MV6 Omppu `94

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Jones-
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: MV6 Omppu `94

Viesti Kirjoittaja Jones- »

jariz kirjoitti:Vaihdoin laatikon eikä auttanut. Vanhalla laatikolla kuului tyhjäkäynnilläkin rallatusta.

Jussi ehtiki ekaks :D
Mulla rämisee joku kanssa pikkukierroksilla isolla vaihteella.. ja tyhjäkäynnillä kolisee jos ei paina kytkintä, vauhtipyörän massat taitaa olla morjestamassa :roll:
._.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mulla se rallatus tyhjäkäynnillä ei ainakaan vauhtipyörästä johtunut koska silloin oli tuo yksimassainen pyörä paikallaan. Siitä ne ongelmat oikeastaan alkoi ja sen taki tuli mieleen että voiko tuo jäykkä kytkin vaikuttaa tuohon kolinaan/jyrinään. Jos vaikka kytkinlevyn tai kytkinakselin Spoorit vähän kuluneet.
Nieminen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nieminen »

Voisiko myös olla moottorin/laatikon tukikumit loppu? Mistä kohti jyrinä vedättäessä tulee? Esiintyykö pienemmillä vaihteillakin sama juttu? Niin ja voi myös olla juuri tuon kiinteän pyörän ominaisuus... Niin kuinkas paljon siivua tuosta on otettu pois? Voisiko liian ohut pyörä elää sen verran että aiheuttaa tuota ongelmaa? :roll:
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Koneen tukikumit vaihtui samassa remontissa kun tuo limppu. Vaihteiston kumi on hyvässä kunnossa. Jyrinä ei kuulu kuin vitosella vedätettäessä alle 75 km/h vauhdeissa. Eikä ole siitä kiinni että kone ei jaksaisi vetää. Ennen pystyi ajamaan jopa viittäkymppiä ilman mitään ihmeellisiä ääniä tai tärinöitä. Missään ei tunnu väljää löytyvän.
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

mulla teki täsmälleen samanlailla ja syylliseksi osottautui vauhtipyörä (teräs). oli vauhtipyörä ja asetelma menny aivan semmoseks "loimukkaaks", vp. ja kytkin roippeet oli kaikki uusia. ei auttanu ku laittaa massapyörä takas ja uus asetelma niin loppu juristaminen.
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Eli vauhtipyörän ja asetelman kitkapinnassa oli sellasta epätasaisuutta? Huomasin saman ainakin vauhtipyörässä. Eikä ne hävinny siitä vaikka sorvissa pyöräytti hieman. Miten tollanen voi aiheuttaa tuota jyrinää? Tuntuu jotenkin oudolta?
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

tasapainotukseen koko paketti.... asetelma, vauhtpyörä, kampiakseli, etupään hihnapyörä....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Eikö sen pitäs täristää korkeillakin kierroksilla jos on epätasapainossa? Ei oikeen houkuttele koko paketin tasapainotus :roll:
Stuke
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Ei mulla jyristä vaikka onkin teräs vauhtipyörä. Tosin mulla on jousitettu kytkinlevy. Mahtaisko auttaa?
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

Stuke kirjoitti:Ei mulla jyristä vaikka onkin teräs vauhtipyörä. Tosin mulla on jousitettu kytkinlevy. Mahtaisko auttaa?
onkos stukella mikä levy? c30se?
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

jariz kirjoitti:Eli vauhtipyörän ja asetelman kitkapinnassa oli sellasta epätasaisuutta? Huomasin saman ainakin vauhtipyörässä. Eikä ne hävinny siitä vaikka sorvissa pyöräytti hieman. Miten tollanen voi aiheuttaa tuota jyrinää? Tuntuu jotenkin oudolta?
no niinhän se tuntuu hölmöltä, mut mulla ainenkin oli näin ja korjaantu ku laitto vakio kamat paikalleen takas.
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Se epätasaisuus on metallin siirtymistä kitkan -->lämmön takia joutuu yleensä aika paljon ottaa pois että lähtee.
Eikös noissa B omegoissakin ole vielä ihan r25/28 vaihteistoja? Mä rikoin niitä seitsämän 4.0 24v perässä. Aina aluks ne oli hiljaisia sitten alkoi just toi jyristys kun käytti isolla vaihteella vääntöä. Lopuks kolisee tyhjäkäynnillä(mulla kävi vähän epätasaisesti) sitten se pikku hiljaa menee vaan väljemmäksi ja jossain vaiheessa 3 tai vitosen rattaat menee sileäksi johtuen huonosta hammaskosketuksesta.

kokemuksia kolmesta eri autosta ja erlaisilla kytkimillä

Näitäkin vaihteistoja on kestävämpiä ja huonompia en tiedä vaikuttaako aikaisempi käyttö niin paljon enemmän kuin kilometrit. Mulla kaikkien pitkäikäisin oli 2.4i +300tkm ajetun vaihteisto.

Jos on yhtään runtua saanut enemmän ja moottorissa voimaa kotona niin epäilen ihan tätä ongelmaksi. Tietysti jos autolla joskus ajelet Riihimäki Vantaa akselilla niin voisi kuunnella onko ääni samanlainen.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Olikos muuten millanen homma istuttaa toi b2 Irmscherin puskin tohon b1 keulaa?
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

puskuri menee suoraan, mutta b1 valojen alalistat ei käy, ja onhan jarille vaihdettu samalla kertaa b2 konepeltikin...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Stuke
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Stuke »

timok kirjoitti:onkos stukella mikä levy? c30se?
B-vectran x25xe :lollis:
Vastaa Viestiin