B-Omega MV6 Vesiongelma
B-Omega MV6 Vesiongelma
Mulla on -94 vuotinen MV6 Omega ja kävin sen kanssa eka kertaa automaattipesussa. Siinä vaiheessa kun alkoi puhaltaa kuivaks, niin vettä tuli jalkatilaan aika reilusti. Sateella ei ilmene. Onko kellään ollut samanlaista vikaa tai olisko mitään vinkkiä mistä lähteä etsimään vikaa?
Re: B-Omega MV6 Vesiongelma
No ekana tulis mieleen että vedenpoistoputket olis tukos. Oleellisempi varmaan tämän kannalta se joka on raitisilmasuotimen alapuolella, sisäilman imukotelossa.
Kiitos, mä kun en ole kovin tekninen kaveri, niin vaatiiko se ammattilaisen vai kelpaako sen fixaamiseen joku "autoharrastaja"?
Vedenpoistoputketha löytyvät tosiaan sieltä moottoritilan ja tuulilasin välistä. Eli kun avaat konepellin ja kurkit sinne tuulilasin nurkkiin niin huomaat kyllä mistä on kyse. Siellä on todennäköisesti lehtiä ynnä muuta sontaa. Kaivat pois sen minkä pystyt ja vaikka paineilmalla sitten loput. Sen jälkeen vedellä huuhtelemalla yleensä saa kanavat avattua. Kunhan katsoo että vesi poistuu sieltä mistä pitääkin (eli lirisee auton alta, etupyörän takaa pois) eikä valu sinne sisäilmakanavaan. 
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Ok, iso kiitos, kyllä mä ja mun kaveri varmaan näillä ohjella pärjätään 
Putsattiin 3 tuntia kaverin kanssa mun MV6 Omegan vedenpoistoputkia. Ne oli niin täynnä paakkuuntunutta savea ja kaikkea muuta töhnää, varsinkin raitisilmasuodattimen puoleinen. Piti ottaa koko raitisilmasuodatin pois ja työntää ohut muoviputki sinne putkeen joka oli yhdistetty paineilmaan. Sit piti tietty vaihtaa raitisilmasuodatin kun oli ilmeisesti uittanut veden sinne saakka kun kerran tuli sisällekin jalkatilan puhaltimien aukoista. Kiitos vaan suuresti neuvojille, ilman tuota neuvoa olis korjaamolle menny varmasti yks satanen. 
Hyvä että kanavat aukes. Harmi että yleensä ihmiset ei tiedosta noiden kanavien puhdistuksen tärkeyttä. Itelläkin edellisessä a omegassa noissa putkissa oli multaa, joka siis kertoo siitä että lehdet sun muut olivat jo maatuneet sinne kanavaan.
Käytännössä taisin olla koko auton historian aikana ensimmäinen joka ne puhdisti. Ja tottakai siellä oli sitten tuota myöden myös isot ruostevauriot...
Mutta kannattaa jatkossa joka pesun yhteydessä laskea vettä sinne kanavaan ja pitää ne kunnolla puhtaana.
Mutta kannattaa jatkossa joka pesun yhteydessä laskea vettä sinne kanavaan ja pitää ne kunnolla puhtaana.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Itse kun ostin sigun auton vuosia sitten ja osto päivästä seuraavana aamuna menin autolle (yöllä oli satanut vettä), käynnistin auton ja katsoin vänkärin lattialle: VETTÄ!
Ensiksi mietin et mitä vittua.. Sitten mietin et ei jumalauta tän tasoisessa autossa voi kumminkaan vettä sataa tiivisteiden läpi auto sisälle
No sieltä "tutusta" paikastahan se vesi sisälle oli tullut kun se putki aivan tukossa
Ensiksi mietin et mitä vittua.. Sitten mietin et ei jumalauta tän tasoisessa autossa voi kumminkaan vettä sataa tiivisteiden läpi auto sisälle
No sieltä "tutusta" paikastahan se vesi sisälle oli tullut kun se putki aivan tukossa