Kyseessä on e mallin 1.3 kadetti ja vikana on epätasainen tyhjäkäynti, jos sattuu käymään ollenkaan tyhjäkäyntiä. Olen tehnyt perinteisen sytytyspuolen uusimisen ja seuraavaksi pitäisi kaasari rempata.
Olen uusinut puolan+kaikki sytytys johdot, virranjakajan kannen+pyöriän sekä tulpat. Nyt vaihdoin kaikki alipaine letkut ja tarkistelin sähköjohtojen liitoksia konehuoneesta. Vika ei ole hävinnyt mihinkään. Voisiko kyseessä olla kaasari vika vai virranjakajassa jotain häikkää?
Kertokaa te viisaammat. Itseltäni on tieto/usko loppunut jo.
Kadetti käy miten sattuu tai ei ollenkaan!
Onko tuo kärjettömällä sytkällä? Jos on niin HALL-anturi jakajan sisässä voi aiheuttaa kyseistä oiretta. Jos HALL-anturi myös on vaihdettu tai ollaan 100% varmoja että vika ei ko. paikasta johdu niin sitten voi olla ilmavuotoja imusarjassa, nokan ajotus voi olla muutaman hampaan verran pielessä, tai sitten se vika voi olla kaasarissa joka kannattaa laitattaa alan korjaamossa. Ooppelin liikkeesä eivät kaasaria saa kuntoon millään. Koita ruuvata tyhjäkäyntiä suuremmalle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juzu on 2003-09-13 18:07 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juzu on 2003-09-13 18:07 ]</font>
On kärjetön sytkä. HALL-anturia en ole tutkinut, itse asiassa en edes tiedä mikä moinen on. Nokan ajoitus sattaa olla hieman muuttunut, sillä unohdin mainita, että nokka on todella pahasti kulunut ja kone rallattaa reippaan laisesti. Voisikohan tuo vika johtua osittain siitä? Tyhjäkäyntiä olen ruuvannut jo korkeammalle ja se auttaakin välillä, mutta joskus sekään ei riitä ja kone sammuilee.
tarkistappa tippuuko bensaa kaasarin kakkos kurkusta kun auto käy tyhjäkäyntiä.
jos tippuu niin tarkista toimiiko kohokammion neulaventtiili tai onko koho täyttynyt bensalla.
samalla jos avaa kaasarin niin kannattaa tarkistaa että suuttimet ei ole tukossa.
jos tippuu niin tarkista toimiiko kohokammion neulaventtiili tai onko koho täyttynyt bensalla.
samalla jos avaa kaasarin niin kannattaa tarkistaa että suuttimet ei ole tukossa.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Nokka menee vaihtoon, mutta vasta muutaman kuukauden päästä. Samalla tulee tehtyä kansi remppa muutenkin siinä samassa. Pitänee kerätä rahat rempaan. Nyt auto pelittää muuten loistavasti, mutta rallattaa.
Jep. Käynti parani vakio kaasarin putsauksesta. Mitään osia ei vaihdettu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Filmaaja on 2003-09-15 20:07 ]</font>
Jep. Käynti parani vakio kaasarin putsauksesta. Mitään osia ei vaihdettu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Filmaaja on 2003-09-15 20:07 ]</font>