oon yrittänyt tankata täältä kaiken löytyvän tiedon ko. eberistä mutta en saa vaan vehjettä heräämään.
itse asiassa on kaksi vehjettä pöydällä, niitä olen mittaillut ja testaillut ja ainut mitä saan aikaseksi niin puhallinmoottori nytkähtää pykälän... siis molemmissa vehkeissä sama juttu.
noh, irrallaan molemmat moottorit pyörivät hienosti, molemmissa hehkujen,lämpötila-antureiden ja liekkivahdin vastus näyttää olevan suht samoja ja ehkä ihan realistisiakin ja pysyvät mitatessa vakiona.ps. toisessa uusi hehku.
tavoitteena testeissä oli saada aikaan vaan se ensi puhallus ohittamalla ulkoilman lämpöanturi, täälä kun sanottiin että se on ihan simppeli juttu..
nyt oikeastaan askarruttaa, että voiko ne "aivot" olla jumissa eikä ne halua yrittää mitään? eli tietokonenollaus? en jaksa uskoa että molemmissa vehkeissä juuri se olisi ongelmana.
alkuperäinen eberi on toiminut satunnaisesti ( noin 2 kertaa vuodessa
vehkeet ovat muuten identtiset mutta aivolaatikossa on eri määrä johtoja, alkuperäisessä siitä massasta lähtee 8 johtoa: vihreät erikseen (pumpulle), pun, ruskea,musta(ulkolämpötila),sininen(?),sinivalkoinen(?) ja vaaleanvihreä(?).
corsan eberistä lähtee 7 johtoa: vihreä ja harmaa (pumpulle?),pun,ruskea,sininen(?),sinivalkoinen(?) ja musta.
kysymysmerkillä mainitut epävarmoja, valaiskaa harrastelijaa, kiitos!
ps. tuosta sinivalkoisesta erilaista tietoa foorumilta, jotkut väittää diagnostiikan johdoksi, toiset moottorin pyörintätiedoksi (+12V)?, oikaiskaa tämäkin tieto.
toivottavasti joku ymmärtää mitä yritin selittää, tavoitteena yksi toimiva eberi omalla käynnistysnapilla ja alkuperäiseen tarkoitukseen eli vain moottorin käydessä.