiheeseen: Voi olla mahollista että rauta rautaa vastaan kihnuttaa, jos paloja ei ole vaihdettu ajoissa. Nehän kannattaa katsoa pyörä irrottamalla, menee levyt pilalle äkkiä. Periaatteessa helppo vaihtaa, mutta voi tulla ongelmiakin eteen jos esim levyjen kiinnitysruuvi tiukassa tai nuljaantunut. Periaatteessa työkaluiksi riittää kiintoavaimet, pistepuikko tms ja vasara tappien irrotukseen. Lisäksi tietysti viilaa ja hiekkapaperia satuloiden putsaukseen ja kuparitahnaa liikkuvien osien väliin..
Etupään kolina montuissa viittaa kallistuksen vakaajan koiranluun eli sen välitangon hajoamiseen ,pitää vaihtaa uusi. Voi olla myös puslat loppu, liikkuuko etupyörä eteen-taaksepän kun etureunaan potkasee?
Taakse sama homma, käsijarrukengät kannattaa vaihtaa jos rumpua avaa.
Osien hinnat selviää motonetin sivuilta, koiranluut muistaakseni pari kymppiä, jarruosat taisi maksaa alle 200 euroa jos kaikki vaihtaa, levyt ja palat, asennussarjat kannattaa otta myös.
Jos ei ole yhtään jarruja ja muita ropannut, kannattaa pyytää joku kaveriksi ketä tehny noita niin homma sujuu paremmin.
Omega B2 2.6 executive
alatukivarren puslatkin voi aiheuttaa tota kolinaa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Hyvät on kommentitmiknurk kirjoitti:vaihda merkkiä,jos et itse pysty sen vertaan katsomaan sinne auton alle että näkisit onko siellä kallistuksen yms,tukivarsia POIKKI.
kaikilla ei ole paikkaa eikä taitoa katsoa tollasia... mutta koiranluut se yleisin kolinan aiheuttaja on. eikä välttämättä välystä huomaa kunnolla ennen kun ottaa irti sen jommasta kummasta päästä
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Jos sielä on koiranluut loppu niin ne on helppo vaihtaa myös itse, samoin jarrupalat.
auttoi ainakin omalla kohdalla,ei ainakkaaan tarvi joka katstukseen olla vaihtamassa jousia tai mitään muitakaan tukivarsia/nivelilä.ja nämäkin autot yli 300tkm ajettujajariz kirjoitti:Hyvät on kommentitmiknurk kirjoitti:vaihda merkkiä,jos et itse pysty sen vertaan katsomaan sinne auton alle että näkisit onko siellä kallistuksen yms,tukivarsia POIKKI.Auttaa kysyjää todella paljon!
harrastus ajoneuvot erikseen
niin ooppelithan on ainoita autoja johon joutuu kulutus osaa vaihtamaan.. oli mulla kyl par vuotta 2.0 b omega mihin tarvittu tehä mitään muuta kun vaihtaa takaiskarit sekään remppa pakollinen ois ollu
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline