B-omgaan jäykät takajouset
B-omgaan jäykät takajouset
Onko kokemuksia mitkä olis mahdollisimman jäykät ja kunnolla madaltavat takajouset omega sedaniin? FK:t ei madalla tarpeeksi ja jäykkyyttäkin vois olla lisää.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
Re: B-omgaan jäykät takajouset
Noissa Rata benareissa käyttävät ihan etu tolppien pää jousia takana ja sinne alle säätö lautanen, toimiva paketti ja saa ainakin jäykkiä jousia, joutuu vaan luultavasti rajoitin vaijerit laittaa.
Itsellä on KW variante 1 jouset takana säädettävillä spaxin rata iskareilla ja on kohtuullisen jäykkä setuppi. Iskarit jäykimmällä autolla ei pysty ajamaan kun lähtee sutimaan vielä 200km/h jos pientäkin heittoa tiessä.

Tuossa kuva a omegasta ja pystyy vielä laskemaan pari senttiä
Itsellä on KW variante 1 jouset takana säädettävillä spaxin rata iskareilla ja on kohtuullisen jäykkä setuppi. Iskarit jäykimmällä autolla ei pysty ajamaan kun lähtee sutimaan vielä 200km/h jos pientäkin heittoa tiessä.

Tuossa kuva a omegasta ja pystyy vielä laskemaan pari senttiä
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Saakohan noita säädettävien settien pelkkiä takajousia ja säätöpaloja ostettua jostain erikseen?
Mä oon itsekin miettiny, mistä sais jäykemmät takajouset tohon kakslitraseen sedaniin. Ei kestä olla kolmea takapenkillä ilman, että ottaa pohja kiinni pienissäkin töyssyissä. Mulla siis alla KW:n -30mm alustasarja. Ovatko kenties farmariin tarkoitetut KW:n -30mm jouset jäykemmät? Farmarissa luulisi olevan ainakin takana jäykemmät...
Mullekin kantautu jostain korviin, että bemareista saattais löytyä omegaan sopivat jäykemmät takajouset. Ja mulla niiden pitäis olla sit ihan suoraan alle laitettavat. En ala mitään virityksiä sinne tekemään.
Mullekin kantautu jostain korviin, että bemareista saattais löytyä omegaan sopivat jäykemmät takajouset. Ja mulla niiden pitäis olla sit ihan suoraan alle laitettavat. En ala mitään virityksiä sinne tekemään.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
On ne farmarin jouset jäykemmät mutta niillä perä varmaan jää aika korkealle koska on tehty painavammalle akselipainolle. Noita bemareiden jousia itekkin tutkaillu mutta ei oikeen ole löytyny vielä sopivia.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
Niin ja tosiaan eniten vaikuttaa tuohon painon kanssa heijaamiseen se että on myös liian löysät iskarit. Varmaan jostain e34 tai e39 linjalta kannattaisi jousia hakea. Niitä säätölautasia sai sarlinilta ainakin.
Jos on löysähkö iskari ja siihen laitetaan kaveriksi tosi jäykkä jousi niin ei ole enään kovin mukava sitten ajaa kun se iskari ei pysy enään mukana.
Noita spaxin iskareita voin suositella ja niitä saa keravalta Rally Racesta, tekee myös ihan tilauksesta sellaiset kuin haluaa. Mulla on benarin erikoisjäykkä rataiskari joka on myös 5cm lyhyempi kuin kw:n omegaan tarkoitettu. Täältä varmaan myös saa niitä säätölautasia ja jäykkiä pää jousia
Jos on löysähkö iskari ja siihen laitetaan kaveriksi tosi jäykkä jousi niin ei ole enään kovin mukava sitten ajaa kun se iskari ei pysy enään mukana.
Noita spaxin iskareita voin suositella ja niitä saa keravalta Rally Racesta, tekee myös ihan tilauksesta sellaiset kuin haluaa. Mulla on benarin erikoisjäykkä rataiskari joka on myös 5cm lyhyempi kuin kw:n omegaan tarkoitettu. Täältä varmaan myös saa niitä säätölautasia ja jäykkiä pää jousia
Onkohan omegaan tarkoitetut spaxit lyhennettyjä ja jäykkyyssäädöllä?
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
No mulla on ainakin mutta tosiaan tilattu tuollaisena erikoisena. Saa varmasti säädettävää ja ilman säätöä. Soita sinne ja kerro multa terveisiä.jariz kirjoitti:Onkohan omegaan tarkoitetut spaxit lyhennettyjä ja jäykkyyssäädöllä?