4x4 c20let calibra -93 "Omistajan vaihdos"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Turbo 242
'Admiral'
'Admiral'

Re: 4x4 c20let calibra -93

Viesti Kirjoittaja Turbo 242 »

anza69 kirjoitti: tuohon täytyy vaan sanoa sen verran että esim. vakio puskurilla ei tee paljon mitään jos rupeet viritteleen vähän enempi ja havittelemaan kunnon tehoja.
Vakiopuskurin alle saa taatusti riittävän ison coolerin jolla pärjää päälle 300 hevosvoiman. Toisille 300 hevosvoimaa ei välttämättä riitä, mulla on toinen auto josta otetaan huomattavasti enemmän kun Calibrasta tullaan ottamaan.
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
anza69
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja anza69 »

sitä varten laitoinkin että: jos rupeet viritteleen vähän enempi ja havittelemaan kunnon tehoja.

eikös se niin ollut että mikään ei riitä vai miten se oli. :D
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Timonen kirjoitti:Onko hinnakaskin osa? Ja kuin v-mäinen vaihtaa?
On ja luultavasti on :wink:
Voi, V6 soikoon!
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Turbo 242 kirjoitti:Siisti Calibra mutta ihmetyttää se että miksi kaikkiin Calibroihin pitää työntää kaikenmaailman korisarjoja? :o Kuinka monta Calibraa ja varsinkin neliveto Calibraa suomessa on jotka on ulkokuoreltaan lähellä orkkista (valot, vanteet ja reilu madallus on viellä järkeviä parannuksia)?

Itse kuulun siihen ryhmään joka arvostaa alkuperäis-tyyppistä ulkokuorta ja suurempia muutoksia konepellin alla. :thumbsup:

Kiitos ja anteeksi jos joku veti herneen nenään. :D
Itse lasken itseni myös samaiseen kastiin. Alkuperäinen tai lähes alkuperäinen calibra on todella hieno, tosin vakio umpioiden valaisuteho on kyllä valitettavasti lähes laittoman heikko vaikka ovatkin varmaan yhdet hienoimmista opelin umpioista.
Tuo korisarja oli autossa kiinni kun sen ostin enkä ole toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi lähteä sitä repimään irti, lähinnä siksi että alkuperäisiä osia alkaa oleen kohtuu vaikea saada ja kun saa niin hinta on kyllä sen mukainen.

En ainakaan minä vedä hernettä tai mitään muutakaa mihinkään ruumiin aukkooni :lol: Olen pikkuhiljaa päivittelyt autoa sille tasolle missä tälläisen auton kuuluu olla, ja senkin ihan omaksi ilokseni. En siis yritäkkään miellyttää muita vaan vain itseäni. Terve kritiikki ja arvostelu on ihan sallittua, siksihän se auto täällä on esillä :D
Voi, V6 soikoon!
Turbo 242
'Admiral'
'Admiral'

anza69 kirjoitti:sitä varten laitoinkin että: jos rupeet viritteleen vähän enempi ja havittelemaan kunnon tehoja.

eikös se niin ollut että mikään ei riitä vai miten se oli. :D
Juu, mun lukihäiriö. :D

Tuo on täysin totta, kun virittämiselle antaa pikkusormen, se vie koko äijän. Niin se vaan on.

Nyt loppuu tämä OFF-Topic minun puolesta, kiitos ja anteeksi. :roll:
Turbo 242
'Admiral'
'Admiral'

ama kirjoitti:
Turbo 242 kirjoitti:Siisti Calibra mutta ihmetyttää se että miksi kaikkiin Calibroihin pitää työntää kaikenmaailman korisarjoja? :o Kuinka monta Calibraa ja varsinkin neliveto Calibraa suomessa on jotka on ulkokuoreltaan lähellä orkkista (valot, vanteet ja reilu madallus on viellä järkeviä parannuksia)?

Itse kuulun siihen ryhmään joka arvostaa alkuperäis-tyyppistä ulkokuorta ja suurempia muutoksia konepellin alla. :thumbsup:

Kiitos ja anteeksi jos joku veti herneen nenään. :D
Itse lasken itseni myös samaiseen kastiin. Alkuperäinen tai lähes alkuperäinen calibra on todella hieno, tosin vakio umpioiden valaisuteho on kyllä valitettavasti lähes laittoman heikko vaikka ovatkin varmaan yhdet hienoimmista opelin umpioista.
Tuo korisarja oli autossa kiinni kun sen ostin enkä ole toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi lähteä sitä repimään irti, lähinnä siksi että alkuperäisiä osia alkaa oleen kohtuu vaikea saada ja kun saa niin hinta on kyllä sen mukainen.

En ainakaan minä vedä hernettä tai mitään muutakaa mihinkään ruumiin aukkooni :lol: Olen pikkuhiljaa päivittelyt autoa sille tasolle missä tälläisen auton kuuluu olla, ja senkin ihan omaksi ilokseni. En siis yritäkkään miellyttää muita vaan vain itseäni. Terve kritiikki ja arvostelu on ihan sallittua, siksihän se auto täällä on esillä :D
Hyvä että joku muu on samaa mieltä. :D Itse olen täysin samoilla linjoilla että alkuperäisten umpioiden valaisuteho on luvattoman surkea. Ihme etten ajanu puolentoista vuoden aikana mettään tai jonkun alle kun ei märällä ja pimeellä yksinkertaisesti nähny eteensä. Siksi "meidän" Calibraan vaihtui kirkaspohjaiset angel eyes-umpiot ja voi olla että niihin eksyy viellä jälkiasennus xenonit. Alkuperäisosia (aika paljonkin) saa kyllä viellä Ooppelilta mutta hinta on todellakin senmukainen. Kuten aina merkkiliikkeessä.

