X20XEV Calibra

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Mylläri
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mylläri »

Kuukausi sitten tuli uusittua nokka-akselin asemantunnistin moottorivika valon alettua palamaan, vikakoodi viittasi siihen.
Nyt jälleen vikavalo palaa ja arvelisin vian olevan kampiakselin asennontunnistin..?
Auto on juuri vikakoodin luennassa..
Onko yleistä että ko. tunnistimet menevät peräkkäin ?? Mistähän syystä?
calibra4x4
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja calibra4x4 »

isoveljen vectra on ollut useasti korjattavana niitten tunnistimien takia! siinä ainakin yleinen vika
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Kammentunnistin mennyt omassa 60 ja 130tkm:n kohdalla, nokan tunnistin meni 140tkm:ssä. Eli kyllä niissä vikoja on. Yhden tutun Omegassa meni vasta 300tkm:n kohdalla, joten eroja tuntuu olevan.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Mulla ei oo menny mitään tunnistimia ainakaan tuona 2.5v/45tkm aikana. Pitää varmaa koputtaa puuta :smile:
Nismo, millo lie taas ajos
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

Mulla meni nokan tunnistin 108 tkm:ssä ja se vaihdettiin huollossa ja muutama päivä sen jälkeen meni kampiakselin tunnistin et näyttää et ne ovat ns. tyyppivikoja. Ja ainakin mulla tuntuis olevan yhteys niissä ton huollon jälkeen suoritetussa vaihdossa.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Mylläri
'Senator'
'Senator'

Nyt kävikin niin että uuta vikaa ei löytynytkään, entinen vikakoodi olisi siis kummitellut. Toivottavasti näin on, jännitetään jokaisella käynnistyksellä. :razz:
Energetic
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Energetic »

Mulla meni kans nokan tunnistin viime viikolla uusiks ja pirssillä ajettu vasta 29tkm...Huolto-mies sano et veccuihin on vaihdeltu näitä ahkerasti.
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Mulle yksi Opel-asentaja sanoi lisäksi että nokkatunnistimen vikakoodi voi johtua myös löysästä jakohihnasta. Tuossa tuli hiljan aukaistua yhden 1.8XE-astran jakopää kun se kävi kuin sepelimylly ja häiriövalo paloi. Jako heitti alapyörässä hampaalla ja hihna oli todellä löysä. Hihna oli vaihdettu n.20tkm ennemmin joten ilmeisesti hihna ei ollut kunnolla hampaillaan kun edellinen mestari oli sen asentanut. Mutta kun hihnan pisti oikeisiin merkkeihin ja kireyteen niin ei ole enää häiriövalokaan palanut. Ainakaan toistaiseksi...
Pesone
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Pesone »

Joo kyllähän noi molemmat meni yhdellä kertaa astrasta, kun oli 210000 km mittarissa, mutta ei muuta kuin tilaa hellalta uudet niin säästyy yli puolet Opelin hintoihin verrattuna ja vaihdossa menee noin 15 min jos löytyy thortsin avainsarja...
Mylläri
'Senator'
'Senator'

No nyt se tapahtui taas... vikavalo palaa ihan randomilla milloin sattuu. Ja eikun taas vikakoodia luettaan..
Vastaa Viestiin