Elikkäs varajet 2:sen tilalle on joskus 5 vuotta sitten vaihdettu uusi weberin korvauskaasari, joka sekään ei oikein pelitä. Varmaan saisi kuntoon, jos veisi jonnekin säädettäväksi. Tyhjäkäynti puuttuu kylmänä ja kulutus on hirmuinen 18.8l/100km kaupunkiajossa. Autoa ei ole mitenkään viritelty, vaan se on ihan alkuperäinen. Nokka-akseli on ihan uusi. Ajokilometrejä on 260000. Pientä kakimista lukuunottamatta vetää mielestäni hyvin. Tavoitteena on saada auto toimimaan hyvin ja kulutus järkeväksi. Kone on varmasti aika hyvä, sillä auto on aina ollut hyvissä käsissä ja hyvin huollettu. Tarkoitus ei ole varsinaisesti virittää autoa. Haluaisin laittaa sen museokilpiin ensi vuonna.
Minkälainen homma tuo ruiskun asennus olisi ja mistä sen hankkisi? Kustannukset suurin piirtein? Vai kannattaako unohtaa koko ruisku ja laittaa tuo korvauskaasari pelittämään kunnolla?
Sytytystä olen myös ajatellut parannella. Sen varmaan saisi suht. helposti vaihdettua kärjettömään. Mitä ehdottaisitte tähän?
Flekti varmaan kannattaisi vaihtaa viskoksi tai sähkötoimiseksi. Endotuksia?
Opel ascona b 2.0s:ään ruisku, kärjetön ym?
Re: Opel ascona b 2.0s:ään ruisku, kärjetön ym?
jos meinaat museoida riippuu museo miehestä et kelpuuttaako ruuttaa jos on ollut kaasarilla
sähkö flekti ei kelpaa. mutta visko kyllä eli joudut vaihtamaa vesipumpun viskolle sopivaksi...
itse ostaisin uuden kaasarin esim Weber-manuaali ryypyllä (Weber 32/36 DGV.)johan alkaa toimi free techniksiltä saa tai jos joku haluaa auttaa sua niin saapi saksasta suh edullisesti kunnostettuja kaasareita täysin kasattu uusilla osilla hinna ~100€ luokassa +rahti
tai niikuin itse sanoit viedä säädettäväksi se kyllä weberi pitäisi toimia aika pommin varmasti kun on säädöissä
kärjettömäksi
Tarvittavat osat: jakaja, ohjain yksikkö, niitten välinen johto. ja muista poistaa virtalukolta tulevasta johdosta vastus jos ei ole jo niin tehty varminta olis vetää uusi johto.
http://www.netikka.net/santanmanta/pics/ignitor.jpg
sähkö flekti ei kelpaa. mutta visko kyllä eli joudut vaihtamaa vesipumpun viskolle sopivaksi...
itse ostaisin uuden kaasarin esim Weber-manuaali ryypyllä (Weber 32/36 DGV.)johan alkaa toimi free techniksiltä saa tai jos joku haluaa auttaa sua niin saapi saksasta suh edullisesti kunnostettuja kaasareita täysin kasattu uusilla osilla hinna ~100€ luokassa +rahti
tai niikuin itse sanoit viedä säädettäväksi se kyllä weberi pitäisi toimia aika pommin varmasti kun on säädöissä
kärjettömäksi
Tarvittavat osat: jakaja, ohjain yksikkö, niitten välinen johto. ja muista poistaa virtalukolta tulevasta johdosta vastus jos ei ole jo niin tehty varminta olis vetää uusi johto.
http://www.netikka.net/santanmanta/pics/ignitor.jpg
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Juuri tuo kaasari siinä on. Täytynee kokeilla ensin säädättää se.
Mites noi sytyksen osat. Uusiako? Mistä?. Onko olemassa jokin muutossarja? Vai käykö jonkin toisen koneen? Motonetissä ei ainakaan ole tuohon autoon?
Olisiko tämä oikea vesipumppu?
Tuote30-9099 Nimike Vesipumppu Opel 2.0 83-(visko) Hinta35.00 € B 2,0 jos vapaatuuletin (vaihtomoottori)
Itse tuuletin vissiin purkaamolta?
Mites noi sytyksen osat. Uusiako? Mistä?. Onko olemassa jokin muutossarja? Vai käykö jonkin toisen koneen? Motonetissä ei ainakaan ole tuohon autoon?
Olisiko tämä oikea vesipumppu?
Tuote30-9099 Nimike Vesipumppu Opel 2.0 83-(visko) Hinta35.00 € B 2,0 jos vapaatuuletin (vaihtomoottori)
Itse tuuletin vissiin purkaamolta?
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Tossa olisi yksi helppo ratkaisu sytytykseen. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1090 En ole ascon jakajasta tosin varma käykö, tarkista numerot ja onko edes bosch. 
Edit1: Tuo systeemi tarvitsee lisäksi myös oman puolan, eikä mene museoleimalle läpi tuolla systeemillä.
Edit1: Tuo systeemi tarvitsee lisäksi myös oman puolan, eikä mene museoleimalle läpi tuolla systeemillä.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jos oikeesti meinaat sen museorekisteröidä niin en oikein ymmärrä miksi sytkä pitäisi muuttaa kärjettömäksi. Käyttöautossa ja viritetyssä koneessa kärjettömästä on toki ilmeistä hyötyä, mutta museoajoneuvossa jolla ajetaan vähän en näe mitään varsinaista hyötyä siitä. Kärjellinenkin toimii aivan mainiosti.
Eiköhän tuo ala toimia kaikinpuolin hyvin kun kaasarin vaan säätää. Mahdollisesti siellä on vääränkokoista suutintakin paikallaan kun noin hurja kulutus on saatu aikaiseksi
Eiköhän tuo ala toimia kaikinpuolin hyvin kun kaasarin vaan säätää. Mahdollisesti siellä on vääränkokoista suutintakin paikallaan kun noin hurja kulutus on saatu aikaiseksi
B Ascona '80 ja E Rekord '83