Se on hyvä ettei herneet palkoineen kulkeudu mihinkään niille kuulumattomiin paikkoihin. :lollis: Saa käydä tuota meidän Calibraa katsomassa projektipäiväkirjassa ja mielellään jotain kommentoimassakin. :wink:
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Nyt on uudet osat hankittu, pirun kallista mutta tuleepahan laitettua alkuperäsiä osia kun näitä ei tarvikkeena saa :) Tossa vielä kuvia: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2cuzh+a ... -osaa.html
Voi, V6 soikoon!
anza69
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja anza69 »

Noi xenonit autaa muuten ihan hemmetisti vakio umpioissakin :) Asennettii kaverille pitkät ja lyhyet viime talvena. Tuli ihan erillaiset ja näki jopa eteen päin pimeellä. On aika simppeli asentaa ja itekki tässä kesän lopussa laittamasssa tohon omaan pirssiin.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Uudet osat asennettu Tunexsilla, suuri kiitos henrille :worship: . Kyllä se on mukavaa katsella kun ammattimies tekee hommia, siinä ei paljoa turhia liikkeitä ole :) . Alkuun suunnittelin laittavani osat itse mutta onneksi päädyin toiseen ratkaisuun, tuo homma olisi ollut luultavasti koko päivän mittainen ilman nosturia.
Oli mukavaa päästellä espoosta kotiin päin kun taas sai/uskalsi ajella neliveto päällä :thumbsup:
Voi, V6 soikoon!
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Tälläsen löysin laatikon pohjalta, aattelin laittaa sen tänne näkösälle vaikka onkin vuodelta -08 :D
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2e3za+a ... lappu.html
Voi, V6 soikoon!
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Kansi remppa potkaistu käyntiin, tämä sen johdosta kun keräsi aikas reippaasti painetta paisuntasäiliöön ja sotki lohkon kylkeä öljyllä. Tänään kansi irrotettu ja jätetty odottamaan maanantain koneistusta.
Tuosta vielä kuvaa todisteeksi, http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2e8kh+a ... mppaa.html . Kansipahvissa näkee jo aika pahaa hapertumaa, eli ei ollut kaukana isompi tuho 8)
Voi, V6 soikoon!
TDIC
OCF Member 2017

Re: 4x4 c20let calibra -93 "Kansiremppa"

Viesti Kirjoittaja TDIC »

mulla oli samallalailla alkanut vuoto, otin kans kannen pois ennen kuin alko enempi vuotaan, samalla killoiteltiin kananvia, vaikka costcasti mulla onkin niin on siinäkin parannettavaa :thumbsup:

Z20letin tiiviste sitten tilalle, automuovilla hinta oli viimeksi pitkästi alle 50€ :peukku:

e: näyttäis että tuokin on costcasti vai katoinko väärin?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

TDIC kirjoitti:e: näyttäis että tuokin on costcasti vai katoinko väärin?
Oikein katoit :peukku: . Eikös se ole se ainoa oikea kansi tuohon lettiin :lol: . Harmi kun kerkesin ostamaan tohon jo kaikki tiivisteet. Sikäli hyvä että ostin kaikki yläpään tiivisteet, pakosarjan tiiviste oli palanu yhdestä kulmasta, imu-nokan stefa poikki, imusarjan tiiviste repes irrottaessa, virranjakajan O-rengas fiksattu liimatiiviste massalla, että tämmöstä pientä :lol: .
Voi, V6 soikoon!
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

no oikein huomasin, kyllähän se costcasti pitäisi olla valun kestävyydeltäänkin hyvä. :)

on nähtävästi ollut joitain pika korjausia ku ei oo tiivisteitä raskittu uusia, kyllähän tän ikäsissä tuppaa olemaan kumitiivisteet aika kovia niin ei paljo tarvi ku särkyy.

seuraavalla keralla sitten zletin tiiviste paikalleen ( En mitenkään ennusta että kansi olisi piakkoin uudelleen pöydällä) :lollis:

onkohan vielä vakio imunokka ettei ole vaihdettu xe:n nokkaa tilalle jos on irti osia käytelty..?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Tänään lähti kansi plaanaukseen. Sehän aiheuttaa päivän verran tekemättömyyttä :D . Joutoaikaa lähdettiin tappamaan sitten öljypumpun stefan ja tiivisteen vaihdolla(stefa valskas). Isoin ongelma aiheutui kampi-akselin rojujen irroituksesta, ei meinannu kampura hellittää otettaan hammas-rattaasta. Tunnin taistelun jälkeen kuitenkin sekin hellitti, loppu olikin helppo. Samalla tuli tarkistettua öljypumpussa olevan jousen kunto.
Huomenna kansi koneistuksesta ja hurjaa kasausta 8)
Voi, V6 soikoon!
Vastaa Viestiin